Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

Rosnąca popularność produktów mrożonych

Kategoria: Biznes

Według badań opublikowanych w Journal of NutritionEducation and Behavior oszczędność czasu jest ważnym czynnikiem decydującym o wyborze gotowych produktów mrożonych jednak proces ten jest jeszcze bardziej złożony.

Żywność przetworzona zawiera więcej kalorii, cukrów, soli oraz kwasów nasyconych niż żywność naturalna, jednak staje się coraz bardziej popularnym wyborem żywieniowym wielu konsumentów, głównie ze względu na redukcję energii, czasu  potrzebnych do przygotowania posiłku oraz nie wymaga od konsumenta specjalnych zdolności kulinarnych. Produkty takie jak przystawki w pudełkach lub mrożone obiady dostępne w każdym sklepie dla każdego konsumenta mogą doprowadzić doprowadzić do diety zubożenia diety konsumenta dlatego też naukowcy z Uniwersytetu w Minnesocie oraz  Uniwersytetu Duke postanowili zbadać motywy zakupowe konsumentów w stosunku do gotowych produktów mrożonych. Grupę poddaną badaniu stanowili rodzice.

Chociaż większość ankietowanych (57%) zadeklarowała oszczędność czasu jako główny czynnik wpływający na zakup produktów gotowych, końcowe wyniki okazały się być bardziej złożone. Prawie połowa rodziców (49%) uważa produkty gotowe za smaczne, natomiast blisko 1/3 wybiera je ze względu na to, że dzieci mogą pomóc im w przygotowaniu takiego posiłku. Ponad 1/4 (27%) zwróciła uwagę na niższe koszty produktów mrożonych.

Melissa Horning, lider zespołu badawczego uważa, że nie ma nic dziwnego w tym, że rodzice decydują się na zakup produktów gotowych. Wygoda oraz wszechobecna reklama promująca tego typu produkty znacząco wpływa na wybór konsumentów.

Badania wykazały zależność pomiędzy zakupem produktów mrożonych, a chęcią zaoszczędzenia czasu. Badacze odkryli również związek między częstszym kupowaniem tego typu produktów przez rodziców, którzy pracują większą ilość godzin w tygodniu.

Wyniki badania wskazują na pewne obawy związane z wyborem produktów gotowych. Obawy związane są głównie z mniejszym spożyciem owoców i warzyw przez osoby wybierające posiłki gotowe oraz większym spożyciem mało wartościowych posiłków. Badanie zwróciło również uwagę naukowców na niską samoocenę pod względem zdolności kulinarnych. W przyszłości planowane są badania, które mają skupić się na tej kwestii.

Źródła

  1. Reasons Parents Buy Prepackaged, Processed Meals: It IsMoreComplicatedThan “I Don'tHave Time” Melissa L. Horning, Jayne A. Fulkerson, Sarah E. Friend, Mary Story, Journal of Nutrition Education and Behavior, Vol. 49, Issue 1, p60–66.e1 Published online: October 13, 2016

Autor: Jakub Ostaszewski

Udostępnij
Facebook
Twitter/X
LinkedIn
e-mail
Whatsapp
Link

Przeczytaj także

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.