Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Menu

Menu

Facebook Twitter LinkedIn

Reklama suplementów diety w aptece w kontekście projektu nowelizacji ustawy UBŻŻ - Abstrakt artykułu

Kategoria: Biznes, Prawo Żywnościowe

Na początku tego roku zrobiło się głośno na temat projektu nowelizacji ustawy o bezpieczeństwie żywności i żywienia, który miałby „uderzyć” głównie w przemysł suplementów diety. Z założeń projektu wynika, że chodzi o konieczność dostosowania instrumentów nadzoru rynku środków spożywczych objętych powiadomieniem o pierwszym wprowadzeniu do obrotu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przede wszystkim suplementów diety, do dynamicznie rozwijającego się rynku tych produktów. Faktem jest, że od 2007 roku rynek ten rozwinął się w naszym kraju na tyle, że o jego wartości mówi się w kategorii miliardów złotych. Na pewnym etapie zewsząd zalewały nas reklamy tych produktów – radio, telewizja, Internet – jednak zawarte w nich informacje nie były zgodne z rzeczywistością, więc rynek postanowił sam się uregulować tworząc Kodeks Dobrych Praktyk Reklamy Suplementów Diety. To ograniczyło działania przedsiębiorców, jednak nie doprowadziło do sytuacji, w której konsument jest zaopiekowany zarówno pod kątem zdrowotnym, jak i edukacyjnym, ponieważ za główny problem uznano (i do tej pory tak jest) brak rozróżnienia w komunikacji z konsumentem między produktami leczniczymi a właśnie suplementami.

Z pełnej wersji tekstu dowiesz się m.in.:

-jakie są główne założenia projektu 

-czym jest „reklama” a czym „informacja”

-jakie warunki będzie musiała spełnić reklama zamieszczana w aptekach?

Pełna wersja artykułu dostępna jest wyłącznie w Strefie Managera pod adresem: 

STREFA MANAGERA: REKLAMA SUPLEMENTÓW DIETY W APTECE W KONTEKŚCIE PROJEKTU NOWELIZACJI USTAWY UBŻŻ

 W Strefie Managera dodatkowo znajdziesz:

  • Raporty Food Risk
  • LEX Scan - miesięczny raport zmian w prawie żywnościowym wraz z krótkim komentarzem
  • Opracowania Prawne naszych Ekspertów
  • Tablicę Managera Food Fraud i Food Risk
  • Dedykowane webinaria, szkolenia, warsztaty – śledź nowe elementy wpisując w pole szukaj Strefa Managera

>> Więcej o STREFIE MANAGERA <<

Zadzwoń +48 501 370 590 lub napisz strefamanagera@foodfakty.pl 

Wybierz obszar: Prawo żywnościowe Suplementy diety

Autor: Andrzej Skrobiszewski

Andrzej Skrobiszewski

Andrzej Skrobiszewski jest menedżerem i ekspertem z udokumentowanymi sukcesami w realizacji projektów B+R. Posiada ponad 8-letnie doświadczenie z zakresu tworzenia i wdrażania innowacyjnych oraz rozwojowych rozwiązań. Dodatkowo swoje umiejętności w biznesie stale rozszerza w obszarze zarządzania projektami, sprawozdawczości czy raportowania. Co-founder R&D Hub Sp. z o.o, której główną częścią działalności jest realizacja projektów rozwojowych oraz innowacyjnych, jak również doradztwo w zakresie prawa żywnościowego, własności intelektualnej czy prawa nowych technologii. Spółka zajmuje się również obsługą administracyjną, tworzeniem dokumentacji projektowej czy kompleksową obsługą sprawozdawczą na rzecz klientów. Ponadto współtwórca Fundacji R&D Hub, która skupia się na dostarczeniu polskiemu społeczeństwu wiedzy na temat: innowacji, przemysłu 4.0, zero waste, gospodarki obiegu zamkniętego, rynku rolno-spożywczego i rolnictwa, społecznych i gospodarczych konsekwencji wprowadzenia modelu
niemarnowania żywności.
Kontakt: andrzej.skrobiszewski@rdhub.pl
andrzej.skrobiszewski@fundacjardhub.pl
https://rdhub.pl/
https://fundacjardhub.p

Przeczytaj także

Artykuł opublikowany dzięki firmie:

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.