Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

W 2019 r. wartość eksportu produktów mleczarskich z Unii Europejskiej wzrosła o 14%

Kategoria: Biznes

Według wstępnych danych Eurostat, w 2019 r. wartość wyeksportowanych z Unii Europejskiej (wliczając Wielką Brytanię) produktów mleczarskich wyniosła 11,6 mld EUR i była o 14% większa niż przed rokiem.

Wartość eksportu produktów mleczarskich wzrasta

Wartość sprzedaży tych produktów do największego ich odbiorcy z rynku unijnego – Chin – zwiększyła się o 287 mln EUR (o 24%) do 1,46 mld EUR, co stanowiło 12,7% wartości eksportu ogółem. Również w odniesieniu do drugiego rynku zbytu – Stanów Zjednoczonych, sprzedaż wzrosła o 134 mln EUR (o 12%) do 1,24 mld EUR. Na kolejnych miejscach pod względem przyrostu wartości znalazły się Egipt i Filipiny. Wartość eksportu do Egiptu wzrosła o 85 mln EUR (o 48%) do 261 mln EUR a do Filipin o 77 mln EUR (o 47%) do 241 mln EUR, co pokazuje, że rynki wschodzące nabierają dla unijnego eksportu coraz większego znaczenia.

Najbardziej dynamiczny wzrost eksportu z UE - masło i inne tłuszcze mleczne

Najbardziej dynamiczny wzrost eksportu z UE odnotowano w przypadku masła i pozostałych tłuszczów mlecznych - o 21,6% do 1,14 mld EUR. Przez większą część roku unijne masło było konkurencyjne cenowo w porównaniu z masłem z Nowej Zelandii. W konsekwencji z UE, w 2019 r., wyeksportowano 214 tys. t masła i pozostałych tłuszczów mlecznych czyli o 35% więcej niż w 2018 r.

Wzrost eksportu proszków mlecznych

W 2019 r. wartość eksportu proszków mlecznych ze Wspólnoty zwiększyła się o 17,4% do 3,54 mld EUR, co stanowiło ponad 30% łącznej wartości sprzedaży produktów mleczarskich na rynki pozaunijne. Zwiększony popyt eksportowy z regionu Azji Południowo-Wschodniej skutkował większą, o 18%, sprzedażą odtłuszczonego mleka w proszku, która osiągnęła 915 tys. t (najwięcej w historii). W konsekwencji większego popytu, cena OMP między grudniem 2018 a grudniem 2019 r. wzrosła o 46%. Z kolei eksport pełnego mleka w proszku zmniejsza się od trzech lat, w 2019 r. wyniósł 297 tys. t i był o 11% mniejszy niż przed rokiem.

Kolejny wzrost wolumenu eksportu serów i twarogów

Czwarty rok z rzędu wzrasta wolumen eksportu serów i twarogów. W 2019 r. wyniósł 879,7 tys. t i był o 5,7% większy w 2018 r. i o 22,4% większy niż w 2015 r. Wartość eksportu tych produktów w 2019 r. zwiększyła się o 8,3% do 4,35 mld EUR, co stanowiło 37,6% wartości sprzedaży produktów mleczarskich z UE.

Francja największym eksporterem produktów mleczarskich w UE

Największym, wśród krajów UE, eksporterem produktów mleczarskich była Francja. W 2019 r. wartość eksportu z tego kraju przekroczyła 2,0 mld EUR i była o 8,2% większa niż w 2018 r., stanowiąc 17% całkowitej wartości eksportu z UE. Francja przeskoczyła Niderlandy, z których eksport również wzrósł, ale w tempie 2-proc., do niespełna 2 mld EUR. Wartość eksportu z Niemiec wyniosła natomiast 1,56 mld EUR i była o 18% większa niż w 2018 r. Eksport na rynki trzecie jest dość silnie skoncentrowany. Wartość sprzedaży pozaunijnej z tych trzech krajów stanowiła blisko połowę całkowitej wartości produktów mleczarskich z UE.

Źródło: agronomist.pl

Wybierz temat: Przemysł mleczarski

Autor: BNP Paribas

BNP Paribas

Paweł Wyrzykowski
Analityk sektora rolno-spożywczego
Rynek mleka

Przeczytaj także

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.