Zapisz się do newslettera
Najważniejsze informacje dla branży spożywczej!
Zapisz się na newsletter FoodFakty i bądź na bieżąco:
Czym jest GCAW?
Firma Nestlé połączyła siły razem z sześcioma innymi firmami spożywczymi w Globalnej Koalicji na Rzecz Dobrostanu Zwierząt (GCAW). Jest to pierwsza na świecie globalna współpraca w branży spożywczej obejmująca główne firmy i ekspertów zajmujących się dobrostanem zwierząt. Jej celem jest poprawa standardów hodowli zwierząt na dużą skalę w celu zaspokojenia popytu konsumentów na produkty żywnościowe pochodzące od zwierząt żyjących w dobrobycie.
Wizja wspólnych celów
Budując relacje z podobnie myślącymi interesariuszami, Nestlé łączy wysiłki zmierzające do wspólnego przekroczenia obecnych barier systemowych. Zrzeszone firmy pragną zmian, wymiany doświadczeń, a także przyspieszenia rozwoju standardów i postępu w kluczowych kwestiach dobrostanu. GCWA zamierza opublikować program działań zbiorowych w pierwszej połowie 2019 roku – ma się w nim znaleźć pięć priorytetów działania, w tym polityka bezklatkowa oraz poprawa dobrostanu kurcząt brojlerów.
Dlaczego GCAW?
Zaangażowanie Nestlé w GCAW wynika ze sprzeciwu koncernu wobec niewłaściwemu traktowaniu zwierząt. W ubiegłym roku firma ogłosiła, że do 2025 r. zaopatrywać będzie się w jaja z wolnego wybiegu i używać ich jako składników w swoich produktach. Ponadto w październiku 2017 r. Nestlé zobowiązało się do poprawy warunków własnych kurczaków hodowanych w Stanach Zjednoczonych. W czerwcu 2018 r. ogłoszono natomiast wprowadzenie podobnych udoskonaleń we wszystkich obiektach w Europie. Zapewnienie przyzwoitych standardów życia zwierząt w łańcuchu dostaw oraz zdrowsza przyszłość należy do priorytetowych celów szwajcarskiej firmy.
Źródło:
Przeczytaj także
Nestlé zapłaciło 7,15 mld dolarów (26 mld zł) za prawo do sprzedaży kawy ziarnistej i napojów Starbucksa w sklepach spożywczych na całym świecie. Szwajcarski koncern zobowiązał się również do płacenia Starbucksowi tantiemów...
Nestlé podejmuje dalsze kroki w celu zmniejszenia ilości cukru, soli i kwasów tłuszczowych nasyconych w swoich produktach. Szwajcarski koncern stara się w ten sposób uatrakcyjnić wizerunek marki w oczach...
Zgodnie z danymi, zgromadzonymi w celu sporządzenia raportu, spośród zwierząt kierowanych na ubój na terenie Unii Europejskiej 3% krów mlecznych; 1,5% krów mięsnych; 0,5% świń; 0,8% kóz i 0,2% owiec stanowią zwierzęta...