Jakość handlowa fermentowanych napojów winiarskich
Inspekcja Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych przeprowadziła kontrolę jakości handlowej fermentowanych napojów winiarskich (w tym cydru, miodów pitnych, aromatyzowanych napojów winnych owocowych i win owocowych). Objęto nią łącznie 55 podmiotów, w tym 31 sklepów i 24 producentów.
Cechy organoleptyczne
W zakresie cech organoleptycznych sprawdzono 79 partii. Nie stwierdzono nieprawidłowości.
Parametry fizykochemiczne
Parametry fizykochemiczne skontrolowano w 88 partiach, z czego 20 zakwestionowano (22,7%). Wykryte nieprawidłowości dotyczyły m.in. zawartości alkoholu i cukrów redukujących po inwersji oraz kwasowości ogólnej.
Oznakowanie
Oznakowanie zweryfikowano w przypadku 121 partii, z czego w 8 stwierdzono nieprawidłowości (6,6%). Dotyczyły one m.in.:
- Podania niepełnej nazwy „… trunek z mniszka”, która była niewystarczająca dla właściwego określenia rodzaju produktu i oddania jego charakteru.
- Umieszczenia na wywieszce sklepowej informacji „Wino … 12% 900 ml” dla wyrobu będącego aromatyzowanym napojem winnym owocowym, która wprowadzała konsumenta w błąd odnośnie rodzaju produktu.
- Braku numeru identyfikacyjnego partii produkcyjnej.
- Podawania niezgodnie z przepisami informacji o zawartości alkoholu i ilości nominalnej.
Źródło: IJHARS
Przeczytaj także
-
05.03.2021
Nowe badania naukowe dotyczące genomu chmielu mogą dostarczyć piwowarom więcej aromatów chmielowych
Naukowcy z Oregon State University i amerykańskiego Departamentu Rolnictwa znacznie poszerzyli wiedzę na temat genomu chmielu, co ma istotne konsekwencje dla przemysłu piwowarskiego i naukowców badających potencjalne korzyści medyczne chmielu.
-
23.02.2021
Coca-Cola rozpoczyna sprzedaż swoich napojów w papierowych butelkach
Seria 2000 butelek napoju roślinnego AdeZ będzie oferowana w pionierskim opakowaniu za pośrednictwem sklepu internetowego Kifli.hu.
-
16.02.2021
Eksport żywności do Wielkiej Brytanii
Brexit spowodował nową sytuację prawną związaną z wyzwaniami jakie obecnie stawia przed przedsiębiorcami z branży spożywczej prowadzenie handlu z Wielką Brytanią. W celu zapewnienia niezakłóconej wymiany handlowej oraz możliwości dalszego kontynuowania wspólnych interesów konieczne było ustalenie odpowiednich wytycznych w tym zakresie.