Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

Jakość przede wszystkim: przepis producenta makaroników z Nantes na sukces w Japonii

Kategoria: Procesy i Technologie

Chcąc zrealizować ambitne plany eksportowe i sprostać rygorystycznym japońskim normom jakości, francuski producent makaroników MAG’M zwrócił się do idealnego partnera biznesowego  firmy Ishida.




Dane liczbowe:

  1. W latach 2023 i 2024 w zakładzie MAG’M zainstalowano dwa systemy kontroli rentgenowskiej Ishida IX-GN-4044, które codziennie kontrolują setki tysięcy makaroników.
  2. Pierwszy system został uruchomiony już 12 tygodni po złożeniu zamówienia, dzięki czemu firma szybko spełniła normy jakości na jednym z kluczowych rynków: Japonii.
  3. Dzięki nowym systemom rentgenowskim MAG’M wykrywa zanieczyszczenia o średnicy nawet 0,4 mm.

Współpraca z myślą o eksporcie

MAG’M to firma założona w 2005 roku i od 2022 należąca do Grupy Onoré, która działa w rejonie Nantes i specjalizuje się w produkcji makaroników. Zaczynała od skromnego warsztatu w Geneston, lecz w odpowiedzi na rosnące zainteresowanie klientów rzemieślniczymi makaronikami rodzimej produkcji szybko rozwinęła działalność. Już w 2007 roku otworzyła większą fabrykę i do teraz codziennie produkuje setki tysięcy ciasteczek.

Od samego początku eksport stanowił dla firmy ogromną szansę – spersonalizowane makaroniki cieszyły się dużą popularnością wśród klientów zagranicznych.


Blisko 70% makaroników produkowanych w Geneston trafia na eksport – wyjaśnia Benoît Szczepaniak, dyrektor zakładu MAG’M. – Najpopularniejsze smaki to czekolada i malina, ale uwzględniamy też lokalne gusty. Tworzymy na przykład makaroniki o smaku matchy dla Japonii.

Eksport do tego kraju ruszył w 2021 roku. Bardzo szybko Japonia stała się jednym z kluczowych rynków dla firmy. Okazało się jednak, że japońskie standardy jakości są znacznie bardziej rygorystyczne od europejskich.

Bezpieczeństwo żywności to jeden z filarów działalności MAG’M, co nabiera szczególnego znaczenia w kontekście rozpoczęcia sprzedaży w Azji i przejęcia przez Grupę Onoré. To obszar, w który intensywnie inwestujemy – dodaje Szczepaniak. – Mieliśmy już detektor metalu i wagę kontrolną, ale żeby spełnić japońskie normy, musieliśmy pójść dalej. Dlatego szybko zdecydowaliśmy się na inwestycję w systemy kontroli rentgenowskiej.

Jeden z japońskich klientów MAG’M polecił Ishidę.

MAG’M potrzebował systemu kontroli, który odpowiadałby bardzo surowym wymaganiom rynku japońskiego – mówi Laura Agoulon, Regional Sales Manager Ishida. – Mieliśmy kilka systemów rentgenowskich w naszym biurze w Paryżu, więc szybko zorganizowaliśmy testy w obecności przedstawicieli MAG’M i jednego z ich kluczowych japońskich klientów. Skupiliśmy się na wykrywaniu bardzo drobnych zanieczyszczeń, aby móc udoskonalić naszą metodę i dopasować ustawienia idealnie do produktów firmy.

Precyzja na pierwszym miejscu

Po udanych testach w lutym 2023 roku MAG’M zamówił pierwszy system IX-GN-4044.

Model z tej serii wykorzystuje opatentowaną przez Ishidę technologię Genetic Algorithm, która pozwala tworzyć unikalne filtry analizy obrazu i zwiększa precyzję kontroli. Ponadto znajdujące się w systemie lampy o zmiennym napięciu wykrywają zanieczyszczenia o bardzo niskiej gęstości – niekiedy pomijane przez tradycyjne systemy rentgenowskie.

Pierwszy system został uruchomiony w ciągu 12 tygodni, a w 2024 roku firma zamówiła drugi, identyczny model. Oba urządzenia pracują niemal bez przerwy – żaden produkt nie opuszcza zakładu bez kontroli rentgenowskiej. Dzięki nowemu systemowi MAG’M wykrywa cząstki o średnicy nawet 0,4 mm.


Dążyliśmy do uszczelnienia kontroli, aby sprostać wymaganiom nowych rynków – i właśnie to udało się osiągnąć dzięki systemom rentgenowskim Ishida – podkreśla Szczepaniak. – Szczególnie cenimy możliwość precyzyjnego dostrajania systemu, co pozwala nam wykrywać zanieczyszczenia ze znacznie większą precyzją. Obsługa jest intuicyjna dla operatorów, a stalową konstrukcję urządzeń bardzo łatwo się czyści.

Jakość jako wizytówka

Dziś obecność systemów rentgenowskich Ishida jest dla MAG’M ogromnym atutem. W 2024 roku działania firmy na rzecz jakości i bezpieczeństwa produktów zostały nagrodzone przez jednego z dostawców wyróżnieniem za najlepsze praktyki.

Niewiele firm w naszej branży może pochwalić się, że stosuje zarówno wykrywacze metali, jak i systemy kontroli rentgenowskiej. To nasz wyróżnik – podsumowuje Szczepaniak. – Instalacja dwóch systemów rentgenowskich Ishida zapewniła nam ogromną wiarygodność w Japonii i otworzyła przed nami szereg możliwości biznesowych. Dzięki Ishidzie jakość stała się naszą wizytówką.

Źródło: Ishida

Autor:Ishida Europe
Udostępnij
Facebook
Twitter/X
LinkedIn
e-mail
Whatsapp
Link

Przeczytaj także

Wybierz temat: Procesy i Technologie

DYSTRYBUTOREM URZĄDZEŃ ISHIDA JEST:

Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.