Zapisz się do newslettera
Najważniejsze informacje dla branży spożywczej!
Zapisz się na newsletter FoodFakty i bądź na bieżąco:
Komisja opublikowała dane dotyczące zachowań konsumentów w 2020 r. Wyniki ankiety przeprowadzonej pod koniec 2020 r. pokazują wpływ kryzysu COVID-19 na wzorce konsumpcyjne, w których konsumenci robią zakupy bliżej domu lub wspierają lokalne przedsiębiorstwa. Jednocześnie dokonują oni bardziej ekologicznych wyborów: konsumenci wykazują gotowość do zapłacenia więcej za bardziej zrównoważony produkt.
Wyniki badania zostaną omówione podczas tegorocznego Europejskiego Szczytu Konsumenckiego, który odbędzie się 15 marca 2021 r. Jest to również Europejski Dzień Konsumenta. Komisarz ds. sprawiedliwości Didier Reynders powiedział: "Pandemia odcisnęła swoje piętno na konsumentach: podczas gdy 38% z nich obawiało się, że nie będzie w stanie zapłacić rachunków, 42% postanowiło odłożyć na później decyzje o większych zakupach. Pozytywnym aspektem jest fakt, że 56% konsumentów jest świadomych wpływu swoich zakupów na środowisko. Omówię kluczowe dane podczas zbliżającego się szczytu konsumentów, aby zaangażować wszystkich uczestników w konkretne działania mające na celu przyspieszenie procesu wychodzenia z kryzysu COVID-19, jak również zielonej transformacji."
Więcej informacji można znaleźć w komunikacie prasowym i arkuszu informacyjnym.
Źródło: KE
Przeczytaj także
GIJHARolS uruchamia nową usługę służącą do zgłaszania wszelkich podejrzeń naruszenia przepisów z zakresu systemu chronionych nazw pochodzenia (ChNP), chronionych oznaczeń geograficznych (ChOG) i gwarantowanych tradycyjnych specjalności (GTS).
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny zobowiązał Jeronimo Martins Polska do zorganizowania akcji edukacyjnej dla konsumentów, w wyniku której mogą otrzymać bony na zakupy – łączna wartość bonów wyniesie 7,5 mln złotych.
Inspekcja Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych przeprowadziła kontrolę jakości handlowej fermentowanych napojów winiarskich (w tym cydru, miodów pitnych, aromatyzowanych napojów winnych owocowych i win owocowych). Objęto nią łącznie 55 podmiotów, w tym 31 sklepów i 24 producentów.