Zapisz się do newslettera
Najważniejsze informacje dla branży spożywczej!
Zapisz się na newsletter FoodFakty i bądź na bieżąco:
Europa światowym liderem
Według najnowszego raportu agencji badawczej Innova Market Insights migdały pozostają na szczycie światowej listy innowacji produktowych. 47% artykułów spożywczych zawierających te orzechy wprowadzonych zostało na rynek w Europie, która już po raz jedenasty utrzymała pod tym względem pozycję globalnego lidera. W stosunku do poprzedniego roku odnotowano 14-procentowy wzrost liczby nowych produktów na bazie migdałów – w 2017 r. było ich 5017. Wielka Brytania, Niemcy i Francja uplasowały się tuż za USA jako wiodące kraje, w których na rynek wprowadzono łącznie 2414 nowych produktów z migdałami.
Bez glutenu i konserwantów
W kategorii batonów migdałowych wzrost wyniósł 53%, a w kategorii przekąsek 32%. W raporcie „The Global New Products Report” eksperci Innova zwrócili uwagę na deklaracje stosowane na etykietach produktów z migdałami. Najpopularniejsze z nich to „produkt bezglutenowy” oraz „bez dodatków” i „bez konserwantów”, co związane jest z rosnącym wśród konsumentów trendem „czystej etykiety”. Opis nowych produktów na bazie migdałów często nawiązywał również do ich tekstury –jedno z najpowszechniej używanych określeń to „chrupiący”.
Trend „czystej etykiety”
„Ze względu na popularność «czystej etykiety» i produktów nie zawierających różnych składników, obserwujemy częste odwoływanie się do konkretnych cech migdałów na opakowaniach”, mówi Lu Ann Williams, Dyrektor ds. Innowacji w Innova Market Insights. „Na przykład określenie «bez glutenu» na batonach migdałowych pojawia się częściej, bo w 56% przypadków, niż w całej kategorii, dla której odsetek ten wynosi 46%”.
Wszechstronne, bezpieczne i smaczne
Popyta na migdały można wyjaśnić ich ważną rolą jako produktu naturalnego, bogatego w składniki odżywcze, o atrakcyjnych walorach smakowych i chrupiącej teksturze. Orzechy te mają przemyśle spożywczym wszechstronne zastosowanie, są bezpieczne, a ich produkcja jest stabilna. „Jako że konsumenci poszukują produktów gotowych do spożycia, zgodnych z trendem «czystej etykiety», wygodnych i o wysokiej wartości odżywczej, a jednocześnie smacznych, firmy muszą stawiać na surowce, które pozwolą im zachować konkurencyjność na rynku”, wyjaśnia Dariela Roffe-Rackind, Dyrektor ds. Public Relations w Europie Kalifornijskiego Stowarzyszenia Producentów Migdałów.
Szansa dla producentów
„Wyjątkowa uniwersalność migdałów daje przedsiębiorcom szansę na wprowadzanie innowacji, które pozwolą sprostać wymaganiom obecnego i następnego pokolenia konsumentów. Produkcja migdałów kalifornijskich jest przyjazna dla środowiska, są one bezpieczne i trwałe – posiadają zatem cechy najważniejsze dla producentów żywności. Bardzo cieszy nas fakt, że Europa cały czas pozostaje światowym liderem innowacji produktowych i przyczynia się do globalnego rozwoju rynku migdałów”, podsumowuje Roffe-Rackind.
Źródła:
Przeczytaj także
Naukowcy z Instytutu Badań Rolniczych ARS w Beltsville odkryli, że niektóre orzechy np. pistacje są w rzeczywistości mniej kaloryczne, niż dotychczas sądzono, a dokładniej...
W odpowiedzi na nałożone w marcu amerykańskie cła, chińskie Ministerstwo Finansów ogłosiło, że wprowadzi dodatkowe cła na wiele produktów, w tym dla szerokiego asortymentu owoców i orzechów oraz suszonych owoców i soku pomarańczowego.
Niedawno opublikowane w internetowej wersji European Journal of Nutrition wyniki badań sugerują, iż wśród osób, które regularnie spożywają orzechy rzadziej występuje nadwaga oraz otyłość. Ponadto włączenie orzechów do diety pozwala...