Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

Roślinny zamiennik mleka z ziemniaków będzie głównym trendem w 2022 r.

Kategoria: Biznes

Według Waitrose roślinne napoje ziemniaczane mają być jednym z największych trendów żywieniowych w 2022 r. W odżywianiu trendem będzie klimatarianizm, czyli dieta dla klimatu skupiająca się na zmniejszeniu śladu węglowego jednostki.

Przewidywanie to jest częścią najnowszego raportu Food and Drinks firmy Waitrose & Partners, w którym podkreślono, że w ciągu najbliższych pięciu lat rynek alternatywnych produktów mlecznych może się niemal podwoić.

Raport Waitrose, w którym przeprowadzono ankietę wśród 2000 konsumentów w Wielkiej Brytanii, wykazał, że wzrost alergii na produkty mleczne i obawy dotyczące ich wpływu na środowisko skłoniły wielu kupujących do przejścia na produkty roślinne.

Firma badawcza Mintel we wrześniowym raporcie wykazała, że konsumenci w Wielkiej Brytanii wydali w 2020 r. łącznie 394 mln funtów na napoje roślinne, co stanowi wzrost o 32% w porównaniu z 2019 r.

„W ostatnich latach obserwujemy popularność roślinnych alternatyw mleka krowiego tj. napojów: sojowego, migdałowego, owsianego i grochowego. Teraz przyszła kolej na napój ziemniaczany. Niska zawartość cukru i tłuszczów nasyconych zdominuje menu kawiarni w nadchodzących miesiącach” – przewiduje Alice Shrubsall z Waitrose.

Napój roślinny z ziemniaków

Nowy produkt został wymyślony przez szwedzką firmę Veg of Lund i będzie sprzedawany pod nazwą DUG. Według producenta: „Napoje DUG nie powstają przez zwykłe wyciskanie ziemniaków. Jest w tym o wiele więcej. Tajną metodą wytwarzania napojów DUG jest opatentowana emulsja z ziemniaków i oleju rzepakowego opracowana przez profesor Evę Tornberg z Lund University w Szwecji. Napój jest cudownie kremowy, doskonale pieni się w kawie i tak się składa, że jest najbardziej zrównoważoną alternatywą na świecie”.

Klimatarianizm

Innym trendem, jak podkreślono w raporcie Waitrose, jest pojawienie się nowej diety zwanej „klimataryzmem”, która koncentruje się na zmniejszeniu śladu węglowego jednostki. Prawie 70% ankietowanych stwierdziło, że kontrolowanie ich osobistego wpływu na środowisko poprzez dietę jest „bardzo” lub „w pewnym stopniu” ważne. Wielu respondentów stwierdziło, że stosuje dietę „5:2”, która polega na jedzeniu wegetariańskich posiłków w ciągu tygodnia. Firma Waitrose potwierdziła ten trend, zauważając, że sprzedaż wegańskiego asortymentu wzrosła o 21% w stosunku do ubiegłego roku.

Źródło: https://www.totallyveganbuzz.com/news/potato-milk-top-trend-2022/

Autor:Katarzyna Oleksy
Udostępnij
Facebook
Twitter/X
LinkedIn
e-mail
Whatsapp
Link

Przeczytaj także

Wybierz temat: Dieta i zdrowie Nowości rynkowe Owoce i warzywa Plant-based

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.