Rejestracja do katalogu firm

Przypomnij hasło

Facebook Twitter LinkedIn

Współczesne odchudzanie – to nie taka prosta sprawa

Pobierz materiały

Kategoria: Biznes Fakty

Piękno kiedyś, piękno dziś

Dawno już minęły czasy gdy rubensowskie kształty wyznaczały kanon piękna wśród kobiet, a wydatny brzuszek komunikował wysoki stopień zamożności wśród panów. Na przestrzeni stuleci powszechny ideał pięknego ciała zmieniał się bardzo istotnie.

Lustereczko powiedz przecie…

Komu z nas nie zdarzyło się stanąć przed lustrem i krytycznie spojrzeć na odbicie. Bezlitosny wskaźnik BMI nie kłamie – 47% Polaków ma nadwagę (na podstawie badania „Food Trends / Trendy w Zwyczajach Żywieniowych’ 2017” zrealizowanego przez Ipsos). Mankamenty związane z nadmiarem tkanki tłuszczowej, który sprawia, że nasza sylwetka bardziej przypomina maskotkę Michelin niż talię osy, są zaczątkiem niejednego postanowienia, „idę na dietę”… „rzucam słodycze”… „od dziś tylko wersja light”... itd.

Odchudzanie bez tasiemców

Nagonka na świat mody i modelek, czasem sprawiających wrażenie skrajnie ‘zagłodzonych’, przyczynia się do zmiany podejścia do odchudzania. Obecnie nie tylko sam efekt końcowy ma znaczenie, ale też zdrowe podejście do tematu. Odchudzanie to już nie tylko proste niejedzenie – pojawiają się coraz inne opcje do kontrolowania wagi przy jednoczesnym zachowaniu zdrowego podejścia.

Coraz popularniejsze stają się nowoczesne, bardziej zdrowe, zbilansowane, rozsądniejsze niż głodówka, czy hodowanie w ciele tasiemców (aaa!!!) metody walczenia o pożądaną sylwetkę. Po porady fachowców/ dietetyków sięga już 21% Polaków, a technologia i aplikacje do kontrolowania procesu utraty wagi, monitorowania kalorii i ruchu wspiera 13% (3 razy więcej niż 2 lata temu!) walczących o zdrowie i atrakcyjność sylwetki.

Asystent w odchudzaniu

Śledząc trendy i rozwój technologii można sobie wyobrazić, iż potencjał rozwoju wykorzystają nie tylko dietetycy i producenci zdrowej żywności, ale również analitycy i eksperci od IT, tworząc coraz więcej asystentów, aplikacji, fit opasek, itp. motywujących nas na drodze do zdrowia i urody.

Po więcej informacji o zwyczajach żywieniowych Polaków zapraszamy do raportu ‘FoodTrends2017 Ipsos’ - szczegóły w załączniku.

 

Autor: Ipsos Sp. z o.o.

Ipsos Sp. z o.o.

Bartłomiej Kotulski
Senior Research Manager

Wypełnij formularz w celu pobrania materiałów

  • Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w powyższym formularzu przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl oraz firmę publikującą lub udostępniającą dany materiał na podstawie odpowiedniej umowy z Portalem w celu realizacji niniejszego zapytania lub rejestracji na wydarzenie lub pobrania materiałów oraz powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez Portal, realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością.

    Informacja

    Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem.

    Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest warunkiem zrealizowania świadczenia.

    Więcej informacji zawarte w: Warunki Ogólne i Regulamin oraz Polityka Prywatności

  • * - pole obowiązkowe

Artykuł opublikowany dzięki firmie:

Zapisz się do newslettera

Najważniejsze informacje dla branży spożywczej!

Zapisz się na newsletter FoodFakty i bądź na bieżąco:

Zapisz się
Facebook Twitter LinkedIn