Zapisz się do newslettera
Najważniejsze informacje dla branży spożywczej!
Zapisz się na newsletter FoodFakty i bądź na bieżąco:
Kwitnące rośliny, oddziaływanie na zmysły i nowa fala egzotycznych smaków — oto prognozy Kerry na 2019 r. Premiera „zestawień smaków” Kerry — przewidywanie trendów smakowych, które będą w tym roku najpopularniejsze w Europie
Firma Kerry, lider w dziedzinie smaku i odżywiania, jakiś czas temu opublikowała swoją coroczną „listę smakowych przebojów”. Ta ukierunkowana na przyszłość inicjatywa to przewidywania dotyczące trendów smakowych pojawiających się i zyskujących popularność na rynkach żywności oraz napojów. Koncentruje się na funkcjonalnych składnikach do żywności oraz na produktach konsumenckich z poszczególnych kategorii tj. kulinaria (m.in. dania gotowe, zupy, sosy), przekąski słone, słodycze i napoje spożywane na zimno i gorąco. Prognozy przedstawione w tym zestawieniu bazują na wiedzy i doświadczeniu wewnętrznych ekspertów Kerry (specjalistów ds. dodatków smakowych, baristów i ekspertów ds. kulinarnych, ekspertów ds. marketingu), a także na trendach konsumenckich oraz informacjach o nowych produktach wprowadzanych w handlu detalicznym i gastronomii.
Smaki z innych regionów
Jego autorzy przewidują, że — w miarę jak konsumenci będą coraz lepiej poznawać smaki z innych krajów, takie jak kimchi, wakame czy matcha — nadejdzie nowa fala popularności egzotycznych smaków z różnych regionów, na przykład Afryki. Wraz z rosnącym pragnieniem podróżowania coraz dalej po całym świecie na rynku zaczynają pojawiać się takie smaki, jak gesho czy moringa. Świadczy to o zwiększonym zapotrzebowaniu na smaki, które nawiązują do wspomnień konsumentów związanych z poznawaniem innych kultur.
Smaki roślinne
Kerry przewiduje, że w 2019 r. wśród wszystkich kategorii wzrośnie popularność smaków pochodzących od roślin; konsumenci szukają bowiem innowacyjnych i wysokiej jakości produktów, które zapewnią im korzyści emocjonalne. Rośliny, takie jak owoce dzikiej róży czy pandan, kojarzą się ze zdrowiem, a jednocześnie zapewniają nowe, ekscytujące doznania smakowe. Dlatego właśnie są w stanie idealnie odpowiedzieć na to zapotrzebowanie.
Mocniejsze doznania smakowe
„Możemy spodziewać się pojawienia się smaków, które wzmacniają doznania zmysłowe związane z jedzeniem i piciem, a przy tym są wyśmienite. W kategorii przekąsek wymieniono regionalne odmiany papryczki chili, takie jak ancho i cubanelle. Rośnie też popularność smaków dymnych. Ogólnie rzecz biorąc, sensoryka odgrywa coraz większą rolę podczas podejmowania przez konsumentów decyzji zakupowych, a jednocześnie stanowi innowacyjny i kreatywny sposób dostarczania smaku” — mówi Coralie Garcia-Perrin, Senior Marketing Manager for Taste w Kerry Europe.
Tworzenie nowych smaków
„W Kerry nieustannie poszukujemy nowości, a naszym celem jest tworzenie doznań smakowych, które zachwycają, fascynują i zaskakują naszych klientów oraz ich konsumentów. Nasze »zestawienia smaków« to kompleksowy przegląd trendów w sektorze żywności i napojów. Wykorzystują one wiedzę naszych ekspertów i czerpią inspirację z rynku: branży gastronomicznej, handlu detalicznego i mediów społecznościowych. Aby stworzyć autentyczną przyszłość smaku, wykorzystujemy znacznie więcej niż sam smak jako taki”.
Zestawienia smaków na 2019 r. opracowane przez Kerry Europe są dostępne do pobrania tutaj: https://kerry.com/insights/resources/2019-global-taste-charts/europe-kerry-taste-charts-2019.
Dołącz do poszukiwań smaku.
Źródło: informacja prasowa Kerry
Przeczytaj także
Można zauważyć, że trend healthy rozwija się i samo mówienie o tym, że produkt nie zawiera wybranych składników czy niezdrowych elementów już nie jest nowością czy wyróżniającym się elementem propozycji. Healthy 2.0. – nowa fala omawianego trendu, idzie w kierunku wzbogacenia, wygody i odkrywania lokalnych składników na nowo...
W ciemności i z zasłoniętymi oczami – w tych niecodziennych warunkach odbyła się degustacja owadów przygotowanych przez meksykańskiego szefa kuchni, Irada Santacruza, który stara się w ten sposób przyzwyczajać kubki smakowe...
Zapotrzebowanie na aromaty systematycznie rośnie już od kilkunastu lat. Wzrost ten spowodowany jest głównie „uprzemysłowieniem” życia i zmianami w nawykach żywieniowych. Konsumenci stale są „wabieni”...