Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Menu

Menu

Facebook Twitter LinkedIn

Probiotyki w żywności. Prawne aspekty znakowania produktów zawierających bakterie probiotyczne. Trendy i oczekiwania konsumenckie, nowe i efektywne sposoby komunikacji konsumenckiej

Kategoria: Składniki Żywności

Wstęp

Spożycie probiotyków i produktów zawierających probiotyki systematycznie rośnie, konsumenci w coraz większym stopniu dostrzegają rolę wspomagania układu pokarmowego wpływającego na jakość życia i jego wpływ na zdrowie całego organizmu. Jak jednak wyróżnić swój produkt na konkurencyjnym rynku i go prawidłowo oznakować w sytuacji niesprzyjających rozwiązań prawnych.

Treść

Spożycie probiotyków i produktów zawierających probiotyki systematycznie rośnie, konsumenci w coraz większym stopniu dostrzegają rolę wspomagania układu pokarmowego wpływającego na jakość życia i jego wpływ na zdrowie całego organizmu. Jak jednak wyróżnić swój produkt na konkurencyjnym rynku i go prawidłowo oznakować w sytuacji niesprzyjających rozwiązań prawnych.

Na to pytanie odpowiada dwóch ekspertów, pierwszy w obszarze komunikacji i marketingu produktów probiotycznych, Dyrektor Marketingu CEE w firmie Chr. Hansen Pani Monika Milej, oraz Kierownik Działu Konsultacyjno-Prawnego firmy Mérieux NutriSciences ( Silliker Polska ), ekspert prawa żywnościowego UE i znakowania środków spożywczych Pani Romualda Dolińska.

Webinarium

Udostępnione webinarium przedstawia warunki prawidłowego podejścia do znakowania produktów zawierających prebiotyki, przedstawia wnioski europejskiego badania konsumenckiego produktów probiotycznych oraz prezentuje kilka zakończonym sukcesem kampanii komunikacyjnych produktów mleczarskich z probiotykami.

Część 1  – Konsument, Marketing, Komunikacja

- Definicja probiotyków wg WHO, FAO

- Świadomość konsumentów na temat probiotyków

- Dlaczego konsumenci sięgają po produktu z probiotykami

- Rola zindywidualizowanego podejścia ( segmentacji ) do konsumentów dla producenta

- Case study – zakończone sukcesem kampanie komunikacyjne produktów mleczarskich – Zuzu Bifidus oraz produktu firmy Valio zawierającego LGG

- Rola logotypów szczepów probiotycznych

Część 2 – (od ok 12 minuty) aspekty prawne znakowania produktów.

- Wymagania prawne dotyczące znakowania probiotyków i produktów zawierających probiotyki

- definicje i stan prawny

- akty prawne regulujące kwestie znakowania produktów z probiotykami

- oświadczenia „zawiera probiotyki”, zawiera probiotyczne bakterie”

- opinie Efsa i rozporządzenia komisji

- prawidłowe oznakowanie produktów zawierających szczepy bakterii probiotycznych

- prawidłowe sposoby na oświadczenia zdrowotne na produktach zawierających bakterie probiotyczne

Zaproszenie do wysłuchania

Udostępnione webinarium w wymiarze kilkudziesięciu minut oczywiście nie wyczerpuje tematyki, jak również w niewielkim ułamku pozwala na przekazanie szerokiej wiedzy na temat tematyki probiotyków obu ekspertom, którzy podają w materiale dane kontaktowe i służą dalszą pomocą w rozwiązywaniu ewentualnych potrzeb w tym zakresie.

WEBINARIUM: Probiotyki w żywności. Prawne aspekty znakowania produktów zawierających bakterie probiotyczne. Trendy i oczekiwania konsumenckie, nowe i efektywne sposoby komunikacji konsumenckiej

Serdecznie zapraszamy, dostęp bezpłatny po rejestracji.

Autor: FoodFakty

Przeczytaj także

Webinarium przygotowane przez:

Zapisz się do newslettera

Najważniejsze informacje dla branży spożywczej!

Zapisz się na newsletter FoodFakty i bądź na bieżąco:

Zapisz się
Facebook Twitter LinkedIn