Zapisz się do newslettera
Najważniejsze informacje dla branży spożywczej!
Zapisz się na newsletter FoodFakty i bądź na bieżąco:
Problem oszustw to już nie tylko teoria lub formalne wymogi prawne i standardy jakości, to coraz częściej codzienne wyzwanie producentów żywności, ich ryzyko i straty finansowe oraz wizerunkowe. Co prawda oszustwo żywnościowe jako działalność przestępcza, znana jest od wieków, a pierwsza książka opisująca to zagadnienie została opublikowana w 1820 roku przez niemieckiego chemika Frederika Accuma, to niestety eskalacja ostatnich 10 lat zmieniła całkowicie jego skalę i podejście branży do tego problemu.
Siłą napędową działań oszukańczych jest oczywista chęć szybkiego wzbogacenia kosztem partnerów handlowych, ale konsekwencje uderzają przede wszystkim w konsumentów. Postęp techniczny i szeroki dostęp do technologii, oprócz pozytywnych aspektów zwiększa niestety inwencje i ryzyko zastosowania nowych pomysłów na fałszowanie żywności, z drugiej strony ten sam postęp daje nowe możliwości kontroli i badań.
Dlatego trzeba mieć świadomość, że walka z zafałszowaniami i oszustwami jest nie kończącym się wyścigiem pomiędzy przestępcami popełniającymi zafałszowania, a systemem kontroli wspieranym przez postęp naukowy i wdrożenia nowych metod analiz. Często już sama dostępność rutynowej metody badawczej na rynku odbiera oszustom chęć stosowania konkretnych zafałszowań.
Podczas naszego wykładu dowiesz się:
Przygotowany materiał do prezentacji zawiera informacje bazujące na wiedzy i doświadczeniu analitycznym oraz realizowanych projektach w zakresie Food Fraud w ramach grupy Merieux NutriSciences, obecnie działającej w ramach 100 oddziałów na całym świecie.
V Kongres Bezpieczeństwa Żywności
Problem oszustw w branży spożywczej zostanie omówiony podczas V Kongresu Bezpieczeństwa Żywności 6 listopada, w Warszawie.
Zapisy oraz pełen harmonogram dostępne na stronie: http://foodcongress.org/
Słowa kluczowe: zafałszowane produkty spożywcze, zafałszowanie żywności, food fraud
Przeczytaj także
Obowiązek identyfikowalności (z ang. traceability) w łańcuchu dostaw nie jest nowością, szczególnie dla takich branż jak: żywność, kosmetyki czy farmaceutyki. Jednak firmy sektora FMCG nie zawsze radzą sobie ze spełnieniem tego wymogu. Często, w sytuacji, gdy należy wycofać określoną partię produktów z rynku, ponieważ okazała się partią o stwierdzonej negatywnej jakości zdrowotnej...