Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

Zacznij mierzyć to, co ma znaczenie w produkcji mięsa

Kategoria: Procesy i Technologie

Kto chce obniżyć koszty w produkcji mięsa, ten musi zminimalizować straty w całym łańcuchu przetwórczym. Jak to zrobić? Ten temat omówimy na podstawie konkretnego studium przypadku. Rob Engelhart i kalifornijskie przedsiębiorstwo Courage Production pokażą, w jaki sposób można osiągnąć ten cel przy użyciu dokładnych wskaźników. Zastosowana metoda: konsekwentna rejestracja danych w całym procesie produkcji oraz dokładne analizy i planowanie w systemie ERP.  

Kompleksowy program cyfrowej optymalizacji 

„Co musimy zrobić, żeby się dowiedzieć, dla jakiej grupy produktów w której komorze wędzarniczej uzyskamy najlepsze wyniki?” – to tylko jedno z wielu pytań, które zadawał sobie Rob Engelhart, prezes firmy Courage Production. Założone w 1911 roku przedsiębiorstwo z siedzibą w Fairfield w Kalifornii specjalizuje się w produkcji hot dogów, suszonej wołowiny oraz wyrobów delikatesowych - i z powodzeniem radzi sobie z aktualnymi wyzwaniami przy użyciu nowoczesnych technologii. W 2009 roku firma Courage Production wdrożyła oprogramowanie ERP od CSB-System, aby spełnić wymagania ustawowe oraz formalne wymogi w zakresie prowadzenia dokumentacji swojej działalności biznesowej. W ten sposób firma położyła podwaliny pod kompleksowy program optymalizacji, który do tej pory przyniósł wiele pozytywnych rezultatów. „Przez dwa lata zastanawialiśmy się nad tym, jak możemy uprościć proces produkcji. Przedtem wszystko było dość skomplikowane. Każdego dnia na wydział produkcji trafiało 50 stron papieru: zlecenia, receptury, marszruty technologiczne itd. Obecnie udało nam się to w znacznym stopniu zdigitalizować i usprawnić. Jednocześnie znacznie zintensyfikowaliśmy rejestrację danych.“ – mówi Rob Engelhart.

Który produkt do której komory wędzarniczej? 

Na przykładzie komór wędzarniczych można pokazać, co jest możliwe dzięki konsekwentnej rejestracji danych i dokładnym analizom. Asortyment Courage Production liczy około 350 artykułów. Każdy z nich prędzej czy później trafi do jednej z czterech komór wędzarniczych, gdzie utraci część swojej wagi. Ale ile dokładnie i dlaczego straty w komorach wędzarniczych się różnią? Aby znaleźć odpowiedź na to pytanie, uruchomiono projekt pilotażowy. W związku z tym każdy wózek wędzarniczy był ważony przed i po wędzeniu na przygotowanych specjalnie w tym celu stanowiskach roboczych IT. Informacje o wagach były natychmiast transferowane online do systemu ERP, a następnie przedstawione w zbiorczym raporcie, na podstawie którego można było określić wielkość poszczególnych strat. W wyniku tego udało się ustalić, jaki produkt w której komorze wędzarniczej wykazał najmniejszą stratę. To z kolei umożliwiło optymalne planowanie i rozdział produktów do obróbki termicznej na poszczególne komory. Rezultat: wszystkie marginalne zyski sumują się – tu o dwa procent wyższy uzysk na hot dogach, tam redukcja straty wody o jeden procent w przypadku suszonej wołowiny. Wszystko to przekłada się na znaczne oszczędności finansowe. „Teraz możemy zoptymalizować uzysk dla każdego artykułu w każdej komorze wędzarniczej i w ten sposób zredukować straty do minimum.“- podkreśla Rob Engelhart.  

Optymalne wykorzystanie linii produkcyjnych 

Po pierwszej fazie cyfrowej optymalizacji, punkt ciężkości przeniesiono na planowanie i  sterowanie oparte na wskaźnikach. Predykcyjne planowanie maszyn staje się coraz ważniejsze dla optymalnego wykorzystania linii produkcyjnych, a jednocześnie pozwala elastycznie reagować w przypadku krótkoterminowych zamówień. Zaawansowane planowanie i harmonogramowanie (APS) również sporo ułatwia. Dedykowany moduł uwzględnia pięć najważniejszych dla Courage Production czynników planowania: grupę produktów, etykiety, folie opakowaniowe, alergeny i przezbrojenie maszyn. W wyniku tego system generuje zoptymalizowaną propozycję planowania, która może być w dowolnym momencie odpowiednio dopasowana na poziomie planowania szczegółowego. Zainicjowane przez Courage Production działania optymalizacyjne zapewnią jeszcze większą przejrzystość. Funkcję „konia pociągowego” przejmuje system ERP i zawarte w nim dane dotyczące zamówień zakupu i sprzedaży, a także faktur, kalkulacji, zleceń produkcyjnych i ruchów magazynowych. Ale system ERP przejmuje też drugą funkcję, a mianowicie „koła zamachowego” w procesie podejmowania decyzji biznesowych. „Na przestrzeni kolejnych pięciu lat planujemy dwukrotnie zwiększyć wolumen produkcji, a także rozszerzyć sprzedaż na teren całych Stanów Zjednoczonych.” – podsumowuje Rob Engelhart. 

Zajrzyj za kulisy Courage Production – zapraszamy do obejrzenia wideo z polskimi napisami.

Wybierz temat: Procesy i Technologie

Autor: CSB-System Polska Sp. z o.o.

Udostępnij
Facebook
Twitter/X
LinkedIn
e-mail
Whatsapp
Link

Przeczytaj także

Artykuł opublikowany dzięki firmie:

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.