Zapisz się do newslettera
Najważniejsze informacje dla branży spożywczej!
Zapisz się na newsletter FoodFakty i bądź na bieżąco:
Jak wspominaliśmy w swoim poprzednim artykule, mamy do czynienia z coraz większym problemem związanym z żywnością. Jest to przede wszystkim kwestia marnotrawienia jej – w samej Unii Europejskiej rocznie marnuje się około 153,5 mln ton żywności. 3 miliardy ludzi na całym świecie nadal nie może sobie pozwolić na zdrowe żywienie, a paradoksalnie 75% utrzymuje się z rolnictwa. W ostatnim roku ceny żywności wzrosły ze względu na zakłócenia w łańcuchach dostaw, rosnące koszty transportu i inne zakłócenia spowodowane pandemią COVID-19, konfliktami w wielu regionach świata, w tym wojną w Ukrainie oraz rosnącą częstotliwością i intensywnością anomalii klimatycznych[i]
Pełna treść dostępna po zalogowaniu się na darmowym koncie Czytelnika FoodFakty
Załóż kontoPrzeczytaj także
Kuchnia „note by note” została zaproponowana przez jednego z twórców kuchni molekularnej – chemika Hervé Thisa, który zaczął swoje prace nad tą formułą już w 2006 r. z kucharzem Gagnair’em. Po raz pierwszy można było spróbować dania „note by note” dopiero 3 lata później – w 2009 r. w Hong Kongu.
Planowana nowelizacja ustawy o bezpieczeństwie żywności i żywienia ma wprowadzać radykalne zmiany na rynku suplementów diety, a zwłaszcza ich reklamy. Według Polskiego Instytutu Ekonomicznego w Rzeczypospolitej Polskiej w 2018 r. firmy przemysłu farmaceutycznego wydały 4,2 mld zł na reklamę suplementów diety i leków bez recepty.