Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

Coca-Cola rozpoczyna sprzedaż swoich napojów w papierowych butelkach

Kategoria: Opakowania

Jakiś czas temu Coca-Cola poinformowała, że chce do 2030 roku zbierać i poddawać recyklingowi każdą butelkę lub puszkę, która trafi do sprzedaży. Przy jednoczesnym znacznym ograniczeniu wykorzystania pierwotnych materiałów opakowaniowych i zastosowaniu wyłącznie materiałów opakowaniowych w 100% nadających się do recyklingu.

Wg organizacji Break Free From Plastic Coca-Cola jest na pierwszym miejscu na świecie pod względem zaśmiecania plastikiem. Na kolejnych znalazły się koncerny PepsiCo, Nestlé i Unilever.

Papierowa butelka Coca-Coli w fazie testów na rynku węgierskim

Projekt papierowej butelki - współtworzony w Brukseli przez zespół badawczo-rozwojowy Coca-Coli i duński start-up Paboco, wspierany przez firmy ALPLA i BillerudKorsnäs we współpracy z Carlsberg, L'Oréal i The Absolut Company - przechodzi do fazy testowania konsumenckiego w celu zmierzenia wydajności opakowania i reakcji kupującego na ten format. Coca-Cola i Paboco zaprezentowały zeszłej jesieni prototyp pierwszej generacji, który składa się z zewnętrznej warstwy papierowej połączoną z nadającą się do recyklingu plastikową warstwą wewnętrzną i nakrętką.

Nowe opakowanie będzie niebawem testowane na rynku węgierskim. Coca-Cola ma tam sprzedawać napoje roślinne z linii AdeZ w butelkach reklamowanych jako papierowe. Coca-Cola zapewnia, że z czasem zostaną tak udoskonalone, żeby nadawały się do recyklingu jak papier, jednak dzisiaj jest to ciągle papier z plastikową nakrętką i wyściółką z tworzywa sztucznego. Do testów na Węgrzech butelka ma trafić latem.

Seria 2000 butelek napoju roślinnego AdeZ będzie oferowana w pionierskim opakowaniu za pośrednictwem sklepu internetowego Kifli.hu.

Technologia papierowej butelki

Jej wnętrze zrobione jest z rPET, czyli plastiku odzyskanego z recyklingu. Coca-Cola już zapowiadała, że zwiększy udział tego materiału w swoich produktach w nadchodzących latach.

Technologia opracowana przez Paboco ma na celu tworzenie butelek w 100% nadających się do recyklingu, wykonanych z drewna pozyskiwanego w sposób zrównoważony, z barierą z materiału pochodzenia biologicznego, odporną na płyny, CO2 i tlen oraz nadającą się do napojów, kosmetyków i innych płynnych towarów. Ostatecznym celem jest butelka, którą można poddać recyklingowi jako papier.

Innowacja wspiera cel ekologicznych opakowań The Coca-Cola Company World Without Waste, polegający na zbieraniu i recyklingu butelek lub puszek dla każdej sprzedanej butelki do 2030 r., przy jednoczesnym znacznym ograniczeniu wykorzystania pierwotnych materiałów opakowaniowych i wykorzystaniu wyłącznie materiałów opakowaniowych w 100% nadających się do recyklingu. Osiągnięcie tej wizji wymaga inwestycji w innowacje i współpracy z partnerami w celu napędzania zbiórki, recyklingu i zrównoważonego projektowania.

Stijn Franssen, kierownik ds. innowacji w dziedzinie badań i rozwoju opakowań w Coca‑Cola Europe, podkreśla, że przełomowa technologia wciąż się rozwija. Zespół Franssena przeprowadził szeroko zakrojone testy laboratoryjne, aby ocenić, jak zachowuje się, utrzymuje i chroni zawartość prototypowa papierowa butelka.

 

Źródło: Coca Cola

Wybierz temat: Nowości rynkowe Przemysł napojowy

Autor: Katarzyna Oleksy

Przeczytaj także

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.