Zapisz się do newslettera
Najważniejsze informacje dla branży spożywczej!
Zapisz się na newsletter FoodFakty i bądź na bieżąco:
Koncern Diageo ma zamiar wprowadzić na rynek na początku 2021 r. swoją markę whiskey Johnnie Walker w butelce w 100% wykonanej z papieru. Inne firmy, jak PepsiCo i Unilever, również od przyszłego roku swoje produkty będą oferować w butelkach wykonanych z papieru, jednak nie podają jeszcze, które to będą marki.
Firma Diageo stworzyła pierwszą na świecie w 100% pozbawioną plastiku papierową butelkę na napoje spirytusowe, wykonaną w całości z drewna pozyskiwanego w sposób zrównoważony. Butelka zadebiutuje z Johnnie Walkerem, najpopularniejszą szkocką whisky na świecie, na początku 2021 roku.
Firma Pulpex Limited opracowała „pierwszą w swoim rodzaju” skalowalną butelkę na bazie papieru, zaprojektowaną i opracowaną tak, aby w 100% nie zawierała plastiku i mogła w pełni nadawać się do recyklingu. Butelka jest wykonana z pulpy pozyskiwanej w sposób zrównoważony, aby spełniać normy bezpieczeństwa żywności. Technologia umożliwi właścicielom marek napojowych i alkoholowych przeformułowanie projektów opakowań lub przeniesienie istniejących projektów na papier, bez uszczerbku dla jakości produktu.
Technologia Pulpex Limited umożliwia produkcję różnorodnych butelek bez plastiku, z pojedynczą formą, które mogą być stosowane w wielu produktach konsumenckich. Opakowanie zostało zaprojektowane tak, aby mogło zawierać różnorodne produkty płynne i umożliwiać spełnianie firmom deklarowanych celów zrównoważonego rozwoju dotyczących odpowiedzialnej produkcji.
Pulpex Limited to nowy światowy lider w dziedzinie zrównoważonej technologii opakowań. Pulpex Limited utworzył konsorcjum partnerskie z wiodącymi światowymi firmami z branży, w tym Unilever i PepsiCo. Każdy z partnerów konsorcjum spodziewa się, że w 2021 r. wprowadzi na rynek własne marki w papierowych butelkach, opartych na projekcie i technologii Pulpex Limited.
Źródło: https://www.diageo.com/
Przeczytaj także
Firma Barilla wdrożyła na największych liniach makaronów, opakowania w 100% nadające się do recyklingu.
Z szacunków Polskiej Izby Opakowań wynika, iż w opakowaniach żywności i napojów oraz dodatków do żywności, dominują tworzywa sztuczne. Zarówno „tradycyjne” (ropopochodne) jak i coraz częściej otrzymywane z biosurowców.
Trendy w przemyśle opakowaniowym na lata 20. XXI wieku wyznaczają potrzeby konsumentów, modne hasła, rozwój technologiczny, przepisy, potrzeby rynkowe i koszty produkcji. Te często sprzeczne ze sobą zjawiska próbują pogodzić ze sobą menedżerowie i naukowcy, w tym partnerzy projektu FreshInPack oraz członkowie stowarzyszenia Natureef.