Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

84% liderów branży spożywczej spodziewa się wzrostu sprzedaży w 2020 roku

Kategoria: Biznes

Zgodnie z prognozą Mazars Food & Beverage Industry  wykonaną w 2019 roku, zdecydowana większość liderów branży i decydentów – aż 84% - spodziewa się wzrostu sprzedaży w 2020 r. Chociaż jest to wysoki poziom, to jednak jest o 6% niższy niż w ubiegłym roku. Respondenci ankiety internetowej stwierdzili, że ich zdaniem czynnikami wpływającymi na wzrost będą nowi klienci, różnorodne kanały sprzedaży i nowe produkty.

Mniejsze zyski, większe zatrudnienie

Respondenci oczekują mniejszego wzrostu zysków w nadchodzącym  roku w porównaniu do 2018 r. - odpowiednio 68% w porównaniu z 84% - ale ich oczekiwania dotyczące większego wzrostu zatrudnienia wzrosły o 4% do 73% w tym roku w porównaniu do 69% w ubiegłym roku.

Respondenci

W corocznej ankiecie internetowej Mazars przeprowadzonej wśród kardy zarządzającej, nie wykazano wielu niespodzianek. Tegoroczni respondenci reprezentowali szeroki zakres firm. Nieco ponad połowa pracuje w firmach produkcyjnych, a 22% to hurtownicy lub dystrybutorzy. Prawie trzy czwarte firm osiągnęło sprzedaż o wartości 50 milionów USD, a 9% osiągnęło sprzedaż przekraczającą 500 milionów USD.

Produkty - trendy

Najsilniejsze trendy, które respondenci wskazują jako czynnik  zwiększenia sprzedaży to produkty „zdrowe i pożywne”, marki własne i produkty „wolne od” - co oznacza brak alergenów, glutenu i GMO. Uczestnicy stwierdzili, że zwiększenie sprzedaży i usprawniania operacyjne to ich najważniejsze wewnętrzne cele.

Pozostałe trendy mające wpływ na wzrost sprzedaży w nadchodzącym roku, obejmują produkty roślinne, żywność uprawianą i przetwarzaną lokalnie, żywność organiczną, żywność etniczną i międzynarodową oraz ekstrakty CBD (cannabidiol).

Problemy zewnętrzne

Najważniejsze kwestie zewnętrzne to marketing i reklama żywności, a także bezpieczeństwo i identyfikowalność oraz zapewnienie jakości. Wykazano, że najważniejszym wyzwaniem mogącym sprawiać trudności może być skuteczność marketingu żywności oraz to jak odpowiednio reklamować produkty zaprojektowane zgodnie z trendami konsumenckimi.

Konkurencja

Respondenci biorący udział w ankiecie uszeregowali wzrost konkurencyjności pośrodku listy obaw zewnętrznych. 78% odpowiedzi dotyczyło konkurencji jako innych producentów i detalistów. Duża grupa badanych (18%) stwierdziła, że głównym problemem jest konkurencja online.

Wprowadzanie nowych produktów

W ankiecie wykazano, że głównym czynnikiem motywującym do wprowadzenia nowych produktów był trend dotyczący zdrowia i dobrego samopoczucia, a następnie trend produkcji zrównoważonej i wygody dla klienta. Jest to zgodne z ostatnimi danymi firmy SPINS pokazującymi, że wzrost sprzedaży produktów naturalnych przewyższa cały rynek detaliczny żywności i napojów. Takie produkty osiągnęły wzrost o 5% w porównaniu z poprzednim rokiem.

Usprawnienie procesów i strategii

Wiele firm gorączkowo pracuje nad poprawą wyników, co wynika z ich strategii. Większość dyrektorów powiedziała, że ​​pracują nad usprawnieniami procesów, marketingiem cyfrowym i wprowadzaniem nowych produktów. Terminy wdrożenia na rynku US zgodności dla oznaczania GMO i nowego panelu Nutrition Facts zbliżają się w 2020 r., 41% stwierdziło, że wymagania zostały już wdrożone. 20% twierdzi, że planuje to zrobić.

Fuzje i przejęcia

Rok 2019 był dość spokojny pod względem fuzji i przejęć w branży żywności i napojów, managerowie przewidują, że 2020 może być podobny. Sześciu na dziesięciu stwierdziło, że nie rozważa sprzedaży swoich firm. Tylko 9% stwierdziło, że rozważa taką możliwość w ciągu najbliższych dwóch lat. Prawie jedna piąta stwierdziła, że ​​będą sprzedawać firmy za ponad pięć lat.

Wzrost akwizycyjny również wydaje się mało prawdopodobny. Ponad dwie trzecie - 69% - stwierdziło, że nie rozważa zakupu innych firm. Około 20% stwierdziło, że planuje dokonać akwizycji w ciągu najbliższych dwóch lat.

CBD

Ponieważ marihuana jest popularnym obszarem w branży żywności i napojów, Mazars dodał zestaw pytań do tegorocznej ankiety na temat wpływu marihuany na przemysł spożywczy. Około jedna czwarta respondentów stwierdziła, że planuje wprowadzić lub rozszerzyć linie produktów CBD. Nieco ponad połowa stwierdziła, że ​​osobiście wypróbuje produkty zawierające CBD w składzie. Ale około 45% stwierdziło, że regulacje produktów z tymi substancjami nie będą pewne, dopóki rząd federalny nie wyjaśni swojego stanowiska i nie zalegalizuje CBD.

Źródło: FoodDive

Autor: FoodFakty

Udostępnij
Facebook
Twitter/X
LinkedIn
e-mail
Whatsapp
Link

Przeczytaj także

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.