Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

Sieć Aldi usuwa „należy spożyć do” z opakowań świeżego mleka, aby pomóc ograniczyć marnowanie żywności

Kategoria: Bezpieczeństwo Żywności

Czwarta co do wielkości sieć supermarketów w Wielkiej Brytanii - Aldi usuwa daty przydatności do spożycia „należy spożyć do” i zastępuje je „najlepiej spożyć przed” na opakowaniach swoich świeżych produktów mlecznych. Zmiana dotyczy wszystkich opakowań mleka– z wyjątkiem mleka filtrowanego – w sklepach sieci Aldi w Anglii i Walii, aby pomóc ograniczyć marnowanie żywności. Produkty ze zmienionym oznakowaniem zaczną pojawiać się w sklepach pod koniec roku.

To kolejna taka zmiana – w 2022 r. również brytyjska sieć - Marks&Spencer usunęła termin przydatności do spożycia („best before” - "najlepiej spożyć przed") z szeregu świeżych produktów (ponad 300 produktów owocowo-warzywnych, co stanowi 85% oferty świeżych produktów M&S), aby ograniczyć marnowanie żywności w sklepach i gospodarstwach domowych.

Bezpieczeństwo mleka

Według organizacji charytatywnej WRAP zajmującej się redukcją odpadów, prawie 300 000 ton mleka marnuje się każdego roku w gospodarstwach domowych w Wielkiej Brytanii, a połowa gospodarstw domowych twierdzi, że powodem wylewania mleka jest to, że nie zostało ono skonsumowane przed datą przydatności do spożycia.

Ponieważ mleko może być bezpieczne w użyciu po dacie przydatności do spożycia – pod warunkiem, że było odpowiednio przechowywane i nie pachnie nieprzyjemnie – Aldi zachęci kupujących do wykonania „testu węchu”, aby ustalić, czy mleko nadal nadaje się do spożycia.

Liz Fox, dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju w Aldi UK, powiedziała: „Nieustannie pracujemy, aby być bardziej zrównoważonym sprzedawcą detalicznym i dokładamy wszelkich starań, aby zapobiegać marnotrawieniu żywności, gdzie tylko możemy, zarówno w naszych sklepach, jak i pomagając klientom wyrzucać mniej jedzenia w domu. Mamy nadzieję, że kupujący zaakceptują tę zmianę - powąchają i spróbują mleka, aby zobaczyć, czy nadal nadaje się do użytku. Dzięki temu razem możemy zmniejszyć wpływ marnowania żywności na środowisko”.

Usunięcie dat przydatności do spożycia jest najnowszym krokiem w wysiłkach Aldi na rzecz ograniczenia marnowania żywności, ponieważ dąży do celu, jakim jest zmniejszenie marnowania żywności o połowę do 2030 r.

Sieć Aldi usunęła już daty przydatności do spożycia z około 60 linii świeżych owoców i warzyw – w tym jabłek i gruszek, owoców cytrusowych, ziemniaków, marchwi i cebuli – a na początku tego roku nawiązała współpracę z Too Good To Go. Klienci mogą kupić „magiczną torbę” Too Good To Go z jedzeniem, któremu zbliża się do koniec okresu przydatności do spożycia, za 3,30 GBP, przy czym każda torba zawiera produkty spożywcze za co najmniej 10 GBP.

Aldi niedawno wprowadził również przezroczyste zakrętki do swoich butelek na mleko, aby poprawić możliwości recyklingu.

Źródło: ALDI

 

Wybierz temat: Bezpieczeństwo żywności Opakowania Przemysł mleczarski Znakowanie żywności

Autor:Katarzyna Oleksy
Udostępnij
Facebook
Twitter/X
LinkedIn
e-mail
Whatsapp
Link

Przeczytaj także

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.