Zapisz się do newslettera
Najważniejsze informacje dla branży spożywczej!
Zapisz się na newsletter FoodFakty i bądź na bieżąco:
Coca-Cola w wybranych sklepach ogólnospożywczych w Wielkiej Brytanii umieściła butelki popularnego napoju Sprite, z których usunięto etykiety.
Okresem próbnym, od stycznia do marca 2024 r. objęto butelki Sprite i Sprite Zero o pojemności 500 ml. Można je znaleźć w kilku wybranych sklepach Tesco Express w Brighton, Bristolu, Londynie i Manchesterze.
Wytłoczone logo i laserowo wygrawerowane informacje o produkcie
Etykiety na tych produktach zostały zastąpione wytłoczonym logo, umieszczonym z przodu opakowania oraz wygrawerowanymi laserowo informacjami o produkcie z tyłu butelki.
Zamiana tradycyjnej etykiety na wygrawerowaną laserowo ma na celu zmniejszenie ilości używanych materiałów oraz poprawę samego procesu recyklingu. Pomimo dostępności etykiet nadających się w pełni do recyklingu, ich ogólna likwidacja wpływa na zmniejszenie ilości wykorzystywanego materiału opakowaniowego. Dodatkowo, eliminuje to potrzebę oddzielania ich od butelek podczas recyklingu, co znacznie ułatwia sam proces.
Głównym celem jest zbadanie reakcji konsumentów
Głównym celem tego projektu, jak dodaje Javier Meza, wiceprezes ds. marketingu Coca-Cola Europe jest zbadanie reakcji konsumentów na nową wersję opakowania oraz zweryfikowanie, czy dość charakterystyczna forma samego opakowania i barwa napoju Sprite wyróżnią go na sklepowej półce pomimo braku etykiety. ,,Chcemy stworzyć przyszłość, gdzie plastikowe opakowania do napojów, zawsze będą miały więcej niż jedno życie”, dodaje Dusan Stojankic, wiceprezes ds. operacji franczyzowych, GB&I w Coca-Cola w Wielkiej Brytanii.
Dodatkowo, aby ułatwić rozróżnienie napoju Sprite od Sprite zero, zastosowano różne kolory zakrętek. W przypadku wersji klasycznej jest ona zielona, a w wersji bez cukru zastosowano zakrętkę przezroczystą. Nakrętki są również przymocowane do butelki, aby uniknąć generowania dodatkowych odpadów.
Wygląd butelki bez etykiety dostępny jest w linku źródłowym do powyższego artykułu.
Źródło: https://www.coca-cola.com/gb/en/brands/sprite/label-less
Przeczytaj także
BTOM (Border Target Operating Model) opisuje kategorie wysokiego, średniego i niskiego ryzyka dla produktów, a ta kategoryzacja zawiera szczegóły dotyczące sposobu stosowania nowego systemu sanitarnego i fitosanitarnego (SPS). Pierwsze zmiany w ramach BTOM wchodzą w życie już dzisiaj (31 stycznia). W ciągu roku będzie ich łącznie trzy.
Celem dyrektywy jest m.in. ustanowienie zakazu stosowania wprowadzających w błąd oświadczeń środowiskowych oraz poprawa etykietowania produktów
Przeprowadzone w Mediolanie i Palermo kontrole doprowadziły do odkrycia wielu naruszeń i uchybień, a tym samym do przejęcia ponad 45 ton różnego rodzaju ryb i owoców morza.