Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

Śniadaniowa Gra o Tron

Kategoria: Biznes

Kawa czy herbata?

W ostatnich dekadach kawa szturmem zdobyła stoły i stoliki Polaków, poważnie zagrażając pozycji herbaty jako królowej gorących napojów w naszym kraju. Za ilościowym wzrostem spożycia idą jakościowe przemiany w kulturze picia kawy: Ich najbardziej widocznym przejawem jest inwazja urządzeń do parzenia kawy do naszych kuchni i wszechobecność kawiarni w naszych miastach.

Gorąca towarzyszka naszych posiłków

Pogłoski o rychłej śmierci herbaty są jednak przesadzone: Są sytuacje i okazje, w których liściasta królowa skutecznie broni swojej supremacji przed zakusami ziarnistej rywalki. Realizowany przez instytut badawczy Ipsos Polska cykliczny sondaż „Food Trends / Trendy w Zwyczajach Żywieniowych” jednoznacznie wskazuje, że to herbata pozostaje preferowaną gorącą towarzyszką naszych posiłków. Łącznie z tym pierwszym, zaraz po przebudzeniu.

Preferencje 61% respondentów

Pytanie, co najczęściej pijemy do śniadania, Ipsos zadał reprezentatywnej próbie polskich konsumentów w latach 2012, 2015 i 2017. Wbrew intuicji tych, którzy nie wyobrażają sobie poranka bez kubka kawy, to herbata pozostaje pierwszym wyborem większości z nas. W ostatniej edycji badania ok. 61% respondentów wskazało właśnie na nią, podczas gdy kawę najczęściej pija do śniadania 36% z nas. Wartości te nie zmieniły się znacząco w porównaniu do poprzednich pomiarów, nie widać więc oznak jakiegokolwiek „wygryzania” jednego naparu przez drugi.

Co z dynamicznym wzrostem konsumpcji kawy?

Kawa nie wygryza herbaty z pozycji lidera również w przypadku pozostałych posiłków. O ile jednak miażdżąca przewaga herbaty na stole kolacyjnym nie dziwi, jej trwała dominacja przy śniadaniu może zaskakiwać. Jak pogodzić ten fakt z dynamicznym wzrostem konsumpcji kawy? Jej spożycie rośnie dzięki nowym zwyczajom i okazjom, które jako konsumenci sobie przyswajamy. Okazjom innym niż tradycyjne posiłki, przy których ewidentnie dużo herbaty jeszcze popłynie do i z naszych kubków.

 

Wybierz temat: Dieta i zdrowie Dodatki i składniki

Autor: Ipsos Sp. z o.o.

Ipsos Sp. z o.o.

Mateusz Głowacki
Dyrektor Badań Ilościowych
mateusz.glowacki@ipsos.com
Tel. 517 263 158

Udostępnij
Facebook
Twitter/X
LinkedIn
e-mail
Whatsapp
Link

Przeczytaj także

Artykuł opublikowany dzięki firmie:

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.