Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

Wytyczne prezesa UOKiK ws. reklamy alkoholu w social media

Kategoria: Prawo Żywnościowe

Temat (niedozwolonej) reklamy napojów alkoholowych niewątpliwie budzi kontrowersje. Wynika to w dużej mierze z bardzo restrykcyjnej, ale jednocześnie w wielu miejscach niejednoznacznej (a zatem pozostawiającej pole do interpretacji) ustawy o  wychowaniu   w   trzeźwości   i   przeciwdziałaniu   alkoholizmowi z 1982 r. Zgodnie z tą ustawą reklama napojów alkoholowych (tj. napojów o zawartości alkoholu powyżej 0,5%) rozumiana jest jako „publiczne rozpowszechnianie znaków towarowych napojów alkoholowych lub symboli graficznych z nimi związanych, a także nazw i symboli graficznych przedsiębiorców produkujących napoje alkoholowe, nieróżniących się od nazw i symboli graficznych napojów alkoholowych, służące popularyzowaniu znaków towarowych napojów alkoholowych”. 

Co do zasady taka reklama (za wyjątkiem piwa) jest zakazana. Natomiast ocenne jest co w danym przypadku jest w rzeczywistości przekazem spełniającym definicję reklamy, szczególnie dotyczy to treści zamieszczanych w social mediach.

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów opublikował 3 posty na   prowadzonym przez siebie koncie  Instagram, którym informuje o   bezprawności   niektórych   reklam   dostępnych   w   sieci   i   zaznacza, że zgłaszane   wcześniej   sygnały   o  łamaniu   przepisów   ustawy   o   wychowaniu   w   trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi zostały przekazane Prokuraturze Krajowej. Po czterech godzinach od publikacji post zdobył ponad 60 komentarzy i wzbudził wiele   emocji.   Jest   to   wysoce   uzasadnione, ponieważ   za   naruszenie   zasad   dotyczących reklamy napojów alkoholowych ustawa przewiduje grzywnę w wysokości od 10 000 do 500 000 złotych.

Warto jednak pamiętać, ze tego rodzaju wytyczne nie są prawnie wiążące, a każdy materiał w social mediach o napoju alkoholowym można poddać indywidualnej interpretacji czy nie narusza on przepisów oraz jakie są ryzyka prawne związane z jego stosowaniem. 

 

Autor:Centrum Prawa Żywnościowego i Produktowego FoodLaw
Udostępnij
Facebook
Twitter/X
LinkedIn
e-mail
Whatsapp
Link

Przeczytaj także

Wybierz temat: Prawo żywnościowe

Artykuł opublikowany dzięki firmie:

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.