Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

Dzień Bez Śmiecenia – 11 maja 2021

Kategoria: Opakowania

Dzień Bez Śmiecenia[i] – edukacyjna kampania społeczna, w której poruszamy ważny temat świadomej segregacji odpadów i ekologicznego stylu życia – ma już 15 lat! Od 15 lat pokazujemy, że segregacja naprawdę ma sens. W tym roku, 11 maja,  z okazji jubileuszu przeżyjemy małą retrospekcję - wrócimy do najważniejszych zasad i inspirujących ciekawostek, które upowszechnialiśmy na przestrzeni tych lat, by na koniec z pełną odpowiedzialnością stwierdzić #WidzęWięcej! Hasło tegorocznej kampanii „Odpady to nie śmieci - to surowce! #WidzęWięcej”, w pełni pokazuje najważniejsze, co staramy się od 15 lat przekazać.

Zaangażuj się!

  1. Pobierz tegoroczną wizytówkę akcji - kartkę elektroniczną Dnia Bez Śmiecenia, z naszego FB www.facebook.com/dzienbezsmiecenia albo ze strony www.dzienbezsmiecenia.pl i przekazuj ją dalej – do przyjaciół, rodziny, znajomych i nieznajomych.
  2. Udostępnij kartkę u siebie na fanpage’u i zachęcaj do tego znajomych.
  3. Wejdź na nasz fanpage na facebooku www.facebook.com/dzienbezsmiecenia, polub go i dołącz do wydarzenia oraz zachęcaj do tego znajomych. Obserwuj nasz profil na Instagramie.
  4. Wejdź na nasz kanał na YouTube „Dzień Bez Śmiecenia”, skopiuj link do filmu na stronie głównej (lub wybierz dowolny z czterech najnowszych filmików, w zależności od swoich preferencji), przekaż go jak największej liczbie osób, udostępnij na swoim fanpage’u na facebooku, lub gdziekolwiek uznasz za słuszne.
  5. Zorganizuj w swoim miejscu pracy, wspólnie z przyjaciółmi w bezpiecznej formule działania (konkurs, aktywność), które będą związane z tematyką Dnia Bez Śmiecenia. Oznacz je hasztagiem #WidzęWięcej i/lub #dzienbezsmiecenia lub wyślij do nas. Jeżeli potrzebujesz wsparcia – napisz do nas, a udzielimy potrzebnych informacji kontakt@dzienbezsmiecenia.pl
  6. Pobierz darmowe materiały edukacyjne ze strony www.dzienbezsmiecenia.pl
  7. Weź udział w konkursach!  Już od 11 maja zapraszamy do  udziału w konkursach z nagrodami, korzystania z praktycznej wiedzy i angażowania się we wspaniałą społeczność eko-świadomych.
  8. Wszystkie swoje aktywności oznacz hasztagiem #WidzęWięcej i/lub #dzienbezsmiecenia.
  9. A najważniejsze – zrób odpadowy rachunek sumienia! Czy zawsze wrzucasz odpady do odpowiedniego pojemnika? Czy segregacja jest dla Ciebie już nawykiem? Spójrz z boku i zobacz więcej!

 

„To, jak będzie wyglądało nasze środowisko za kilka, kilkanaście lat, ile odpadów zostanie wygenerowanych, a następnie poddanych recyklingowi, a ile wyląduje w rowach, czy na składowiskach; czy pozwolimy odpadom przeistoczyć się w przydatne lub atrakcyjne dla oka przedmioty, czy, przeciwnie, pozwolimy im zanieczyszczać powietrze i ląd – zależy tylko od nas i od tego, czy spojrzymy szerzej na otaczającą nas na co dzień przestrzeń” -  mówi Michał Mikołajczyk, prokurent Rekopolu, współtwórca kampanii.

W 2020 roku aż 37% Polaków uważało, że to my – ludzie, mamy najbardziej niszczący wpływ na środowisko[ii], a 40% z nas uznaje problem zanieczyszczenia środowiska odpadami za jedno z największych wyzwań środowiskowych we współczesnym świecie[iii].

Kiedy zaczynaliśmy naszą kampanię w 2007 roku w Polsce zebrano 10 083 tys. ton odpadów komunalnych, w 2019 roku - 12 753 tys.  ton, ale podczas kiedy w 2007 roku było to 513 tys. ton zebranych selektywnie to w 2019 już  3 977 tys. ton, co świadczy o wzroście jeszcze nie wystarczającym ale już zauważalnym, gdzie  kampania Dzień Bez Śmiecenia  ma też swój udział [iv].

