Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Menu

Menu

Facebook Twitter LinkedIn

Coca-Cola rozpoczyna sprzedaż swoich napojów w papierowych butelkach

Kategoria: Opakowania

Jakiś czas temu Coca-Cola poinformowała, że chce do 2030 roku zbierać i poddawać recyklingowi każdą butelkę lub puszkę, która trafi do sprzedaży. Przy jednoczesnym znacznym ograniczeniu wykorzystania pierwotnych materiałów opakowaniowych i zastosowaniu wyłącznie materiałów opakowaniowych w 100% nadających się do recyklingu.

Wg organizacji Break Free From Plastic Coca-Cola jest na pierwszym miejscu na świecie pod względem zaśmiecania plastikiem. Na kolejnych znalazły się koncerny PepsiCo, Nestlé i Unilever.

Papierowa butelka Coca-Coli w fazie testów na rynku węgierskim

Projekt papierowej butelki - współtworzony w Brukseli przez zespół badawczo-rozwojowy Coca-Coli i duński start-up Paboco, wspierany przez firmy ALPLA i BillerudKorsnäs we współpracy z Carlsberg, L'Oréal i The Absolut Company - przechodzi do fazy testowania konsumenckiego w celu zmierzenia wydajności opakowania i reakcji kupującego na ten format. Coca-Cola i Paboco zaprezentowały zeszłej jesieni prototyp pierwszej generacji, który składa się z zewnętrznej warstwy papierowej połączoną z nadającą się do recyklingu plastikową warstwą wewnętrzną i nakrętką.

Nowe opakowanie będzie niebawem testowane na rynku węgierskim. Coca-Cola ma tam sprzedawać napoje roślinne z linii AdeZ w butelkach reklamowanych jako papierowe. Coca-Cola zapewnia, że z czasem zostaną tak udoskonalone, żeby nadawały się do recyklingu jak papier, jednak dzisiaj jest to ciągle papier z plastikową nakrętką i wyściółką z tworzywa sztucznego. Do testów na Węgrzech butelka ma trafić latem.

Seria 2000 butelek napoju roślinnego AdeZ będzie oferowana w pionierskim opakowaniu za pośrednictwem sklepu internetowego Kifli.hu.

Technologia papierowej butelki

Jej wnętrze zrobione jest z rPET, czyli plastiku odzyskanego z recyklingu. Coca-Cola już zapowiadała, że zwiększy udział tego materiału w swoich produktach w nadchodzących latach.

Technologia opracowana przez Paboco ma na celu tworzenie butelek w 100% nadających się do recyklingu, wykonanych z drewna pozyskiwanego w sposób zrównoważony, z barierą z materiału pochodzenia biologicznego, odporną na płyny, CO2 i tlen oraz nadającą się do napojów, kosmetyków i innych płynnych towarów. Ostatecznym celem jest butelka, którą można poddać recyklingowi jako papier.

Innowacja wspiera cel ekologicznych opakowań The Coca-Cola Company World Without Waste, polegający na zbieraniu i recyklingu butelek lub puszek dla każdej sprzedanej butelki do 2030 r., przy jednoczesnym znacznym ograniczeniu wykorzystania pierwotnych materiałów opakowaniowych i wykorzystaniu wyłącznie materiałów opakowaniowych w 100% nadających się do recyklingu. Osiągnięcie tej wizji wymaga inwestycji w innowacje i współpracy z partnerami w celu napędzania zbiórki, recyklingu i zrównoważonego projektowania.

Stijn Franssen, kierownik ds. innowacji w dziedzinie badań i rozwoju opakowań w Coca‑Cola Europe, podkreśla, że przełomowa technologia wciąż się rozwija. Zespół Franssena przeprowadził szeroko zakrojone testy laboratoryjne, aby ocenić, jak zachowuje się, utrzymuje i chroni zawartość prototypowa papierowa butelka.

 

Źródło: Coca Cola

Wybierz obszar: Nowości rynkowe Przemysł napojowy

Autor: Katarzyna Oleksy

Przeczytaj także

Zapisz się do newslettera

Najważniejsze informacje dla branży spożywczej!

Zapisz się na newsletter FoodFakty i bądź na bieżąco:

Zapisz się
Facebook Twitter LinkedIn