Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

Hallmark – nowe europejskie oznaczenie opakowań szklanych

Kategoria: Opakowania

Przemysł szklarski wprowadza nowe oznaczenie (Hallmark), które jest symbolem zachowania jakości produktu, dbania o zdrowie konsumenta i środowisko oraz łatwego i nieskończonego recyklingu.

25 listopada 2020 roku, w ramach Europejskiego Tygodnia Redukcji Odpadów (odbywającego się w dniach 21-29 listopada), ponad 220 osób z kilku krajów wzięło udział w spotkaniu online, na którym oficjalnie i po raz pierwszy zaprezentowano nowe oznaczenie (Hallmark). Uczestnicy spotkania, wraz z Arnaudem Warusflem, kierownikiem ds. rozwoju opakowań z firmy Bonduelle, Simoną Salcudeanu z firmy badawczej Insites Consulting i Eyeka Creative Crowdsourcing, dołączyli do przedstawicieli FEVE - Michela Giannuzzi i Arnauda Aujouannet oraz Adeline Farrelly – prowadzącej spotkanie.

Hallmark to symbol ochrony – jakości produktu, zdrowia człowieka i w końcu środowiska poprzez wykorzystywanie wyłącznie surowców naturalnych i nieskończony recykling opakowań szklanych. Jest efektem działań podjętych przez przemysł szklarski we współpracy z projektantami, właścicielami marek i konsumentami w celu stworzenia rozpoznawalnego, graficznego znaku, który symbolizuje zdrowie, bezpieczeństwo i zrównoważony rozwój w branży: spożywczej, farmaceutycznej, perfumeryjnej i kosmetycznej. Może być umieszczany bezpośrednio na opakowaniu lub etykiecie, jak również w materiałach informacyjnych.

To konsumenci głosowali nad ostatecznym wyglądem nowego oznaczenia, które komunikuje cechy szkła opakowaniowego, takie jak: zachowanie jakości produktu, dbanie o zdrowie konsumenta i środowisko oraz łatwy i nieskończony recykling, przez co stanowi cenny surowiec na rynku.

„Oznaczenie  jest pierwszym kamieniem milowym na naszej drodze do współpracy z klientami i markami, mającej na celu oferowanie opakowań, które są odpowiedzią na rosnący nacisk, jaki konsumenci kładą na zrównoważony rozwój. Szkło posiada już swoją renomę w aspekcie  ochrony zarówno środowiska, jak i zdrowia, dlatego pragniemy przypomnieć światu to, co już ceni w produktach codziennego użytku pakowanych w szkło. Dążymy do tego, aby konsumenci w całej Europie mogli zobaczyć nowe oznaczenie na szklanych opakowaniach wszystkich produktów – czy to konserwowanej żywności, czy to napojów, czy oliwy – a dzięki temu mieć świadomość, że wybierając szkło, przyczyniają się do bardziej zrównoważonej przyszłości” – tak skomentował pierwszą publiczną prezentację nowego oznaczenia Michel Giannuzzi, prezes Europejskiej Federacji Opakowań Szklanych (FEVE).

Aprobatę dla umieszczenia nowego symbolu na szklanych opakowaniach wszystkich produktów wyraził również Arnaud Warusfel, kierownik ds. rozwoju opakowań w Bonduelle – firmy będącej liderem w branży przetwórstwa warzyw – „Jeśli spróbujemy podejść do kwestii zrównoważonego rozwoju wyłącznie indywidualnie, obudzimy się w 2030 roku i zdamy sobie sprawę, że nie posunęliśmy się dalej niż o kilka liczb na slajdzie w PowerPoincie. To nowe oznaczenie, odnoszące się zarówno do ochrony środowiska, jak i zdrowia, stanie się cennym narzędziem, koordynującym nasze indywidualne wybory z działaniami dostawców opakowań. W efekcie połączone zostaną interesy biznesu i społeczeństwa na rzecz zrównoważonego rozwoju”.

 

Wprowadzenie nowego oznaczenia zostało poprzedzone ankietą obejmującą 10 tysięcy konsumentów w 13 krajach Europy, którą przeprowadziła firma badawcza InSites Consulting. Wyniki ankiety pokazują nie tylko, że Europejczykom coraz bardziej leży na sercu wpływ opakowań na środowisko, lecz także, że większość z nich uważa szkło za najbezpieczniejszy, najzdrowszy i najbardziej ekologiczny materiał opakowaniowy. To przekonanie ma coraz większy wpływ na decyzje zakupowe:

  • 42% ankietowanych kupuje więcej produktów w szklanych opakowaniach, ponieważ uważa, że stopień, w jakim można je poddać recyklingowi, jest wyższy niż w przypadku innych rodzajów opakowań.
  • 33% robi to, ponieważ uważa, że szkło lepiej zabezpiecza żywność przed zanieczyszczeniem i chroni tym samym zdrowie.
  • 31% uważa, że szkło daje im silne poczucie bezpieczeństwa w trosce o zdrowie.
  • 30% wybiera szkło, ponieważ przyczynia się to do zmniejszenia zaśmiecenia środowiska naturalnego.

