Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

Wynagrodzenia i benefity wśród Key Account Managerów

Kategoria: Biznes

Zarobki nawet do 19 tysięcy brutto i szeroki pakiet benefitów – to, jak wynika z badania przeprowadzonego przez firmę HRK, obecne realia rynkowe wśród Key Account Managerów z branży FMCG.

Dział HRK FMCG przeprowadził drugą edycję badania Key Account Managerów, w którym wzięło udział 250 respondentów zajmujących stanowiska od Junior po Senior Key Account Managera. Jednym z głównych, badanych aspektów był temat związany z wynagrodzeniem i benefitami.

Wynagrodzenia Key Account Managerów

Aby pozyskać doświadczonego Key Account Managera należy zaproponować wynagrodzenie, które będzie dla niego atrakcyjne. Jak wynika z ankiety, KAM-owie, w zależności od poziomu stanowiska oraz lokalizacji miejsca pracy, deklarują, że ich pensja wynosi:

Junior KAM  od 4 000 do 10 000 zł brutto

KAM od 7 000 do nawet 19 000 zł brutto

Senior KAM od 10 000 do ponad 19 000 zł brutto

Naturalne jest, że w przypadku zmiany pracy poziom wynagrodzenia musi być odpowiednio wyższy – według badania HRK o ok. 10-20%. Ponad 70% respondentów biorących udział w badaniu, to osoby pracujące w dużych (251 - 1000 pracowników) bądź bardzo dużych przedsiębiorstwach (powyżej 1001 pracowników) na terenie województwa mazowieckiego. To również odzwierciedla się w oczekiwaniach finansowych w momencie zmiany organizacji. W takiej sytuacji Junior Key Account Manager może oczekiwać nawet 12 000 zł brutto, Key Account Manager średnio 16 000 zł brutto, natomiast Senior Key Account Manager ok. 19 000 – 20 000 zł brutto.

Niezwykle ważnym aspektem dla KAM-ów jest także system premiowy. Pracodawcy na rynku proponują zazwyczaj premie miesięczne, kwartalne bądź roczne. KAM-owie deklarują, że najczęściej ich wynagrodzenie premiowe jest wypłacane w systemie kwartalnym i wynosi od 10 do nawet 40% pensji.

Co liczy się dla Key Account Managerów?

Standardem stał się pakiet prywatnej opieki medycznej, który jest finansowany lub współfinansowany przez pracodawcę. Jest to obecnie jeden z najczęściej oferowanych benefitów pracowniczych – korzysta z niego 92% KAM-ów. Szybki dostęp do określonej grupy specjalistów, możliwość rezerwacji wizyt online oraz perspektywa korzystania z bezpłatnych badań są niezwykle istotne dla tej grupy zawodowej, która często nie dysponuje zbyt dużą ilością wolnego czasu. Kolejnym, bardzo popularnym dodatkiem jest karta sportowa dostępna dla 87% respondentów.  

Innym benefitem, którego popularność stale rośnie, jest ubezpieczenie na życie (54%). Dzięki negocjacjom stawek dla dużej grupy pracowników, koszt takiego ubezpieczenia jest zdecydowanie bardziej korzystny od ofert, które są proponowane klientom indywidualnym.

KAM-owie bardzo cenią sobie możliwość korzystania z cyklicznych szkoleń, wpływających na rozwój ich kompetencji oraz uczestnictwo w wyjazdach integracyjnych, które zacieśniają więzi między współpracownikami. Korzysta z nich odpowiednio 46% i 40% badanych.

Można także zauważyć, że coraz więcej firm oferuje swoim pracownikom możliwość dofinansowania do nauki języka obcego. W dzisiejszych czasach dobra znajomość języków obcych jest niezbędna. Obecnie znajomość angielskiego jest podstawą, natomiast znajomość kolejnego języka jest już wartością dodaną (widać wyraźny wzrost zainteresowania kandydatami posługującymi się niemieckim).

Flota samochodowa w przedsiębiorstwach stanowi kluczowe narzędzie pracy, ale wciąż część Key Account Managerów służbowe auto traktuje jako benefit. Skoda, Opel, Volkswagen, Ford czy Toyota to obecnie najczęściej oferowane przez organizacje auta służbowe.

Inne benefity, które zostały wymienione w badaniu to między innymi:

  • home office
  • darmowe produkty / deputat
  • dofinansowanie do wakacyjnego wyjazdu
  • pracownicze fundusze emerytalne
  • dofinansowanie posiłków
  • pakiety akcji
  • świeże owoce w biurze
  • paczki i prezenty okolicznościowe

Zapewnienie odpowiedniego wynagrodzenia i szerokiego pakietu benefitów to aspekty niezbędne do przyciągnięcia, a następnie utrzymania wykwalifikowanego Key Account Managera w branży FMCG. 

Autor: HRK

HRK

KATARZYNA CHOJECKA, CONSULTANT HRK FMCG
Od 2015 roku związana z doradztwem personalnym. Swoje pierwsze doświadczenia zdobywała jako osoba aktywna sprzedażowo, pozyskująca projekty rekrutacyjne w obszarze pracy tymczasowej oraz rekrutacji stałych. Z HRK związana od lipca 2018 gdzie samodzielnie realizuje projekty rekrutacyjne dla polskich i międzynarodowych firm z branży FMCG na stanowiska średniego i wyższego szczebla menedżerskiego.

Udostępnij
Facebook
Twitter/X
LinkedIn
e-mail
Whatsapp
Link

Przeczytaj także

Artykuł opublikowany dzięki firmie:

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.