Zapisz się do newslettera
Najważniejsze informacje dla branży spożywczej!
Zapisz się na newsletter FoodFakty i bądź na bieżąco:
Najnowsze dane (Euromonitor International) pokazują, że światowy rynek probiotyków jest wart obecnie ok 40 miliardów €. Jogurt wciąż dominuje jako główny produkt probiotyczny generując 76% sprzedaży, daleko przed fermentowanymi produktami mlecznymi (14%) i suplementami (10%), jednak to właśnie probiotyczne suplementy odnotowują najszybszy przyrostów wśród probiotyków. Szacuje się, że rynek suplementów probiotycznych odnotuje 38% wzrost do roku 2021.
Największy udział suplementów probiotycznych możemy zaobserwować na rynku północnoamerykańskim – 31% udziału (fermentowane produkty mleczne – 8%, jogurty – 61%). W Europie Wschodniej gdzie popularne są napoje typu kefir można zaobserwować nieco inną proporcję. Największą część rynku stanowią mleczne produkty fermentowane 61%, jogurty tylko 28%, a suplementy 11%. Suplementy probiotyczne są najmniej popularne na Bliskim Wschodzie, jedynie 2% rynku, dominują natomiast mleczne produkty fermentowane (56%) oraz jogurty (42%).
Dużą szansą dla producentów suplementów probiotycznych jest rynek Unii Europejskiej, na którym właściwości produktów probiotycznych takie jak wzmacnianie odporności, czy dobry wpływ na trawienie były do tej pory ściśle regulowane przepisami wspólnoty, a obecnie zauważa się powrót oznaczeń „probiotyczny” czy „prebiotyczny” na etykiety produktów.
Największymi rynkami dla suplementów probiotycznych w Europie są rynek włoski (500 mln €), rosyjski (177 mln €), francuski (104 mln €), polski (72 mln €) oraz niemiecki (64 mln €).
Źródła:
http://www.nutraingredients.com/Markets-and-Trends/Probiotic-supplements-on-rise-in-global-40bn-market
Przeczytaj także
Celem badania była analiza populacji metodą RCT (ang. randomised controlled trials) i ocena wpływu jogurtu zawierającego bakterie typu Lactobacillus bulgaricus i Streptococcus thermophilus (LBST) na metaboliczne wskaźniki...