Niemały wpływ na to, mają również działania gmin i przedsiębiorców, którzy ze względu na szczegółowe wytyczne legislacyjne są zobowiązani do osiągania rosnących poziomów recyklingu odpadów poszczególnych frakcji. Dlatego nie tylko owe obowiązki realizują, lecz także bardzo aktywnie włączają się w szerokie działania edukacyjne, takie jak Dzień bez Śmiecenia.

Od początku kampanii Dzień Bez Śmiecenia powstało, kilkadziesiąt przydatnych materiałów edukacyjnych, takich jak infografiki, tablice informacyjne, filmy, quizy, krzyżówki oraz 15 kartek elektronicznych, które dotarły do ponad 1 100 000 odbiorców, w działania  zaangażowało się ponad 1 120 000 osób. W każdym roku o akcji dowiadywało się ponad 2 000 000 odbiorców, zebraliśmy prawie 5 300 fanów na Facebooku, a zasięg niektórych postów osiągał poziom nawet 40 600 użytkowników,. Również nasi Partnerzy podejmowali w tym dniu przeróżne działania: prowadzono warsztaty edukacyjne, szkolenia, konkursy, gry terenowe. sprzątano tereny, organizowano pikniki i ekofestyny.  Współpracowali z nami influenserzy i ambasadorzy.  

W tym roku szczególnie zachęcamy do pobierania bezpłatnych materiałów edukacyjnych ze strony www.dzienbezsmiecenia.pl, fanpage’a na facebooku  www.facebook.com/dzienbezsmiecenia i udostępniania ich jak najszerszemu gronu swoich przyjaciół i znajomych.   Zajrzyjcie na  nasz profil na Instagramie  www.instagram.com/dzienbezsmiecenia365/!

Wspólnie zachęcajmy do włączenia się do akcji i w efekcie do #WidzeniaWięcej. To, co powinniśmy robić na co dzień , naprawdę nie wymaga wiele wysiłku, a tylko wspólnie budując świadomość i wiedzę coraz większej liczby osób, uda nam się osiągnąć ostateczny cel. Segregując, wspólnie zamieńmy odpady
ze śmieci, w cenne surowce! 

Więcej informacji: www.dzienbezsmiecenia.pl, www.facebook.com/dzienbezsmiecenia www.instagram.com/dzienbezsmiecenia365/

 

[i] DZIEŃ BEZ ŚMIECENIA to kampania prowadzona od 2007 roku przez Rekopol Organizację Odzysku Opakowań S.A. Współorganizatorami akcji są Akcjonariusze firmy.

To pomysł wypracowany przez młodzież z kilkunastu krajów współdziałających w ramach międzynarodowego programu „Europejski Eko-Parlament Młodzieży”, przedsięwzięcia firmowanego przez PRO EUROPE (organizację zrzeszającą działające w ramach systemu Zielonego Punktu organizacje odzysku).

Celem akcji jest propagowanie prawidłowych zasad segregowania odpadów opakowaniowych, promowanie proekologicznych postaw i ochrony środowiska. Uczymy przede wszystkim świadomej segregacji odpadów w gospodarstwach domowych i uświadamiamy, że nasze odpady to wartościowe surowce wtórne.

11 maja nie drukujemy ulotek i plakatów, zamiast tego tworzymy specjalnie na tę okazję kartkę elektroniczną, która informuje o akcji i zachęca do przeczytania informacji na temat segregowania odpadów i ciekawostek. Kartkę rozsyłamy do kontrahentów, partnerów, przedsiębiorców, znajomych.

  • co roku inna kartka (zamieszczana na stronach internetowych kilkuset gmin w Polsce, stronach firmowych, w mediach).
  • co roku nowe materiały edukacyjne do pobrania online: dzienbezsmiecenia.pl/edukacja/materialy-do-pobrania
  • co roku kilkadziesiąt tysięcy uczestników
  • co roku inne hasło
  • co roku wiele wydarzeń partnerskich i wspierających (organizowanych przez operatorów komunalnych, przedsiębiorców, szkoły, gminy)

co roku duże zainteresowanie mediów

[ii] Raport „Ziemianie Ataktują” za 2020r., Global Compact, Kantar, Lata Dwudzieste, s.24

[iii] Raport „Ziemianie Ataktują” za 2020r., Global Compact, Kantar, Lata Dwudzieste, s.23

[iv] Rocznik Statystyczny  Rzeczypospolitej_polskiej_2009 i 2020

 

Wybierz temat: Eko Owoce i warzywa Przemysł mięsny Przemysł mleczarski Przemysł napojowy Przemysł piekarski

Autor: Rekopol Organizacja Odzysku Opakowań S.A.

Udostępnij
Facebook
Twitter/X
LinkedIn
e-mail
Whatsapp
Link

Przeczytaj także

Artykuł opublikowany dzięki firmie:

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.