Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

Jak trendy żywieniowe kształtują rynek białka ryżowego

Kategoria: Składniki Żywności

Wzrost w nadchodzącej dekadzie

Wartość światowego rynku białka ryżowego przekroczyła w 2018 r. 108 milionów dolarów (408 milionów złotych), a w 2019 r. wzrost sektora szacowany jest na 7% w stosunku do roku poprzedniego – takie dane płyną z najnowszego raportu Fact.MR, który przewiduje znaczny rozwój tego segmentu rynku spożywczego w okresie 2018-2028. Analiza sugeruje, że tak duży wzrost wskazuje na coraz większe zainteresowanie konsumentów bezmięsnymi źródłami białka oraz aktywnym stylem życia, jak również poszukiwaniem niealergizujących, roślinnych alternatyw dla tradycyjnych produktów pochodzenia zwierzęcego.

Zdrowie i rośliny

Popyt na białko ryżowe napędza rosnąca popularność diet wegańskich. Znaczny odsetek konsumentów sięga po produkty roślinne i ekologiczne, co zmusza producentów do poszerzania oferty o wyroby z odpowiednim, zgodnym z najnowszymi trendami składem. Troska o zdrowie wywołana powszechną zapadalnością na choroby cywilizacyjne, jak otyłość czy cukrzyca, również przyczynia się do wzrostu zainteresowania białkiem ryżowym w przemyśle spożywczym.

Białko w piekarnictwie

Poszukiwanie przez konsumentów produktów wegetariańskich oraz prozdrowotnych składników kształtuje tendencje w branży żywnościowej – coraz popularniejsze stają się wyroby wysokobiałkowe, co powoduje zwiększone zapotrzebowanie na źródła protein w piekarnictwie i sektorze mieszanek chlebowych. Producenci sięgają po białko ryżowe jako dodatek do wysokobiałkowego pieczywa, atrakcyjnego dla osób odżywiających się zgodnie z nurtem wegańskim.

Potencjał przekąsek i płatków śniadaniowych

Jak pokazuje raport Fact.MR ogromny potencjał drzemie w sektorze produktów śniadaniowych i przekąsek – na rynku pojawiać się będzie coraz więcej batonów i płatków zbożowych o podwyższonej zawartości białka. Problematyczna pozostaje jednak nadal jakość sensoryczna produktów na bazie protein roślinnych, ponieważ ich smak i tekstura różnią się od tradycyjnych wyrobów. Z tego powodu liderzy rynku podejmują wysiłki ukierunkowane na poprawę cech produktów z udziałem białka ryżowego.

Europa największym rynkiem zbytu

W analizie szczególną uwagę zwrócono na ogromną popularność produktów wegańskich w Unii Europejskiej. Kraje członkowskie Wspólnoty stanowią obecnie największy pod względem wartości dochodów rynek zbytu dla producentów białka ryżowego i wszystko wskazuje na to, że tendencja ta utrzyma się w najbliższej przyszłości. Wiodące firmy w sektorze wkraczają na unijny rynek zwabione perspektywą znacznych zysków związanych z prozdrowotnymi i roślinnymi trendami, pomimo restrykcyjnych regulacji prawnych dotyczących bezpieczeństwa i etykietowania żywności obowiązujących w Europie.

Źródła:

Autor:Wojciech Grodzicki
Udostępnij
Facebook
Twitter/X
LinkedIn
e-mail
Whatsapp
Link

Przeczytaj także

Wybierz temat: Dodatki i składniki Plant-based

  • 18.04.2019

    Jakie będą globalne trendy żywieniowe w 2025 roku?

    Co by było, gdyby zamiast zwierząt hodowlanych, ludzie zaczęli spożywać białko pochodzące z mięsa produkowanego metodą in vitro lub z owadów? Co by się stało, gdyby scalić wszystkie gospodarstwa w jedno i zautomatyzować ich pracę przy pomocy robotów lub połączyć najnowocześniejszą technologię hydroponiki z zaawansowanymi systemami hodowli ryb? Zgodnie z prognozami naukowców wprowadzenie takich rozwiązań w najbliższym czasie jest wysoce prawdopodobne.

    Czytaj więcej
  • 26.03.2019

    Najnowsze trendy w amerykańskiej branży spożywczej

    Na podstawie nowego raportu U.S. Food Market Outlook na rok 2019 agencja Packaged Facts analizująca zmiany w sektorze spożywczym wskazała 4 „top trendy” dotyczące innowacji na rynku żywnościowym w USA. Oto one:

     

    Czytaj więcej
  • 03.12.2018

    Trendy na rynku żywności w 2019 - część 1

    Biodegradowalne opakowania, biohacking i żywność funkcjonalna dla osób starszych – to tylko niektóre z zapowiadanych przez ekspertów trendów żywnościowych na 2019 rok. Agencje badawcze i specjaliści ds. tendencji rynkowych podpierają swoje prognozy wieloletnim doświadczeniem w śledzeniu wiodących trendów w branży oraz badaniu preferencji konsumenckich.

    Czytaj więcej
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.