Ruszyła rejestracja na konferencję Plant-Powered Perspectives 2019
Polacy coraz częściej rezygnują z mięsa – według badań zrealizowanych na zlecenie kampanii RoślinnieJemy już 57,8 % deklaruje ograniczenie jego spożycia, a 73% chce zastąpić je roślinnymi alternatywami, jeśli tylko będą one zdrowe, pełne smaku i przystępne cenowo. Przyszłości branży spożywczej dotyczyła będzie kolejna edycja konferencji Plant-Powered Perspectives.
Wydarzenie odbędzie się 3 i 4 października w Warszawie. Kierowane jest przede wszystkim do przedstawicieli branży HoReCa i FMCG – producentów, dystrybutorów żywności, restauratorów i firm cateringowych – także tych, którzy dopiero planują wejście w kategorię produktów roślinnych.
– Rok 2019 to czas dynamicznego rozwoju kategorii roślinnych alternatyw mięsa i nabiału. Rosnąca popularność fleksitarianizmu i zainteresowanie bardziej świadomym odżywianiem to sygnały, których nie sposób już ignorować. Firmy, które już dzisiaj dopasowują swoją ofertę do zmieniających się potrzeb konsumentów to liderzy rynku spożywczego jutra – twierdzi Maciej Otrębski, strategic partnerships manager w kampanii RoślinnieJemy.
Wśród prelegentów tegorocznej edycji Plant-Powered Perspectives znaleźć można m.in. Karolinę Kubarę – współwłaścicielkę marki Dobra Kaloria, Martę Dymek – kucharkę i autorkę najpopularniejszego w Polsce roślinnego bloga kulinarnego, a także przedstawicieli najciekawszych start-upów produkujących alternatywy mięsa, jak HEURA Foods for Tomorrow, czy Finless Foods – firmy, która hoduje mięso ryb w sposób komórkowy.
W ramach konferencji odbędą się także zajęcia praktyczne, np. prowadzony przez przez prawników z Centrum Prawa Żywnościowego warsztat „Alternatywy mięsa i nabiału a obostrzenia w nazewnictwie”.
Wydarzenie odbędzie się w w dniach 3-4 października w przestrzeni “Myśliciele i Rzemieślnicy. Dom Innowacji Społecznych w Warszawie”. Bilety dostępne są pod tym linkiem: https://roslinniejemy.org/konferencja
O kampanii RoślinnieJemy
Celem kampanii RoślinnieJemy jest wsparcie producentów żywności, sieci handlowych, właścicieli restauracji we wprowadzaniu oraz promowaniu roślinnych produktów i dań. Swoje działania Roślinniejemy opiera na badaniach rynku, społecznych ankietach oraz rzetelnej wiedzy z zakresu kuchni roślinnej i najnowszych światowych trendów. W ramach kampanii Roślinniejemy prowadzona jest także akcja “Roślinne poniedziałki” inspirowana ogólnoświatowym “Meatless Mondays”, której celem jest zachęcenie odbiorców do ograniczenia spożycia produktów odzwierzęcych raz w tygodniu.
Przeczytaj także
-
16.08.2019
Jak trendy żywieniowe kształtują rynek białka ryżowego
Wartość światowego rynku białka ryżowego przekroczyła w 2018 r. 108 milionów dolarów (408 milionów złotych), a w 2019 r. wzrost sektora szacowany jest na 7% w stosunku do roku poprzedniego...
-
18.04.2019
Jakie będą globalne trendy żywieniowe w 2025 roku?
Co by było, gdyby zamiast zwierząt hodowlanych, ludzie zaczęli spożywać białko pochodzące z mięsa produkowanego metodą in vitro lub z owadów? Co by się stało, gdyby scalić wszystkie gospodarstwa w jedno i zautomatyzować ich pracę przy pomocy robotów lub połączyć najnowocześniejszą technologię hydroponiki z zaawansowanymi systemami hodowli ryb? Zgodnie z prognozami naukowców wprowadzenie takich rozwiązań w najbliższym czasie jest wysoce prawdopodobne.
-
03.12.2018
Trendy na rynku żywności w 2019 - część 1
Biodegradowalne opakowania, biohacking i żywność funkcjonalna dla osób starszych – to tylko niektóre z zapowiadanych przez ekspertów trendów żywnościowych na 2019 rok. Agencje badawcze i specjaliści ds. tendencji rynkowych podpierają swoje prognozy wieloletnim doświadczeniem w śledzeniu wiodących trendów w branży oraz badaniu preferencji konsumenckich.