Mimo że konsumenci chcą kupować więcej produktów w opakowaniach szklanych, nie zawsze mają taką możliwość: dla 27% ankietowanych główną przeszkodą jest fakt, że często ich ulubione marki nie są dostępne w opakowaniach szklanych.

Dla marek, które pragną zwiększyć swój udział w rynku, są to poważne argumenty przemawiające za tym, by poszerzyć  dostępność produktów pakowanych w szkło oraz by uwidocznić na sklepowej półce jego ochronne walory.

Hallmark jest najnowszą spośród wielu inicjatyw na rzecz zrównoważonego rozwoju, jakie podjęła branża opakowaniowa. Należy do nich m.in. zainaugurowany w czerwcu program zarządzania surowcami Close the Glass Loop (ang. Zamknąć Szklaną Pętlę), który łączy cały europejski ekosystem opakowań szklanych w celu zwiększenia ich recyklingu. Z kolei w marcu br. producenci opakowań szklanych połączyli siły, tworząc projekt Furnace for the Future (ang. Piec dla Przyszłości) – pierwszy na świecie wielkogabarytowy, hybrydowy piec tlenowo-paliwowy, przeznaczony do produkcji na masową skalę, który ma obniżyć emisję dwutlenku węgla o 50% dzięki zasilaniu głównie (w 80%) zieloną energią.

Ponieważ opinia publiczna oczekuje od biznesu działań na rzecz ochrony środowiska, nowe oznaczenie dla opakowań szklanych stanowi idealny sposób, by marka mogła zademonstrować swoje zaangażowanie w zrównoważony rozwój. Branża szklarska zaprasza wszystkie marki, klientów oraz detalistów do udziału w tym przedsięwzięciu, by promować szkło jako opakowanie jutra, służące dobru społeczeństwa i planety.

Na stronie: www.glasshallmark.com można dowiedzieć się, jak na zasadzie licencji marki mogą używać nowego oznaczenia na swoich opakowaniach szklanych.

 

O SZKLANYCH OPAKOWANIACH:

Wykonane z surowców naturalnie występujących w przyrodzie – piasku, sody kalcynowanej, szkła pochodzącego z recyklingu i wapienia – opakowania szklane w 100% i w nieskończoność mogą być poddawane recyklingowi. Ponadto wytwarzane są w jednoetapowym procesie produkcyjnym odbywającym się pod jednym dachem – w hucie szkła. W wyniku prawidłowej segregacji, większość zebranych z rynku szklanych butelek i słoików oraz flakonów po perfumach jest wielokrotnie wykorzystywana do produkcji nowych opakowań szklanych. Odbywa się to zgodnie z zasadami gospodarki o obiegu zamkniętym. Za każdym razem, gdy butelka, słoik lub flakon zostaną poddane recyklingowi, powstanie z nich nowe, takiej samej jakości opakowanie. Dodatkowym profitem jest zaoszczędzona energia i ilość surowców naturalnych oraz zmniejszona emisja CO₂. W krajach Unii Europejskiej, dzięki recyklingowi szkła, co roku oszczędza się ponad 12 milionów ton surowców oraz zmniejsza emisję CO₂ o ponad 7 milionów ton - odpowiada to wyeliminowaniu z dróg 4 milionów samochodów! Każde dodatkowe 10% stłuczki szklanej w piecu powoduje redukcję emisji CO2 o 5%, a zużycie energii o 2,5%.  

O FEVE:

FEVE (the European Container Glass Federation) jest federacją europejskich producentów szklanych opakowań na żywność i napoje oraz flakonów do perfum, kosmetyków i farmacji. Jej członkowie produkują ponad 80 miliardów szklanych pojemników rocznie. Stowarzyszenie ma blisko 60 członków korporacyjnych, należących do około 20 niezależnych grup, które posiadają 160 zakładów produkcyjnych zlokalizowanych w 23 państwach europejskich i utrzymują 125 000 bezpośrednich i pośrednich miejsc pracy w całym łańcuchu dostaw. Więcej na www.feve.org – dołącz do nas na Twitterze @FeveEU.

Wybierz temat: Opakowania

Autor: FEVE - Europejska Federacja Opakowań Szklanych

Przeczytaj także

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.