Zapisz się do newslettera
Najważniejsze informacje dla branży spożywczej!
Zapisz się na newsletter FoodFakty i bądź na bieżąco:
Coca-Cola zadeklarowała, że do 2030 r. co najmniej 50% składu stosowanych przez nią opakowań stanowić będą surowce wtórne. Przedsiębiorstwo przywiązuje również wagę do recyklingu używanych podczas produkcji materiałów, ponieważ w ciągu najbliższych 4 lat (tj. jeszcze przed rokiem 2025) wszystkie stosowane przez nią opakowania stosowane na całym świecie będą mogły być w 100% poddawane recyklingowi.
W ramach inicjatywy „Świat Bez Odpadów” podjęto także współpracę z Paboco (Paper Bottle Comapny), który uznawany jest za wynalazcę i producenta papierowych butelek. Projekt nosi nazwę PlantBottle i zakłada stworzenie butelki, która w 30% wytworzona jest z surowców pochodzenia roślinnego, w 100% nadaje się do recyklingu, a także jest całkowicie biodegradowalna. Przed projektantami stoją jeszcze liczne wyzwania technologiczne, związane przede wszystkim z wdrożeniem produkcji na masową skalę, przez co na efekt ich prac będzie trzeba jeszcze poczekać.
Przedsiębiorstwo Coca-Cola nie jest jednak odosobnione w swoich działaniach na rzecz dokonywania trwałych zmian w świecie opakowań. Nad ideą produkcji biodegradowalnych, papierowych opakowań pracują również takie marki jak Carlsberg, L’Oreal czy Absolut, które w ramach Pioneer Community wraz z Paboco dążą do wdrażania i opracowywania innowacyjnych koncepcji oraz dostosowywania swoich produktów do potrzeb konsumentów i trendów rynkowych.
Źródło grafiki: https://www.coca-cola.pl/czyn-dobro/recykling/papierowa-butelka-projekt-coca-cola-paboco
Przeczytaj także
Żywność, na etapie produkcji, przetwarzania, przechowywania, przygotowywania oraz podawania, ma kontakt z wieloma materiałami i wyrobami. Przykładowo, można tu wymienić kontenery do transportu żywności, maszyny i urządzenia do jej przetwarzania, materiały opakowaniowe i opakowania do żywności, naczynia stołowe i kuchenne. Tego typu materiały i wyroby określa się mianem materiałów przeznaczonych do kontaktu z żywnością (FCM).
Nestlé wprowadza do swojej oferty ekologiczne kostki rosołowe Maggi w opakowaniach nadających się do recyklingu. Produkty będą dostępne we Francji
„Zielony Ład” to nowa strategia UE zmierzająca do przekształcenia Europy w pierwszy kontynent neutralny dla klimatu. Tylko w latach 2021-2027 UE planuje przeznaczyć na ten cel 100 mld euro.