Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

Spożycie ryb i owoców morza w Europie - ankieta

Kategoria: Biznes

Wyniki ankiety przeprowadzonej przez Eurobarometer wskazują, że Większość Węgrów nigdy nie kupuje ryb, Włosi są najbardziej chętni do próbowania nowych gatunków, a Grecy domagają się informacji o pochodzeniu produktu na opakowaniu. Dla 1/3 Europejczyków nie ma znaczenia czy produkt pochodzi ze środowiska naturalnego czy farmy hodowlanej. To tylko część wyników ogólnoeuropejskiej ankiety przeprowadzonej na zlecenie Dyrekcji Generalnej ds. Gospodarki Morskiej i Rybołówstwa (Directorate-General for Maritime Affairs and Fisheries).

Celem ankiety było zbadanie preferencji Europejczyków dotyczących spożycia ryb i owoców morza, przy czym nadrzędnym celem było lepsze zrozumienie rynku tak, aby dostawcy mogli poznać trendy panujące na rynku i stać się bardziej konkurencyjnymi. W ankiecie wzięło udział 27,818 osób z różnych krajów. Ankieta przeprowadzana była osobiście w domach osób ankietowanych w ich ojczystym języku.

Zebrane informacje zostaną wykorzystane przez Dyrekcję Generalną jako wsparcie rozwoju nowych strategii wzrostu i umocnienia sytuacji ekonomicznej rynku, a także do tworzenia nowych miejsc pracy.

W roku 2015 Europejczycy wydali na ryby i owoce morza 54 miliardy €, a spożycie wzrosło po kryzysie ekonomicznym do 25,5 kg na mieszkańca rocznie.

Z ankiety wynika, że osoby mieszkające w obrębie basenu Morza Śródziemnego decydują się częściej na zakup ryb ze sklepu rybnego (92% Greków i Hiszpanów, 89% Portugalczyków) podczas gdy mieszkańcy Europy Północnej wybierają produkty zapakowane lub wstępnie przygotowane takie jak panierowany dorsz lub ryby w gotowych posiłkach - 63% Austriaków, 61% Brytyjczyków oraz 55% Irlandczyków wybiera tego typu produkty.

Wśród 28 państw członkowski UE, więcej niż 6 na 10 konsumentów (64%) woli próbować nowe produkty w domu. Liderami są  Hiszpanie 92%, Szwedzi 90% oraz Duńczycy 86%, którzy spożywają ryby w domu co najmniej raz w miesiącu. Tendencja ta zmienia się w przypadku posiłków poza domem. Mieszkańcy Luxemburga (52%), Wielkiej Brytanii oraz Malty (49%) najczęściej spożywają ryby oraz owoce morza w restauracjach lub stołówkach.

Włosi, Irlandczycy oraz Szwedzi są najodważniejszymi konsumentami, pomiędzy 73 – 74 % z nich chętnie spróbowałoby nowych dań i nowych gatunków stworzeń morskich.

Znaczna większość Europejczyków preferuje porady kulinarne dotyczące przygotowania produktów pochodzenia morskiego od znajomych i rodziny niż te zaczerpnięte z mediów. Ponad 3/4 (76%) zadeklarowało, że kupuje nowe produkty na podstawie osobistych rekomendacji , jednak 56% zaznaczyło również, że lubi wypróbować nowe produkty reklamowane jako oferty specjalne supermarketów.

W pozbawionych dostępu do morza Węgrzech prawie połowa (49%) ankietowanych zadeklarowała, że nigdy nie kupuje ryb i produktów pochodzenia morskiego.

Naturalne czy hodowlane

Ryby pochodzące ze środowiska naturalnego postrzegane są przez konsumentów jako produkt bardziej zdrowy, naturalny, premium, na który warto wydać więcej w porównaniu z rybami pochodzącymi z hodowli.

Ankieta przeprowadzona przez Eurobarometer wskazuje, że więcej niż 1/3 Europejczyków (34%) preferuje produkty ze środowiska naturalnego podczas gdy tylko 8% wybiera ryby z hodowli. Jednak zmniejszające się obszary połowu oraz wysiłki przemysłu rybnego, starającego się poprawić wizerunek produktów pochodzących z hodowli mogą wpłynąć na podejście konsumentów do ryb hodowlanych. Znaczna część ankietowanych osób (31%) nie ma określonego zdania odnośnie pochodzenia produktów morskich.

Źródła:

  1. http://www.foodnavigator.com/Ingredients/Meat-fish-and-savoury-ingredients/EU-seafood-survey-28-000-polled.-Italians-most-adventurous?

Autor:Jakub Ostaszewski
Udostępnij
Facebook
Twitter/X
LinkedIn
e-mail
Whatsapp
Link

Przeczytaj także

  • 07.12.2016

    Trendy 2017 (1)

    Na podstawie doniesień prasowych stworzyliśmy dla Państwa listę najważniejszych trendów na rok 2017, do których powinni dostosować się producenci żywności, aby pozostać konkurencyjnym na rynku.

    Czytaj więcej

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.