Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

Laserowe etykiety produktów ekologicznych już na rynku

Kategoria: Opakowania , Procesy i Technologie

Pionierska decyzja Duńczyków

Duńska sieć supermarketów Jumbo wprowadziła tzw. „naturalne etykiety” na wybranych warzywach ekologicznych, czyniąc pierwszy krok ku upowszechnieniu tej innowacyjnej technologii. „Naturalna etykieta” wykonywana jest techniką laserową, co pozwala nanieść ekologiczny certyfikat bezpośrednio na produkt, bez konieczności jego dodatkowego pakowania. Metoda ta może okazać się atrakcyjna dla sprzedawców chcących zmniejszyć zużycie plastikowych opakowań, a tym samym ograniczyć ich negatywny wpływ na środowisko.

Mniejszy wpływ na środowisko

„Rodzaj materiału, z którego wykonane jest opakowanie ma istotne znaczenie w przypadku niektórych produktów, ze względu na ich bezpieczeństw zdrowotne. Ekologiczne owoce i warzywa sprzedawane są w opakowaniach plastikowych, ponieważ prawo wymaga, by były one łatwe do odróżnienia od konwencjonalnych odmian. Z drugiej strony, zależy nam na tym, by ograniczać negatywny wpływ rolnictwa na środowisko, dlatego cały czas szukamy alternatywnych rozwiązań”, mówi przedstawiciel Jumbo.

Ekologiczny certyfikat i akceptacja UE

Laserowe etykiety stosowane są, jak dotychczas, jedynie w przypadku imbiru, cukinii oraz dyni piżmowej. Warto jednak podkreślić, że dostawca technologii, firma Laser Food, opatentowała metodę, która pozwala na stosowanie nowej techniki również w przypadku innych produktów. Jest to tzw. technologia płynu kontrastowego – po naniesieniu laserowego nadruku, skórka zostaje spryskana specjalnym płynem, co wywołuje pożądaną reakcję. Oznaczenie staje się wówczas widoczne, a skórka pozostaje nienaruszona. Ponadto, płyn kontrastowy nie jest barwnikiem i został zaakceptowany przez UE, a także uzyskał ekologiczny certyfikat w 2017 roku, zaznacza Menadżer ds. Rozwoju Handlu Międzynarodowego w Laser Food, Stephanie Merit.

Laserowy nadruk etykietą przyszłości?

Technologia laserowa zyskała w ostatnim czasie na popularności i jest stosowana przez sieci takie, jak Carrefour, Lidl czy Marks&Spencer, które wykorzystują ją w przypadku pojedynczych produktów, jednak nie etykietują w ten sposób całych ich kategorii. Mimo że metoda jest już dostępna od lat, początkowo miała ona na celu ograniczenie używania naklejek na świeżych produktach. Jak wyjaśnia Stephanie Merit, dostrzeżono potencjał tej technologii również w zakresie zmniejszenia zużycia plastikowych opakowań. Wprowadzenie przez Jumbo „naturalnych etykiet” do oznaczania produktów ekologicznych stanowi ważny krok ku rozpowszechnieniu laserowej technologii, która mogłaby być stosowana na szeroką skalę przez największych graczy na rynku.

Źródła:

  1. http://www.foodingredientsfirst.com/news/natural-laser-labels-eco-friendly-packaging-option-for-fruit-and-vegetables-hits-dutch-shelves.html
  2. http://www.laserfood.es/index.php/es/galeria/fotos?view=featured

Wybierz temat: Nowości rynkowe Opakowania Owoce i warzywa

Autor: Wojciech Grodzicki

Udostępnij
Facebook
Twitter/X
LinkedIn
e-mail
Whatsapp
Link

Przeczytaj także

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.