Zapisz się do newslettera
Najważniejsze informacje dla branży spożywczej!
Zapisz się na newsletter FoodFakty i bądź na bieżąco:
Głosowanie w Plebiscycie na Najlepszy Roślinny Produkt Roku wystartowało. Kampania RoślinnieJemy już po raz szósty daje szansę konsumentom na oddanie swojego głosu w kategoriach: Najlepszy Roślinny Produkt, Najlepszy Roślinny Debiut Gastronomiczny, Najlepsza Nowa Marka Roślinna oraz Roślinny Game Changer 2023. Głosowanie trwa do 31 stycznia.
Plebiscyt podzielony jest na pięć kategorii – konsumenci i konsumentki mogą wskazać swoich faworytów w czterech z nich. Wśród nominowanych produktów są m.in. Czekolada VEGE NOW od marki Wawel, roślinne napoje od Just Plants Tymbark, roślinny zamiennik masła od Fair and Square czy marka Hempeat z zamiennikami mięsa na bazie konopii.
Podobnie jak w poprzednich latach, jury zadecyduje o przyznaniu nagrody Chefs for Change w kategorii Najlepszy Roślinny Produkt Roku dla Profesjonalistów.
- Mimo licznych wyzwań w branży, rok 2023 zaowocował pojawieniem się na rynku ciekawych nowości, które spotkały się z entuzjastycznym przyjęciem ze strony konsumentów. Uważamy za istotne wyłonienie i wyróżnienie obiecujących i pionierskich produktów na mapie roślinnego rynku spożywczego. Spośród wielu ciekawych produktów, wspólnie z konsumentami, wybraliśmy reprezentantów odpowiednich kategorii. Niedawno rozpoczęliśmy głosowanie, które będzie trwało przez cały styczeń, a wyniki ogłosimy podczas oficjalnej gali RoślinnieJemy.- mówi Aleksandra Kuszneruk - organizatorka Plebiscytu na Roślinny Produkt Roku z kampanii RoślinnieJemy.
Polski rynek produktów roślinnych, według danych GfK Polonia, osiąga wartość 1,5 miliarda złotych, a artykuły oparte na roślinach trafiają obecnie do 5,9 miliona polskich gospodarstw domowych. Ponadto, badanie opinii publicznej przeprowadzone przez Biostat w sierpniu tego roku wykazało, że 52% respondentów wyraziło poparcie dla działań rządu mających na celu zwiększenie inwestycji w produkcję zamienników mięsa i nabiału opartych na roślinnych źródłach białka. Statystyki NielsenIQ także sugerują, że 35% Polaków aktywnie ogranicza spożycie mięsa, co świadczy o rosnącej roli alternatyw dla mięsa w codziennej diecie mieszkańców Polski.
Plebiscyt organizowany przez RoślinnieJemy, cieszy się co roku dużym zainteresowaniem marek związanych z roślinnym światem. Firmy chętnie informują o głosowaniu swoich klientów i chwalą się nominacją. Wyróżnienie jest dla zwycięzców tym bardziej cenne, że to głos konsumentów decyduje o wygranej. Laureatami poprzednich lat były takie firmy jak: Biedronka - w kategorii Roślinny Game Changer - za demokratyzację roślinnej żywności poprzez rozwój roślinnej marki własnej Ikea za wyrównanie cen roślinnych i mięsnych opcji w menu w 2022 roku czy Dobra Kaloria, której roślinna kaszanka została oceniona jako Najlepszy Roślinny Produkt Roku 2021.
Na Roślinny Produkt 2023 Roku można głosować na stronie: https://roslinniejemy.org/roslinny-produkt-roku.
Wyniki Plebiscytu poznamy podczas oficjalnej gali 29 lutego.
Przeczytaj także
Nowe badanie wskazuje, że spożywanie wodorostów należących do dwóch rodzajów powszechnie dostępnych i zasobnych w białko alg jadalnych może wspierać metabolizm mięśni u młodych osób dorosłych.
Jak donosi Fundacja ProVeg, Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi (MRiRW) ogłosiło wydłużenie konsultacji społecznych dotyczących projektu rozporządzenia zakazującego używania nazw typu "kiełbasa" dla roślinnych zamienników mięsa.
23 lutego 2023 miał miejsce finał Plebiscytu na Najlepszy Roślinny Produkt Roku, organizowanego od pięciu lat przez kampanię RoślinnieJemy. Statuetki z widelcem - symbol najwyższej jakości, zaufania konsumentów i przecierania szlaków w roślinnej branży - powędrowały do 15 różnych firm.