Zapisz się do newslettera
Najważniejsze informacje dla branży spożywczej!
Zapisz się na newsletter FoodFakty i bądź na bieżąco:
Sojusz gigantów
Dzięki podpisanej niedawno umowie z Pizzą Hut, Telepizza podwoi wartość swojej sprzedaży, zwiększając o 60% liczbę restauracji i wkraczając do 17 kolejnych krajów. Porozumienie pomiędzy amerykańskim koncernem oraz hiszpańską firmą udało się sfinalizować po 14 miesiącach negocjacji – obejmie ono swym zasięgiem Amerykę Łacińską (z wyjątkiem Brazylii), Karaiby, Hiszpanię, Andorę, Portugalię oraz Szwajcarię.
Podwojenie sprzedaży
Jak ujął to dyrektor generalny Telepizzy, Pablo Juántegui, wartość sprzedaży firmy „z dnia na dzień” wzrośnie z 560 milionów euro do 1,1 miliarda euro, a liczba lokali zwiększy się ze 1 600 do 2 560. Umowa z Pizzą Hut, posiadającą 17 000 restauracji największą siecią pizzerii na świecie, praktycznie podwoi wielkość hiszpańskiego przedsiębiorstwa, choć jedną z konsekwencji będzie obowiązek stopniowej rezygnacji Telepizzy z używania swojego szyldu w Ameryce Łacińskiej i przemianowania ponad 470 lokali w tym regionie na markę Pizza Hut.
Nowe wyzwania
„W ciągu najbliższych dwóch lat będziemy koncentrować się na optymalizacji funkcjonowania naszej firmy w związku z tak znaczącym powiększeniem jej zasięgu. Rozszerzenie działalności z 20 na 37 krajów to prawdziwy skok kwantowy dla Telepizzy”, wyjaśnił Juántegui, zaznaczając jednocześnie, że w tym okresie hiszpańska sieć zawiesi trwający w ostatnich latach proces ekspansji na nowe rynki.
Ponad 5 000 restauracji w 20 lat
Porozumienie zawiera zapis o obowiązku otwarcia przez Telepizzę 250 nowych restauracji w przeciągu 3 lat, 1 300 w okresie następnej dekady, a do 2038 roku musi powstać kolejnych 2 550 punktów. Łącznie oznacza to ponad 5 000 nowych lokali, z których „zdecydowana większość” znajdzie się w Ameryce Południowej. „Nie jest to zadanie łatwe, ale z pewnością wykonalne. W Ameryce Łacińskiej oraz na Półwyspie Iberyjskim Telepizza sprawnie funkcjonuje już od przeszło 30 lat”, podsumował dyrektor generalny hiszpańskiej firmy.
„Bezprecedensowe wydarzenie”
Pizzy Hut, należącej do Yum! Brands, właściciela takich sieci, jak Taco Bell i KFC, umowa z Telepizzą pozwoli objąć pozycję lidera na rynku pizzy w Ameryce Południowej, będącej jednym z najprężniej rozwijających się pod tym względem regionów na świecie. Prezes Pizza Hut International, Milind Pant, osobiście udał się do Madrytu i podkreślił, że podpisanie porozumienia jest wydarzeniem „bezprecedensowym w całej branży”. Zaznaczył, że nawiązana współpraca ma na celu połączenie najlepszych cech jego firmy z silnymi stronami Telepizzy, przede wszystkim w zakresie dostaw na zamówienie oraz sieci zaopatrzeniowej.
Źródło:
https://www.efeagro.com/noticia/telepizza-y-pizza-hut-se-unen/
Przeczytaj także
Nestlé zapłaciło 7,15 mld dolarów (26 mld zł) za prawo do sprzedaży kawy ziarnistej i napojów Starbucksa w sklepach spożywczych na całym świecie. Szwajcarski koncern zobowiązał się również do płacenia Starbucksowi tantiemów...
Technologię ważenia firmy Ishida cechuje najwyższa dokładność, pozwalając wiodącemu producentowi płatków z Polski na uzyskanie doskonałej wydajności wspierając utrzymanie stałej pozycji marki w zakresie...
The Coca-Cola Company planuje wejść na rynek popularnych, niskoalkoholowych napojów „alcopop” w Japonii. Nowy produkt światowego koncernu należeć ma do kategorii „chu-hai”, napojów będących połączeniem...