Reklama suplementów diety w aptece w kontekście projektu nowelizacji ustawy UBŻŻ - Abstrakt artykułu
Kategoria: Biznes, Prawo Żywnościowe
31.08.2023
Na początku tego roku zrobiło się głośno na temat projektu nowelizacji ustawy o bezpieczeństwie żywności i żywienia, który miałby „uderzyć” głównie w przemysł suplementów diety. Z założeń projektu wynika, że chodzi o konieczność dostosowania instrumentów nadzoru rynku środków spożywczych objętych powiadomieniem o pierwszym wprowadzeniu do obrotu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przede wszystkim suplementów diety, do dynamicznie rozwijającego się rynku tych produktów. Faktem jest, że od 2007 roku rynek ten rozwinął się w naszym kraju na tyle, że o jego wartości mówi się w kategorii miliardów złotych. Na pewnym etapie zewsząd zalewały nas reklamy tych produktów – radio, telewizja, Internet – jednak zawarte w nich informacje nie były zgodne z rzeczywistością, więc rynek postanowił sam się uregulować tworząc Kodeks Dobrych Praktyk Reklamy Suplementów Diety. To ograniczyło działania przedsiębiorców, jednak nie doprowadziło do sytuacji, w której konsument jest zaopiekowany zarówno pod kątem zdrowotnym, jak i edukacyjnym, ponieważ za główny problem uznano (i do tej pory tak jest) brak rozróżnienia w komunikacji z konsumentem między produktami leczniczymi a właśnie suplementami.
Z pełnej wersji tekstu dowiesz się m.in.:
-jakie są główne założenia projektu
-czym jest „reklama” a czym „informacja”
-jakie warunki będzie musiała spełnić reklama zamieszczana w aptekach?
Pełna wersja artykułu dostępna jest wyłącznie w Strefie Managera pod adresem:
STREFA MANAGERA: REKLAMA SUPLEMENTÓW DIETY W APTECE W KONTEKŚCIE PROJEKTU NOWELIZACJI USTAWY UBŻŻ
W Strefie Managera dodatkowo znajdziesz:
- Raporty Food Risk
- LEX Scan - miesięczny raport zmian w prawie żywnościowym wraz z krótkim komentarzem
- Opracowania Prawne naszych Ekspertów
- Tablicę Managera Food Fraud i Food Risk
- Dedykowane webinaria, szkolenia, warsztaty – śledź nowe elementy wpisując w pole szukaj Strefa Managera
>> Więcej o STREFIE MANAGERA <<
Zadzwoń +48 501 370 590 lub napisz strefamanagera@foodfakty.pl
Wybierz obszar:
Prawo żywnościowe
Suplementy diety
Autor: Andrzej Skrobiszewski
Andrzej Skrobiszewski jest menedżerem i ekspertem z udokumentowanymi sukcesami w realizacji projektów B+R. Posiada ponad 8-letnie doświadczenie z zakresu tworzenia i wdrażania innowacyjnych oraz rozwojowych rozwiązań. Dodatkowo swoje umiejętności w biznesie stale rozszerza w obszarze zarządzania projektami, sprawozdawczości czy raportowania. Co-founder R&D Hub Sp. z o.o, której główną częścią działalności jest realizacja projektów rozwojowych oraz innowacyjnych, jak również doradztwo w zakresie prawa żywnościowego, własności intelektualnej czy prawa nowych technologii. Spółka zajmuje się również obsługą administracyjną, tworzeniem dokumentacji projektowej czy kompleksową obsługą sprawozdawczą na rzecz klientów. Ponadto współtwórca Fundacji R&D Hub, która skupia się na dostarczeniu polskiemu społeczeństwu wiedzy na temat: innowacji, przemysłu 4.0, zero waste, gospodarki obiegu zamkniętego, rynku rolno-spożywczego i rolnictwa, społecznych i gospodarczych konsekwencji wprowadzenia modelu
niemarnowania żywności.
Kontakt: andrzej.skrobiszewski@rdhub.pl
andrzej.skrobiszewski@fundacjardhub.pl
https://rdhub.pl/
https://fundacjardhub.p
Przeczytaj także
-
22.08.2023
Żywność zawsze nas otaczała, a wraz z postępem technologicznym i naukowym jest ona coraz bardziej wzbogacana za pomocą dodatków, zarówno witamin, składników mineralnych, jak i m.in. środków aromatyzujących
Czytaj więcej
-
17.02.2023
Głównym założeniem tego projektu jest uszczegółowienie zasad dotyczących prezentacji lub reklamy suplementów diety ze względu na ochronę życia i zdrowia konsumentów na równi z podnoszeniem świadomości społeczeństwa. Jednak warto byłoby przeanalizować, co tak naprawdę miałoby się zmienić i co to oznacza zarówno dla konsumentów, jak i przedsiębiorców.
Czytaj więcej
-
03.02.2023
Planowana nowelizacja ustawy o bezpieczeństwie żywności i żywienia ma wprowadzać radykalne zmiany na rynku suplementów diety, a zwłaszcza ich reklamy. Według Polskiego Instytutu Ekonomicznego w Rzeczypospolitej Polskiej w 2018 r. firmy przemysłu farmaceutycznego wydały 4,2 mld zł na reklamę suplementów diety i leków bez recepty.
Czytaj więcej
Artykuł opublikowany dzięki firmie: