Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

Tekstura – trendy 2017

Kategoria: Biznes

Tekstura jest czynnikiem mającym bardzo silny wpływ na odbiór smaku przez konsumenta przez co często jest punktem początkowym w procesie NPD (o czym pisaliśmy w tutaj), głównie ze względu na zdolność zachęcenia konsumenta, aby spróbował nowego produktu poprzez opis produktu określeniami, które kojarzą się pozytywnie np. delikatny, chrupiący itp.

W roku 2016 15% nowych produktów pojawiających się na rynku Europejskim bazowało głównie na innowacjach związanych z teksturą (najczęściej były to produkty typu jogurt). Poniżej znajdą Państwo opis kilku najbardziej popularnych cech, będących obiektem zainteresowania w odniesieniu do innowacji tekstury.

Chrupiący

Produkty łączące w sobie teksturę delikatną z chrupiącą stanowiły 7% nowych produktów wykorzystujących teksturę jako element marketingowy w roku 2016.

Producenci jogurtów starają się urozmaicić odczucia sensoryczne konsumentów poprzez zmianę tekstury jogurtów, dodając do nich takie składniki jak muesli,  orzechy, płatki owsiane, czekoladę czy też kawałki ciastek.

Producenci przekąsek również zaczęli podkreślać walory odpowiedniej tekstury swoich produktów. Przykładem może być meksykańska przekąska w której podkreślana jest jej chrupkość, a zarazem delikatne wypełnienie. Innym przykładem mogą być ciastka z nugatem reklamujące możliwość podgrzania w mikrofalówce w celu uzyskania delikatnej, płynnej masy nugatowej w ich wnętrzu.

Kremowy

Delikatna, zbita tekstura, w ciągu ostatnich lat, również zyskuje coraz większą popularność, głównie na rynku jogurtów i choć wydawać by się mogło, że jogurt, używany już od 5000 r. p.n.e. nie może zostać produktem innowacyjnym, stanowił jednak 4% nowych produktów wykorzystujących tę jakże dobrze nam znaną teksturę jako element marketingowy w roku 2016.

Producenci podkreślają kremową konsystencję swoich produktów. Przykładem może być jogurt reklamujący się jako kremowy poprzez zwiększoną zawartość tłuszczu (7%) idealnie nadający się do spożycia z owocami lub wykorzystania jako baza do sosów.

Cienki i kruchy

Coraz częściej na produktach pieczonych takich jak ciastka, chipsy, frytki lub gotowe pizze zauważyć można deklaracje marketingowe dotyczące ich „cienkiej”, „ekstra cienkiej” bądź „cienkiej i chrupiącej” tekstury w celu wywołania u konsumenta poczucia, że jest to produkt ekskluzywny.

W przypadku pizzy deklaracja taka może kojarzyć się z tradycyjnym włoskim stylem, co z kolei prowadzi do utożsamiania produktu ze zdrowiem – dzięki zmniejszonej ilości ciasta, oraz lokalną autentycznością produktu.

W Europie liderami tego trendu są kraje takie jak Wielka Brytania, Francja oraz Niemcy.

Płynna energia

Pozostałe 2% nowych produktów reklamujących się poprzez innowacje w teksturze stanowią napoje funkcjonalne. Według danych podanych przez firmę Mintel na rynku hiszpańskim, fińskim oraz włoskim zauważyć można pojawienie się nowych napojów w formie żeli energetycznych zawierających kofeinę, węglowodory oraz witaminy, przeznaczonych głównie dla osób aktywnych.

Drugim kierunkiem rozwoju trendu zmian tekstury jest dodawanie do produktu nasion chia, dzięki czemu produkt, ma nie tylko nową konsystencję, ale także nowe wartości zdrowotne. Produkty wykorzystujące połączenie soku lub smoothie z nasionami chia, bogatymi w białka, żelazo oraz kwasy omega 3 dostępne są już na rynku w wielu krajach, głównie w Wielkiej Brytanii i Niemczech.

Źródła:

  1. http://www.mintel.com/blog/innovation-market-news/six-texture-focused-food-and-drink-launches-in-germany

Autor:Jakub Ostaszewski
Udostępnij
Facebook
Twitter/X
LinkedIn
e-mail
Whatsapp
Link

Przeczytaj także

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.