Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

Przed nami kluczowe 5 lat działań dla klimatu — spotkanie społeczności Climate Leadership

Kategoria: Biznes

Przedstawiciele przedsiębiorstw z szerokiego zakresu branż oraz eksperci środowiskowi spotkali się w środę, 15 marca, w Warszawie, na jednym z cyklicznych zebrań społeczności Climate Leadership, programu UNEP/GRID-Warszawa. Celem tego, realizowanego od 2019 roku przedsięwzięcia, jest wspólne wypracowywanie rozwiązań, które ograniczą nasz negatywny wpływ na planetę i zbliżą biznes do osiągnięcia neutralności klimatycznej.

Pokrywa lodowa Grenlandii straciła masę 26 rok z rzędu i po raz pierwszy spadł tam deszcz zamiast śniegu (WMO, 2022), a zmiany klimatyczne wkrótce spowodują dodatkowe 250 000 zgonów rocznie (WHO, 2021). Potrójny kryzys planetarny wymaga dzisiaj zbudowania nowych relacji między ludźmi a Ziemią. Podążając za przesłaniem UN Science Policy Business Forum, które brzmi: “Współpraca podejmowana między ekspertami i biznesem będzie miała krytyczne znaczenie dla klimatu naszej planety w najbliższej przyszłości”, społeczność zbudowana wokół programu Climate Leadership spotkała się, aby wymienić się dobrymi praktykami i zmotywować do dalszego działania.

Profesor Bolesława Rok i Jarosław Rot, chief sustainability officer w BNP Paribas Bank Polska S.A., rozmawiali o wyzwaniach stojących przed branżą finansową. Przyjmując, że przed nami 5 najważniejszych lat dla osiągnięcia celów neutralności klimatycznej, rozmówcy zastanawiali się w jaki sposób branża finansowa może napędzać tę transformację. Jarosław Rot zauważył, że przestaliśmy rozmawiać o zmianie klimatu z punktu widzenia etyki - “(...) to, co ma teraz moc, to przeniesienie tych tematów na grunt gospodarczy. Pojawiły się elementy stymulujące i powodujące, że zmiana się po prostu opłaca. Firmy muszą wiedzieć, że w ten sposób mogą poprawić swoją sytuację ekonomiczną” – mówił Rot.

Maria Andrzejewska, dyrektor generalna UNEP/GRID-Warszawa, podkreśliła, że: “Coraz częściej biznes akcentuje potrzebę dobrych regulacji. Wzmacnianie konkurencyjności oznacza dla firm, że muszą budować swój biznes niemal od nowa, ale w długim okresie to właśnie te firmy wygrywają”. Zdecydowanie większa niż jeszcze przed kilkoma laty potrzeba zmian i dalszego pozyskiwania wiedzy jest zauważalna, także dzięki liczącym się coraz bardziej czynnikom ESG.

Podczas spotkania uczestnicy dyskutowali także w podzespołach, wypracowując rozwiązania w 6 obszarach działań, wyznaczonych w programie Climate Leadership jako kierunki zmian. Są to:

  • wdrażanie nowych regulacji
  • wykorzystanie surowców i materiałów
  • wsparcie transformacji klimatycznej
  • włączanie pracowników
  • produkty i usługi dla klimatu
  • procesy dekarbonizacyjne

W program zaangażowanych jest już ponad 1000 osób, a firmy, takie jak BASF, Samsung, IKEA, Carrefour, Grupa Żywiec, McDonald’s i wiele innych, podjęły już łącznie 38 zobowiązań klimatycznych. Od tego roku program działa całorocznie (a nie jak do tej pory w edycjach) i w każdej chwili kolejne przedsiębiorstwa mogą do niego dołączyć.

Maria Andrzejewska dziękując wszystkim za przybycie powiedziała, że spotkania społeczności Climate Leadership łączą ludzi dążących do wspólnego celu i pozwalają wzajemnie się od siebie uczyć.

Autor: UNEP/GRID

Udostępnij
Facebook
Twitter/X
LinkedIn
e-mail
Whatsapp
Link

Przeczytaj także

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.