Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Menu

Menu

Facebook Twitter LinkedIn

Korzyści z zastosowania technologii RFID w scenariuszach sklepowych

Kategoria: Business Review

Spożywczy handel detaliczny stoi dziś przed kompleksowymi wyzwaniami wymagającymi zarówno optymalizacji procesów operacji sklepowych, jak i sprostania zmieniającym się zwyczajom zakupowym konsumentów.

Marnowanie żywności to globalny problem, z którym boryka się większość gospodarek na świecie. Krok w kierunku normalizacji i racjonalnego zarządzania produktami spożywczymi podjęła Polska, w której Prezydent RP 19 lipca 2019 roku podpisał ustawę o przeciwdziałaniu marnowania żywności.

Mimo iż firmy handlowe ponoszą winę za jedynie 5 procent marnowanej żywności, to coraz większa liczba przedsiębiorców zaczyna brać odpowiedzialność za straty, jakie są generowane podczas produkcji, dystrybucji i sprzedaży artykułów spożywczych.

Pomocne w tej sytuacji może okazać się wykorzystanie nowoczesnych technologii, które wyeliminują dezorganizację i błędy zarówno na magazynie, w fazie dystrybucji jak i w sklepie.

Podczas wykładu dowiesz się:

  • Jak rozwiązanie oparte na technologii RFID daje pełną wiedzę nie tylko na temat ilości towaru, ale także jego lokalizacji, dacie ważności i innych przydatnych informacjach w czasie rzeczywistym. 
  • Jak zastosowane rozwiązanie wspiera procesy FEFO (First Expired, First Out), czyli wydawanie towarów o najkrótszej dacie ważności w pierwszej kolejności, przyczyniając się do oszczędności poprzez lepsze zarządzanie stratami, niższą koniecznością zniżek na produkty o bliskiej przydatności, jak również zabezpieczaniem sklepu przed karą za produkty przeterminowane, które nie zostały uprzednio sprzedane lub oddane organizacji pozarządowej. Niezaprzeczalną korzyścią jest też wzrost zaufania wśród klientów, a pracownicy zwolnieni z części rutynowych obowiązków mogą w pełni skupić się na obsłudze klienta. 
  • Jaka jest przewaga technologii RFID nad kodami kreskowymi
  • Jak skutecznie i wydajnie budować nowe modele detaliczne, gdzie dokładna wiedza o dostępności produktów w danym sklepie jest krytyczna
  • Jak wyglądają wydajne i bezpieczne procesy samoobsługowe w sklepach spożywczych.

Więcej szczegółów związanych z wykorzystaniem technologii RFID w handlu detalicznym przedstawimy Państwu 17 listopada podczas VII edycji Kongresu Bezpieczeństwa Żywności, razem z Julią Mykovet, Menadżerem Sektora FOOD w Checkpoint Systems.

Serdecznie zapraszam na wykład, który będzie przedstawiony w dniu 17 listopada podczas VII edycji Kongresu Bezpieczeństwa Żywności.

Zapisy oraz pełen harmonogram dostępne na stronie: http://foodcongress.org/ 

Wybierz obszar: Kongresy i Targi

Autor: Ewa Pytkowska, Dyrektor Sprzedaży Checkpoint Systems

Przeczytaj także

Zapisz się do newslettera

Najważniejsze informacje dla branży spożywczej!

Zapisz się na newsletter FoodFakty i bądź na bieżąco:

Zapisz się
Facebook Twitter LinkedIn