Zapisz się do newslettera
Najważniejsze informacje dla branży spożywczej!
Zapisz się na newsletter FoodFakty i bądź na bieżąco:
Komisja Europejska udostępniła, za pośrednictwem strony internetowej, zaproszenie do składania przez beneficjentów propozycji programów promocyjnych, zarówno prostych, jak i takich, w których uczestniczy wiele państw członkowskich.
Ostateczny termin składania wniosków upływa w dniu 21 kwietnia 2022 r., o godzinie 17:00. Wnioski można składać jedynie za pośrednictwem specjalnego portalu.
W obu zaproszeniach określone zostały m.in. szczegółowe cele, priorytety tematyczne, harmonogram prac, dostępny budżet, kryteria kwalifikowalności, rodzaje kwalifikujących się działań, przepisy finansowe czy procedura składania wniosków.
Więcej informacji na stronie internetowej Komisji Europejskiej:
oraz na stronie Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa:
Źródło: MRiRW
Przeczytaj także
W ostatnich latach polskie produkty rolno-spożywcze stają się coraz bardziej popularne na rynkach zagranicznych. W 2019 r. Polska była 15. największym eksporterem produktów rolno-spożywczych na świecie i odpowiadała za ponad 2% światowego oraz niemal 6% unijnego eksportu produktów rolnych. Do wzrostu eksportu i konsumpcji polskich artykułów rolno-spożywczych za granicą przyczyniają się przede wszystkim skuteczne działania informacyjno-promocyjne.
Związki o większej wartości niż metan pozyskiwane z domowych resztek i odpadów z produkcji żywności? Naukowcy z Politechniki Gdańskiej i Chin pracują nad nową technologią przetwarzania odpadów spożywczych, dzięki której będzie można odzyskiwać kwasy karboksylowe potrzebne do wyprodukowania polimerów, farmaceutyków, rozpuszczalników czy dodatków do żywności.
Przemysł spożywczy należy do najbardziej dynamicznie rozwijających się branż gospodarki światowej. Szacuje się, że każdego roku na rynek wprowadzane jest ponad 30 000 nowych produktów spożywczych. Wprowadzanie nowego produktu spożywczego na rynek jest procesem niezwykle skomplikowanym i wymagającym zaangażowania specjalistów z wielu obszarów. Jak pokazują badania, tylko ok. 5-10% nowych produktów znajdzie swoje stałe miejsce na rynku.