Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

Światowy rynek napojów bezalkoholowych przeżywa dynamiczny wzrost

Kategoria: Biznes

Światowy rynek napojów bezalkoholowych przeżywa dynamiczny wzrost, napędzany zmianami w preferencjach konsumentów oraz rosnącą świadomością zdrowotną. Według danych Grand View Research, wartość tego rynku osiągnęła 1,46 mld USD i prognozuje się, że będzie rosła w tempie 6% rocznie w ciągu najbliższych pięciu lat.

Również w całej Europie sprzedaż napojów niskoalkoholowych i bezalkoholowych rośnie dynamicznie.

Coraz więcej konsumentów, zwłaszcza z pokolenia Z, świadomie rezygnuje z alkoholu na rzecz zdrowszych alternatyw. Młodzi ludzie unikają alkoholu, tytoniu i nadmiernej konsumpcji węglowodanów, kładąc nacisk na zdrowy styl życia. Kiedyś decyzja o powstrzymywaniu się od spożywania alkoholu w sytuacjach towarzyskich była piętnowana, obecnie niepicie alkoholu staje się szeroko akceptowane przez społeczeństwo i popularne.

W odpowiedzi na te zmiany, zarówno znane marki alkoholowe, jak i nowe firmy wprowadzają na rynek napoje bezalkoholowe. Heineken, na przykład, odnotował 10% wzrost sprzedaży swojego flagowego produktu bezalkoholowego, Heineken 0.0, przewyższając wzrost sprzedaży tradycyjnego piwa.

Dostępność napojów o niskiej zawartości alkoholu i bezalkoholowych rośnie, co oznacza, że konsumenci są bardziej przyzwyczajenie do ich widoku w sklepach, barach i restauracjach.

Spadek spożycia alkoholu, będący wynikiem rosnącej popularności dbania o zdrowie i dobre samopoczucie, wzrost kosztów alkoholu i większy wybór napojów bezalkoholowych wyraźnie wpływa na rozwój tego sektora.

Również w Polsce obserwuje się rosnącą popularność napojów bezalkoholowych

Według danych NielsenIQ, od maja 2023 do kwietnia 2024 roku Polacy wydali na ten segment produktów 25,2 mld złotych, co stanowi 1/8 wydatków na wszystkie kategorie spożywcze.

Segment piw 0,0% jest jedynym, który w 2024 roku odnotował dynamiczny rozwój. Wolumen sprzedaży wzrósł o 17,4%, a wartościowo – o 16,8%. Obecnie piwa bezalkoholowe stanowią 7,5% rynku i przynoszą ponad 1,7 mld złotych przychodu rocznie.

Rozwój tego segmentu to odpowiedź na długofalowe trendy zdrowotne. Pomimo ogólnego spadku rynku, wzrost popularności piw bezalkoholowych oraz smakowych wskazuje na zmieniające się oczekiwania konsumentów 

Piwo Roku w Polsce – po raz pierwszy zwyciężyło piwo bezalkoholowe

Po raz pierwszy tytuł Piwa Roku otrzymało piwo niezawierające alkoholu - bezalkoholowa IPA z browaru Amber. Tytuł piwa roku jest przyznawany na podstawie podsumowania wyników przeprowadzonych w minionym roku w Polsce branżowych konkursów, spełniających określone kryteria. Muszą mieć otwarty charakter, startujące w nich browary warzą piwa na potrzeby komercyjne, a ich produkty są dostępne na terenie całego kraj. Bezalkoholowa IPA z browaru Amber zwyciężyła w większości zeszłorocznych konkursów. Tytuł Piwo Roku przyznawany jest przez Bractwo Piwne - stowarzyszenie konsumenckie zajmujące się promocją kultury piwa.

Zmieniające się nawyki konsumentów oraz poszerzająca się oferta produktów bezalkoholowych wskazują na dalszy rozwój tego segmentu rynku w nadchodzących latach.

Źródło: https://www.wsj.com/business/retail/heineken-ceo-aims-to-tap-into-thirst-for-zero-alcohol-beer-0653f5da?utm

https://nypost.com/2025/01/14/lifestyle/no-and-low-alcohol-drinks-gain-popularity-among-millennials-study/?utm

https://www.portalspozywczy.pl/alkohole-uzywki/wiadomosci/poznalismy-piwo-roku-wybor-moze-byc-zaskakujacy,274793.html

Autor:Katarzyna Oleksy
Udostępnij
Facebook
Twitter/X
LinkedIn
e-mail
Whatsapp
Link

Przeczytaj także

Wybierz temat: Dieta i zdrowie Przemysł napojowy

Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.