Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

Suplementy probiotyczne – wzrost udziału na 40 miliardowym rynku probiotyków

Kategoria: Procesy i Technologie , Składniki Żywności

Najnowsze dane (Euromonitor International) pokazują, że światowy rynek probiotyków jest wart obecnie ok 40 miliardów €. Jogurt wciąż dominuje jako główny produkt probiotyczny generując 76% sprzedaży, daleko przed fermentowanymi produktami mlecznymi (14%) i suplementami (10%), jednak to właśnie probiotyczne suplementy odnotowują najszybszy przyrostów wśród probiotyków. Szacuje się, że rynek suplementów probiotycznych odnotuje 38% wzrost do roku 2021.

Największy udział suplementów probiotycznych możemy zaobserwować na rynku północnoamerykańskim – 31% udziału (fermentowane produkty mleczne – 8%, jogurty – 61%). W Europie Wschodniej gdzie popularne są napoje typu kefir można zaobserwować nieco inną proporcję. Największą część rynku stanowią mleczne produkty fermentowane 61%, jogurty tylko 28%, a suplementy 11%. Suplementy probiotyczne są najmniej popularne na Bliskim Wschodzie, jedynie 2% rynku, dominują natomiast mleczne produkty fermentowane (56%) oraz jogurty (42%).

Dużą szansą dla producentów suplementów probiotycznych jest rynek Unii Europejskiej, na którym właściwości produktów probiotycznych takie jak wzmacnianie odporności, czy dobry wpływ na trawienie były do tej pory ściśle regulowane przepisami wspólnoty, a obecnie zauważa się powrót oznaczeń „probiotyczny” czy „prebiotyczny” na etykiety produktów.

Największymi rynkami dla suplementów probiotycznych w Europie są rynek włoski (500 mln €), rosyjski (177 mln €), francuski (104 mln €), polski (72 mln €) oraz niemiecki (64 mln €).

Źródła:

  1. http://www.nutraingredients.com/Markets-and-Trends/Probiotic-supplements-on-rise-in-global-40bn-market

Autor:Jakub Ostaszewski
Udostępnij
Facebook
Twitter/X
LinkedIn
e-mail
Whatsapp
Link

Przeczytaj także

Wybierz temat: Suplementy diety

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.