Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Menu

Menu

Facebook Twitter LinkedIn

Nowe badanie konsumenckie KE pokazuje wpływ COVID-19 i popularność "bardziej ekologicznych" wyborów

Kategoria: Biznes

Komisja opublikowała dane dotyczące zachowań konsumentów w 2020 r. Wyniki ankiety przeprowadzonej pod koniec 2020 r. pokazują wpływ kryzysu COVID-19 na wzorce konsumpcyjne, w których konsumenci robią zakupy bliżej domu lub wspierają lokalne przedsiębiorstwa. Jednocześnie dokonują oni bardziej ekologicznych wyborów: konsumenci wykazują gotowość do zapłacenia więcej za bardziej zrównoważony produkt.

Wyniki badania zostaną omówione podczas tegorocznego Europejskiego Szczytu Konsumenckiego, który odbędzie się 15 marca 2021 r. Jest to również Europejski Dzień Konsumenta. Komisarz ds. sprawiedliwości Didier Reynders powiedział: "Pandemia odcisnęła swoje piętno na konsumentach: podczas gdy 38% z nich obawiało się, że nie będzie w stanie zapłacić rachunków, 42% postanowiło odłożyć na później decyzje o większych zakupach. Pozytywnym aspektem jest fakt, że 56% konsumentów jest świadomych wpływu swoich zakupów na środowisko. Omówię kluczowe dane podczas zbliżającego się szczytu konsumentów, aby zaangażować wszystkich uczestników w konkretne działania mające na celu przyspieszenie procesu wychodzenia z kryzysu COVID-19, jak również zielonej transformacji."

Więcej informacji można znaleźć w komunikacie prasowym i arkuszu informacyjnym.

 

Źródło: KE

Wybierz obszar: Inspekcje Państwowe

Autor: Komisja Europejska

Przeczytaj także

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.