Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

Wielka Brytania zmierza do zredukowania poziomu cukru o 20%

Kategoria: Biznes , Składniki Żywności

Public Health England (PHE) - agencja wykonawcza Ministerstwa Zdrowia Wielkiej Brytanii, 30 marca opublikowała raport, który określa dobrowolne wytyczne, w celu zmniejszenia zawartości cukru w dziewięciu głównych kategoriach żywności o 5% do sierpnia 2017 r. i o 20% do 2020 r. Ma to być próba zmniejszenia częstotliwości występowania otyłości wśród dzieci, w wieku poniżej 18 lat.

Jak podaje Alison Tedstone, specjalista ds. żywienia PHE, jeśli firmy produkujące żywność, zastosują się do tych wytycznych do 2020 r, spowoduje to usunięcie z brytyjskiego rynku aż 200 000 ton cukru rocznie.

Wśród dziewięciu kategorii żywności, w której zostanie ograniczona zawartość cukru, znajdują się: płatki śniadaniowe, jogurty, ciastka, ciasta, wszelkie śniadaniowe produkty spożywcze (np. rogaliki typu croissant), lody (również sorbety), wyroby cukiernicze, słodkie kremy do smarowania (z podkategoriami – czekolady, masła orzechowe, owocowe i deserowe nadzienia oraz sosy).

Raport dotyczy wszystkich typów kalorycznych słodzików, z wyjątkiem naturalnie występujących w jogurtach cukrów mlecznych i niektórych cukrów w owocach suszonych (dodawanych do płatków śniadaniowych). Wykluczone zostały słodycze bez cukru i gumy do żucia bez cukru.

PHE wśród dziewięciu kategorii nie umieściło napojów, ponieważ Wielka Brytania w kwietniu 2018 r. ma już w planach wprowadzenie podatku od napojów słodzonych.

Według Nicoli Blackwood – brytyjskiej Minister Zdrowia, rząd wierzy w „zdroworozsądkowe” podejście, dzięki któremu osiągnie poprawę stanu zdrowia społeczeństwa, a także będzie przeciwdziałał uzależnianiu się dzieci od cukru. Wiele firm podjęło już pewne kroki w tym kierunku, jednak niezwykle ważne jest, aby zrobiły to również pozostałe. Blackwood stwierdziła również, że Wielka Brytania ma szansę, aby zostać światowym liderem w zakresie innowacji w żywności i powinna ją wykorzystać.

Wytyczne PHE opierają się na ponad sześciu miesiącach spotkań z przedsiębiorstwami przemysłu spożywczego i organizacjami pozarządowymi, działającymi na rzecz zdrowia publicznego, w tym na ponad 40 spotkaniach z dostawcami żywności, jej producentami i sprzedawcami detalicznymi, a także przedstawicielami sektora gastronomicznego, w tym barów typu fast food, kawiarni, restauracji, lokali rozrywkowych i pubów.

W raporcie stwierdzono, że przemysł spożywczy może zastosować trzy podejścia w celu redukcji cukru: zmienić skład produktów tak, aby zawierały mniej cukru, zmniejszać rozmiary porcji i/lub liczbę kalorii w produktach typu „single-serve”, albo zmieniać podejście konsumentów tak, aby wybierali produkty o niższej zawartości cukrów dodanych, lub bez ich dodatku.

Jak stwierdza dyrektor generalny PHE, Duncan Selbie, ambicja zredukowania poziomu cukru jest tak wielka, że daje przemysłowi w Wielkiej Brytanii wyjątkową okazję do innowacji i pokazania reszcie świata, jak można to osiągnąć.

Redukcja cukru jest częścią szerszego programu PHE, dotyczącego zmian w żywności, który obejmuje również redukcję soli. PHE rozpocznie pracę nad obniżeniem kalorii w pozostałych kategoriach produktów pod koniec 2017 r.

Źródła:

  1. Food Business News 

Autor: FoodFakty

Udostępnij
Facebook
Twitter/X
LinkedIn
e-mail
Whatsapp
Link

Przeczytaj także

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.