Rejestracja do katalogu firm

Przypomnij hasło

Facebook Twitter LinkedIn

Współczesne odchudzanie – to nie taka prosta sprawa

Pobierz materiały

Kategoria: Trendy Rynkowe

Piękno kiedyś, piękno dziś

Dawno już minęły czasy gdy rubensowskie kształty wyznaczały kanon piękna wśród kobiet, a wydatny brzuszek komunikował wysoki stopień zamożności wśród panów. Na przestrzeni stuleci powszechny ideał pięknego ciała zmieniał się bardzo istotnie.

Lustereczko powiedz przecie…

Komu z nas nie zdarzyło się stanąć przed lustrem i krytycznie spojrzeć na odbicie. Bezlitosny wskaźnik BMI nie kłamie – 47% Polaków ma nadwagę (na podstawie badania „Food Trends / Trendy w Zwyczajach Żywieniowych’ 2017” zrealizowanego przez Ipsos). Mankamenty związane z nadmiarem tkanki tłuszczowej, który sprawia, że nasza sylwetka bardziej przypomina maskotkę Michelin niż talię osy, są zaczątkiem niejednego postanowienia, „idę na dietę”… „rzucam słodycze”… „od dziś tylko wersja light”... itd.

Odchudzanie bez tasiemców

Nagonka na świat mody i modelek, czasem sprawiających wrażenie skrajnie ‘zagłodzonych’, przyczynia się do zmiany podejścia do odchudzania. Obecnie nie tylko sam efekt końcowy ma znaczenie, ale też zdrowe podejście do tematu. Odchudzanie to już nie tylko proste niejedzenie – pojawiają się coraz inne opcje do kontrolowania wagi przy jednoczesnym zachowaniu zdrowego podejścia.

Coraz popularniejsze stają się nowoczesne, bardziej zdrowe, zbilansowane, rozsądniejsze niż głodówka, czy hodowanie w ciele tasiemców (aaa!!!) metody walczenia o pożądaną sylwetkę. Po porady fachowców/ dietetyków sięga już 21% Polaków, a technologia i aplikacje do kontrolowania procesu utraty wagi, monitorowania kalorii i ruchu wspiera 13% (3 razy więcej niż 2 lata temu!) walczących o zdrowie i atrakcyjność sylwetki.

Asystent w odchudzaniu

Śledząc trendy i rozwój technologii można sobie wyobrazić, iż potencjał rozwoju wykorzystają nie tylko dietetycy i producenci zdrowej żywności, ale również analitycy i eksperci od IT, tworząc coraz więcej asystentów, aplikacji, fit opasek, itp. motywujących nas na drodze do zdrowia i urody.

Po więcej informacji o zwyczajach żywieniowych Polaków zapraszamy do raportu ‘FoodTrends2017 Ipsos’ - szczegóły w załączniku.

 

Autor: Bartłomiej Kotulski, Ipsos Sp. z o.o.

Bartłomiej Kotulski, Ipsos Sp. z o.o.

Senior Research Manager

Wypełnij formularz w celu pobrania materiałów

  • * - pole obowiązkowe

Artykuł opublikowany dzięki firmie:

Zapisz się do newslettera

Bądź na bieżąco!

Facebook Twitter LinkedIn