Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Menu

Menu

Facebook Twitter LinkedIn

Roślinny zamiennik mleka z ziemniaków będzie głównym trendem w 2022 r.

Kategoria: Biznes

Według Waitrose roślinne napoje ziemniaczane mają być jednym z największych trendów żywieniowych w 2022 r. W odżywianiu trendem będzie klimatarianizm, czyli dieta dla klimatu skupiająca się na zmniejszeniu śladu węglowego jednostki.

Przewidywanie to jest częścią najnowszego raportu Food and Drinks firmy Waitrose & Partners, w którym podkreślono, że w ciągu najbliższych pięciu lat rynek alternatywnych produktów mlecznych może się niemal podwoić.

Raport Waitrose, w którym przeprowadzono ankietę wśród 2000 konsumentów w Wielkiej Brytanii, wykazał, że wzrost alergii na produkty mleczne i obawy dotyczące ich wpływu na środowisko skłoniły wielu kupujących do przejścia na produkty roślinne.

Firma badawcza Mintel we wrześniowym raporcie wykazała, że konsumenci w Wielkiej Brytanii wydali w 2020 r. łącznie 394 mln funtów na napoje roślinne, co stanowi wzrost o 32% w porównaniu z 2019 r.

„W ostatnich latach obserwujemy popularność roślinnych alternatyw mleka krowiego tj. napojów: sojowego, migdałowego, owsianego i grochowego. Teraz przyszła kolej na napój ziemniaczany. Niska zawartość cukru i tłuszczów nasyconych zdominuje menu kawiarni w nadchodzących miesiącach” – przewiduje Alice Shrubsall z Waitrose.

Napój roślinny z ziemniaków

Nowy produkt został wymyślony przez szwedzką firmę Veg of Lund i będzie sprzedawany pod nazwą DUG. Według producenta: „Napoje DUG nie powstają przez zwykłe wyciskanie ziemniaków. Jest w tym o wiele więcej. Tajną metodą wytwarzania napojów DUG jest opatentowana emulsja z ziemniaków i oleju rzepakowego opracowana przez profesor Evę Tornberg z Lund University w Szwecji. Napój jest cudownie kremowy, doskonale pieni się w kawie i tak się składa, że jest najbardziej zrównoważoną alternatywą na świecie”.

Klimatarianizm

Innym trendem, jak podkreślono w raporcie Waitrose, jest pojawienie się nowej diety zwanej „klimataryzmem”, która koncentruje się na zmniejszeniu śladu węglowego jednostki. Prawie 70% ankietowanych stwierdziło, że kontrolowanie ich osobistego wpływu na środowisko poprzez dietę jest „bardzo” lub „w pewnym stopniu” ważne. Wielu respondentów stwierdziło, że stosuje dietę „5:2”, która polega na jedzeniu wegetariańskich posiłków w ciągu tygodnia. Firma Waitrose potwierdziła ten trend, zauważając, że sprzedaż wegańskiego asortymentu wzrosła o 21% w stosunku do ubiegłego roku.

Źródło: https://www.totallyveganbuzz.com/news/potato-milk-top-trend-2022/

Wybierz obszar: Dieta i zdrowie Nowości rynkowe Owoce i warzywa

Autor: Katarzyna Oleksy

Przeczytaj także

Zapisz się do newslettera

Najważniejsze informacje dla branży spożywczej!

Zapisz się na newsletter FoodFakty i bądź na bieżąco:

Zapisz się
Facebook Twitter LinkedIn