Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

Jak COVID-19 wpływa na sprzedaż nabiału?

Kategoria: Biznes

Rozprzestrzenianie się wirusa SARS COV 2 wywołującego chorobę COVID-19 i związane z tym obostrzenia w handlu i przemieszczaniu się ludności wpływają na decyzje zakupowe konsumentów, szczególnie w zakresie produktów żywnościowych. Firmy IRi i BCG przygotowały raport na temat sprzedaży artykułów z kategorii FMCG m.in. dla Niemiec, Włoch, Francji, Wielkiej Brytanii i Stanów Zjednoczonych za ostatnie tygodnie, uwzględniając w nich kategorię nabiału.

 

Gwałtowny wzrost sprzedaży wraz z początkiem pandemii

W przypadku większości z wymienionych krajów największy wzrost sprzedaży (w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku) w kategorii FMCG (okres gromadzenia zapasów) odnotowano w tygodniach 9-15.03.2020 r. (Włochy 21%, Francja 37%, Wielka Brytania 23%, Stany Zjednoczone 53% r/r) i 16-22.03.2020 r. (Włochy 12%, Francja 32%, Wielka Brytania 48%, Stany Zjednoczone 48%, Niemcy 38% r/r). Po tych dwóch tygodniach, w okresie od 23 do 30 marca 2020 r. dynamika wzrostu sprzedaży znacząco wyhamowała (Włochy 9%, Francja 6%, Wielka Brytania -8%, Stany Zjednoczone 10%, Niemcy 4% r/r).

Nabiał na trzecim miejscu najczęściej sprzedawanych kategorii produktów

W trakcie gromadzenia zapasów, wśród produktów żywnościowych to nabiał, w większości przypadków, był trzecią kategorią, o największym wzroście sprzedaży. W okresie od 16 do 22 marca 2020 r. sprzedaż nabiału w Stanach Zjednoczonych była o 58% większa niż w analogicznym okresie poprzedniego roku, w tym sprzedaż mleka w proszku była o 258%, a sera naturalnego krojonego o 89% większa niż przed rokiem. W Wielkiej Brytanii w tym okresie sprzedaż nabiału wzrosła o 50% a we Francji o 40% (w tym mleka o 70%, masła o 59%). W Niemczech natomiast roczny wzrost sprzedaży nabiału wyniósł 34%, w tym mleka homogenizowanego o 65%, jaj o 40%, serów o 39%, masła o 24%. We Włoszech sprzedaż nabiału wzrosła o 23% a najbardziej dynamiczny wzrost odnotowała mozzarella (49%), mleko UHT (37%) i parmezan (34%).

Spadek dynamiki sprzedaży w kolejnych tygodniach

W kolejnym tygodniu (23-30.03) roczna dynamika wzrostu sprzedaży nabiału była już zdecydowanie niższa, w Stanach Zjednoczonych wyniosła 21%, Wielkiej Brytanii 2%, we Francji 18%, w Niemczech 5% a we Włoszech 23%.

W Polsce natomiast, według danych firmy Nielsen (Panel Handlu Detalicznego (suma sieci kooperujących)) w okresie od 24.02.2020 r. do 15.03.2020 r. sprzedaż nabiału w porównaniu z analogicznym okresem 2019 r. zwiększyła się o 27%.

Dobry moment na wzmocnienie w komunikacji do klientów

Sytuacja związana w COVID-19 będzie miała przełożenie na zachowania konsumentów również po ustąpieniu pandemii. Analitycy firmy Mintel, w raporcie dla rynków Azji Południowo-Wschodniej zauważają, że jest to dobry moment na wzmocnienie w komunikacji do klientów przekazu związanego z właściwościami zdrowotnymi oferowanych produktów (wzmacnianie odporności). Warto zauważyć, że cztery główne organizacje mleczarskie w Chinach opracowały wytyczne dotyczące konsumpcji produktów mleczarskich i ich wpływie na zwiększenie odporności.

Źródło: agronomist.pl

Wybierz temat: Przemysł mleczarski

Autor: BNP Paribas

BNP Paribas

Paweł Wyrzykowski
Analityk sektora rolno-spożywczego
Rynek mleka

Udostępnij
Facebook
Twitter/X
LinkedIn
e-mail
Whatsapp
Link

Przeczytaj także

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.