Zapisz się do newslettera
Najważniejsze informacje dla branży spożywczej!
Zapisz się na newsletter FoodFakty i bądź na bieżąco:
Nestlé zdecydowało się na poszerzenie asortymentu o ekologiczne kostki rosołowe Maggi, które będą pakowane w bardziej przyjazne środowisku papierowe opakowania. Dzięki temu będę one mogły być poddawane recyklingowi. Choć Maggi dostępna jest w ponad 90 krajach świata, to narazie nowe kostki bulionowe będą sprzedawane jedynie na rynku francuskim.
Do tej pory kostki rosołowe były pakowane w papier w połączeniu z aluminium, co znacznie utrudniało poddawanie ich recyklingowi. Obecnie opakowanie będzie wykonane w 100% z papieru dającego się recyklingować oraz pochodzącego ze stabilnych i zrównoważonych źródeł, certyfikowanych przez Forest Stewardship Council (FSC) oraz Program Zatwierdzenia Systemów Certyfikacji Leśnej (ang. The Program for the Endorsement of Forest Certification PEFC).
Wprowadzenie nowego rodzaju opakowań jest wyrazem wdrażania przez Nestlé strategii „zero-waste future”, której kluczowym założeniem jest wykorzystywanie wyłącznie opakowań podlegających recyklingowi we wszystkich produktach marki jeszcze przed 2025 rokiem.
Źródło: https://www.nestle.com/media/news/maggi-launch-bouillon-cubes-recyclable-paper-wrapper
Przeczytaj także
Krajowa Izba Gospodarcza (KIG), wspólnie z przedstawicielami przemysłu opakowaniowego, przygotowała opracowanie „Środowiskowe aspekty projektowania opakowań”, mając na uwadze nowe wymagania UE związane z pakietem gospodarki o obiegu zamkniętym (GOZ) i konieczne zmiany prawne dotyczące gospodarowania odpadami oraz trwającą dyskusję na temat ostatecznego kształtu polskiego systemu rozszerzonej odpowiedzialności producenta (ROP). Publikacja zawiera ekspercie rekomendacje w zakresie ekoprojektowania dla podstawowych grup opakowaniowych tj. aluminium, stali, papieru, szkła oraz tworzyw sztucznych.
Koncern Diageo ma zamiar wprowadzić na rynek na początku 2021 r. swoją markę whiskey Johnnie Walker w butelce w 100% wykonanej z papieru. Inne firmy, jak PepsiCo i Unilever, również od przyszłego roku swoje produkty będą oferować w butelkach wykonanych z papieru, jednak nie podają jeszcze, które to będą marki.
Polska zajmuje 6 miejsce w Europie pod względem zapotrzebowania na tworzywa sztuczne (ok. 3,5 mln ton wobec ok. 50 mln ton w Europie. Ok.7% za Niemcami, /Włochami, Francją, Hiszpanią i Anglią...