Zapisz się do newslettera
Najważniejsze informacje dla branży spożywczej!
Zapisz się na newsletter FoodFakty i bądź na bieżąco:
Clean Label Hub - zadania zespołu
Firma DuPont Nutrition & Health ogłosiła rozszerzenie zespołu badawczo-rozwojowego, tworząc Clean Label Hub (tzw. centrum czystej etykiety) w swojej placówce w Brabrand. Dotychczasowy zespół zostanie poszerzony o sześciu nowych pracowników. Skoncentrują się oni na projektach dotyczących zdrowego odżywiania i oferty teksturantów jako dodatków do żywności, udoskonalając zarówno same składniki, jak i procesy wytwórcze.
Czysta etykieta i zrównoważony rozwój
W skład Clean Label Hub wejdą eksperci posiadający doświadczenie w tworzeniu produktów z tzw. czystą etykietą oraz w dziedzinie zrównoważonego rozwoju – dwóch obszarów, które często ze sobą współpracują i służą pokrewnym celom. Ścisła współpraca z innymi zespołami projektowymi umożliwi szybkie wprowadzenie nowych produktów na rynek i przyczyni się do ulepszenia pracy nad całym procesem wytwórczym. – Koncepcja „czystej etykiety” polega na tworzeniu żywności ze składników znanych i chętnie konsumowanych przez klientów, z szacunkiem do Ziemi i jej zasobów naturalnych – mówi Gerard Lynch, kierownik zespołu badawczo-rozwojowego Systems & Texturants, Emulsifiers & Sweeteners. – Wiele produktów należących do kategorii czystej etykiety już jest tworzona w oparciu o nasze składniki, ale potencjał innowacyjny jest olbrzymi - możemy wykorzystywać więcej surowców naturalnych i tworzyć składniki, niezbędne do utrzymania zrównoważonej diety, równocześnie zapewniając konsumentom korzyści zdrowotne. Zaangażowanie w powyższe działania będzie miało kluczowe znaczenie dla dalszych sukcesów i rozwoju firmy.
Wsparcie dla klientów
Clean Label Hub ułatwi klientom dalsze nawigowanie między trendami związanymi z czystą etykietą w sposób proaktywny i zgodny z zasadami zrównoważonego rozwoju. Firma DuPont Nutrition & Health poszukuje naukowców i techników do pracy nad wynalezieniem sposobów na przekszałcenie trwałych surowców naturalnych w rozwiązania z dziedziny czystej etykiety, które spełnią najwyższe oczekiwania klientów, bez utraty walorów smakowych, tekstury i wartości odżywczych.
Teksturanty
Zespół zajmujący się teksturantami ma rozpocząć prace na początku 2019 roku. Jego członkowie będą mieli możliwość zmierzenia się z projektami, których celem będzie zapewnienie tekstury i stabilności dla wielu zastosowań spożywczych. Możliwość wykorzystania szerokiego dostępu do surowców naturalnych i ich przetwarzania – od owoców i warzyw, przez wodorosty i bromatologię – daje firmie DuPont Nutrition & Health ogromne możliwości doskonalenia składników funkcjonalnych, tak by spełniały oczekiwania najbardziej wymagających konsumentów.
– Cieszymy się, że możemy uruchomić Clean Label Hub i zaangażować w projekt nowe osoby, które pomogą nam udoskonalić strategię firmy i zapewnić naszym klientom jeszcze lepsze wsparcie – powiedział Mikkel Thrane, Global Sustainability Lead z firmy DuPont Nutrition & Health. – Ośrodek umożliwi nam dalsze wdrażanie zasad zrównoważonego rozwoju i Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ. Inwestycja, którą realizujemy, pomoże opracować zdrowsze, bardziej odżywcze i zrównoważone składniki dla tworzonej przez nas żywności.
Aby uzyskać więcej informacji o firmie, wejdź na stronę: http://www.danisco.com/
Przeczytaj także
Firma Nestlé połączyła siły razem z sześcioma innymi firmami spożywczymi w Globalnej Koalicji na Rzecz Dobrostanu Zwierząt (GCAW). Jest to pierwsza na świecie globalna współpraca w branży spożywczej obejmująca główne firmy i ekspertów zajmujących się dobrostanem zwierząt.
Najważniejsze informacje z rynku dodatków do żywności. Zestawienie fuzji, przejęć oraz debiutów na rynku opracowane przez zespół FoodFakty. Zapraszamy do lektury...
Dzięki podpisanej niedawno umowie z Pizzą Hut, Telepizza podwoi wartość swojej sprzedaży, zwiększając o 60% liczbę restauracji i wkraczając do 17 kolejnych krajów. Porozumienie pomiędzy amerykańskim koncernem oraz hiszpańską firmą...