Zapisz się do newslettera
Najważniejsze informacje dla branży spożywczej!
Zapisz się na newsletter FoodFakty i bądź na bieżąco:
W tym roku Święta Bożego Narodzenia na całym świecie obchodzić będziemy inaczej, aby zapobiec rozprzestrzenianiu się Covid-19. Należy unikać działań, które są bardziej ryzykowne i rozważyć alternatywne sposoby świętowania, które stwarzają mniejsze ryzyko rozprzestrzeniania się Covid-19.
Koronawirus a żywność
Obecnie nie ma dowodów wskazujących na to, że obchodzenie się z żywnością jest związane z bezpośrednim rozprzestrzenianiem się Covid-19. Istnieje jednak prawdopodobieństwo, że można zainfekować się Covid-19 dotykając uprzednio powierzchni lub przedmiotu, w tym żywności, opakowań żywności lub narzędzi, na których koronawirus jest obecny, a następnie dotykając swoich własnych ust, nosa, lub ewentualnie oczu. Nie uważa się jednak, że jest to główny sposób rozprzestrzeniania się wirusa. Należy pamiętać, że bardzo istotne jest przestrzeganie dobrych praktyk dotyczących bezpieczeństwa żywności w celu zmniejszenia ryzyka zachorowania na powszechne choroby przenoszone przez żywność. Amerykańska agencja CDC (Centrum Kontroli i Zapobiegania Chorobom) zaprezentowała szereg wskazówek dotyczących świątecznych zgromadzeń.
Jakie środki prewencyjne należy zastosować?
Im więcej tych środków zapobiegawczych wprowadzisz, tym bezpieczniejsze będzie Twoje świąteczne spotkanie. Żaden środek nie jest wystarczający, aby zapobiec rozprzestrzenianiu się Covid-19.
Źródło: https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-ncov/daily-life-coping/holidays.html
Przeczytaj także
Wszystkie ryby i owoce morza są dobrym źródłem białka i niezbędnych aminokwasów, mikro- i makroelementów, witamin rozpuszczalnych w tłuszczach oraz wielonienasyconych kwasów tłuszczowych z rodziny n-3.
Na początku grudnia br. panel Ariadna przeprowadził badania opinii publicznej na zlecenie kampanii RoślinnieJemy, pytając Polaków o charakter potraw, które pojawią się na ich stole w wigilijny wieczór. Czy roślinne alternatywy tradycyjnych dań i produktów zawitają na polskich stołach?
Polscy konsumenci coraz częściej „głosują widelcami”, wybierając ryby i owoce morza ze zrównoważonych źródeł, a troska o nasz ocean napędza nową falę aktywizmu konsumenckiego.