Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

Co czeka sektor produktów roślinnych w 2022 roku?

Kategoria: Biznes , Składniki Żywności

Wzrost inwestycji

Wiele wskazuje na to, że branża produktów roślinnych może w nadchodzącym roku oczekiwać dużego wzrostu inwestycji ze względu na coraz większy popyt ze strony konsumentów. Jak pokazują badania przeprowadzone w Wielkiej Brytanii na próbie 102 przedstawicieli branży spożywczej, w 2022 r. 56% właścicieli firm związanych z żywnością i napojami skłonnych jest zainwestować fundusze przeznaczone na rozwój nowych produktów w opracowywanie żywności roślinnej.

Zamienniki mięsa w centrum zainteresowania

Poszerzenie oferty produktów roślinnych przeznaczonych dla fleksitarian, czyli osób częściowo, ale nie całkowicie eliminujących z diety żywność pochodzenia zwierzęcego, wskazywane było w 48% jako główny cel inwestycji. W przypadku oferty dla wegan było to 47%. Spośród wszystkich ankietowanych 41% wyraziło przekonanie, że roślinne zamienniki mięsa będą stanowić najważniejszą kategorię produktów roślinnych pod względem wzrostu w 2022 r. Płatki zbożowe wskazane zostały przez 13%, a substytuty sera przez 12% uczestników badania.

Szanse i wyzwania dla branży spożywczej

„Nasze badanie sugeruje, że kategoria produktów roślinnych jest dla branży spożywczej priorytetem, który wpisuje się w stale ewoluujące trendy związane z dietami wegetariańskimi, fleksitariańskimi i wegańskimi”, mówi Paul Donegan z firmy Atura Proteins, która zleciła sondaż wśród brytyjskich przedsiębiorstw. „Wzrost popytu w tym obszarze stanowi dla sektora żywności i napojów dużą szansę. Wyniki naszej ankiety wskazują jednak również, że przemysł spożywczy czekają poważne wyzwania związane z ograniczonym dostępem do surowców roślinnych, co może być spowodowane presją w obrębie łańcucha dostaw, wynikającą ze znacznego zwiększenia popytu”.

„Świetny moment, by wejść na rynek”

Jak pokazują prognozy, skumulowany roczny wskaźnik wzrostu rynku produktów roślinnych wyniesie między 2020 a 2027 r. 11,9%. W samej tylko Wielkiej Brytanii liczba fleksitarian to ok. 8,7 miliona osób, podczas gdy w Polsce diety wegetariańskie i wegańskie stosuje już 7,5% wszystkich mieszkańców kraju. „Dla przedsiębiorstw to świetny moment, by wejść na rynek produktów roślinnych”, podkreśla Donegan.

Źródła:

  1. https://aturaproteins.com/news/new-research-on-food-industry-npd-trends-for-2022/
  2. https://www.vegetarianresearchgroup.pl/
  3. https://www.newfoodmagazine.com/news/158220/plant-based-investment/
Autor:Wojciech Grodzicki
Udostępnij
Facebook
Twitter/X
LinkedIn
e-mail
Whatsapp
Link

Przeczytaj także

Wybierz temat: Dieta i zdrowie Nowości rynkowe Plant-based

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.