Zapisz się do newslettera
Najważniejsze informacje dla branży spożywczej!
Zapisz się na newsletter FoodFakty i bądź na bieżąco:
Cyfryzacja ma potencjał, aby łańcuchy dostaw były w pełni zintegrowane, połączone i przejrzyste, a tym samym bardziej wydajne, elastyczne i skoncentrowane na kliencie.
Magazyny zawsze były kluczowymi węzłami w łańcuchach dostaw, a dzięki cyfryzacji mają potencjał, by stać się naprawdę „inteligentnymi”. W rezultacie wiele codziennych wyzwań lub problemów, z którymi borykają się operatorzy magazynów, można przezwyciężyć. Na przykład, korzystając z technologii Internetu przedmiotów (Internet of Things), można ulepszyć wykorzystanie sprzętu do transportu materiałów, zoptymalizować stan zapasów. Dysponując odpowiednim zapasem w odpowiednim miejscu, można zminimalizować transport, oraz zwiększyć bezpieczeństwo personelu, śledząc i monitorując ruch oraz ludzi i sprzęt oraz poprawić przepływ przychodzący i wychodzący poprzez połączenie z ciężarówkami, kontenerami i jednostkami wysyłkowymi.
Oprócz usprawnienia operacji magazynowych i bezpieczeństwa pracowników, inteligentne magazyny umożliwią firmom lepsze zarządzanie wydajnością budynku magazynowego, na przykład poprzez poprawę efektywności energetycznej poprzez dostosowanie poziomów ogrzewania i oświetlenia. Ogólnie rzecz biorąc, inteligentne magazyny umożliwią firmom zoptymalizowanie operacji magazynowych i wydajności ich budynków, aby zapewnić lepszą obsługę klienta. Są również bardziej atrakcyjne dla pracujących w nich pracowników od tradycyjnych magazynów.
W trakcie prezentacji podczas CSCMP European Conference, prezenter powoła się na konkretne przykłady w formie analizy studium przypadku. W prezentacji weźmie również udział Starszy Dyrektor ds. Łańcucha dostaw z firmy LPP, czołowego polskiego dostawcy odzieży , który wyjaśni zmiany, jakie wprowadza w swojej sieci dystrybucyjnej, aby wspierać zarówno rozwój sklepów, jak i rozwój online za pomocą inteligentnej technologii.
Zapisy oraz pełen harmonogram dostępne na stronie: https://cscmpeurope.org/
Przeczytaj także
Mam przyjemność obserwować rynek znakowania etykietami samoprzylepnymi w Polsce od 15 lat. Świadomość producentów, odbiorców oraz konsumentów rozwinęła się w tym czasie w sposób spektakularny. Pionierami zmian były zarówno Instytut Logistyki i Magazynowania, jak i od strony praktycznej sieci handlowe z Jeronimo Martins na czele...
Znaczny stopień rozdrobnienia polskich producentów oraz różnorodne wymagania odbiorców są ogromnych wyzwaniem dla firm sprzedających świeże owoce i warzywa. Chcąc utrzymać swoich klientów oraz pozyskiwać nowych, firmy takie jak Ewa-Bis stale poszerzają swoje bazy dostawców, rozwijają logistykę oraz pracują nad poprawą jakości oferowanych przez siebie produktów.
Serdecznie zapraszamy na prelekcję Pani Anny Skrzypkowskiej-Walasek z firmy Logopak East, pt. "Jak zorganizować proces znakowania etykietą produktów, aby docierały na czas do właściwego odbiorcy. Automatyzacja procesów znakowania w centrach logistycznych lub w placówkach pocztowych z uwzględnieniem wymagań e-commerce.", która zostanie wygłoszona w trakcie CSCMP European Conference - Supply Chain 4.0 odbywającej się w dniach 16-17.05.2019.