Zapisz się do newslettera
Najważniejsze informacje dla branży spożywczej!
Zapisz się na newsletter FoodFakty i bądź na bieżąco:
Prawie połowa restauratorów w rejonach turystycznych popełnia błędy. Kto na tym traci? Konsument.
Z podsumowania działań kontrolnych Inspekcji Handlowej w sezonie turystycznym, podczas których inspektorzy wzięli po lupę lokale gastronomiczne, szczególną uwagę zwracając na rzetelność obsługi konsumentów oraz prawidłowość uwidaczniania cen towarów, potraw i napojów, należy stwierdzić, że: w 2021 roku kontrolą objęto łącznie 360 placówek gastronomicznych (w tym 2 stacje paliw prowadzące działalność gastronomiczną i handel detaliczny), z czego w 178 z nich (49,4%) odnotowano nieprawidłowości.
Nieprawidłowości te dotyczyły:
W związku ze stwierdzonymi nieprawidłowościami:
O nieprawidłowościach poinformowano inne organy, w tym właściwe urzędy skarbowe, urzędy miar, Inspekcję Sanitarną, Inspekcję Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych.
ZAPOZNAJ SIĘ Z PEŁNĄ TREŚCIĄ KONTROLI
Pobierz raport i wykaz skontrolowanych miejsc.
Źródło: UOKiK
Przeczytaj także
GIS został poinformowany o dobrowolnym wycofaniu prowadzonym przez Ferrero Polska Commercial - wszystkie produkty marki Kinder wyprodukowane przez belgijski zakład firmy Ferrero, bez względu na numer partii oraz datę minimalnej trwałości, podlegają obecnie wycofaniu.
eFORUM FoodFakty - Listeria, Salmonella i inne zagrożenia - Mikrobiologia w służbie bezpieczeństwa - dzień 1 - nagranie z dnia 24.03.2022 r.
Czy organizatorzy tuczu kontraktowego pozbawiają rolników ze stref ASF pomocy otrzymywanej za poniesione straty? Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wszczął w tej sprawie postępowanie wyjaśniające.