Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

Colian i Frisco.pl – bez „trójek” już teraz!

Kategoria: Biznes

Już ponad 110 sieci handlowych, restauracji, hoteli i firm produkujących żywność zadeklarowało wycofanie jaj „trójek”. Większość z firm na pełną realizację tego zobowiązania daje sobie czas do 2025 r. Proces ten jest często skomplikowany i czasochłonny, ale przykład Spółki Colian oraz Frisco.pl pokazuje, że zmiany można wdrożyć szybko i bezboleśnie.

Słodkie zwycięstwo – Spółka Colian      

Firma Colian to potentat na polskim rynku słodyczy. W swojej ofercie posiada produkty marek takich jak Solidarność, Jutrzenka czy Grześki. Niespełna 4 miesiące minęły od podjęcia przez firmę Colian decyzji o wycofaniu z produkcji swoich wyrobów jaj z chowu klatkowego, a już 1 stycznia 2019 r. postanowienie to wprowadzono w życie. Colian to pierwszy polski producent żywności, który w 2019 r. całkowicie wycofał jaja „trójki” z listy używanych surowców.
Technolog grupy, Andrzej Antczak, przyznał, że przestawienie produkcji na jaja nie pochodzące z hodowli klatkowej nie wymagało od firmy żadnych zmian technologicznych. Firma posiada także szeroki wachlarz zaufanych dostawców, nie było więc powodów, aby zwlekać z tak ważną decyzją.
Technolog deklaruje, że poza dbałością o dobrostan zwierząt, firma chce promować świadome wybory konsumenckie oraz zachęcać klientów do kupowania wyrobów z odpowiedzialnych źródeł.

– Funkcjonujemy w rzeczywistości coraz bardziej nieograniczonej konsumpcji, co nie pozostaje bez wpływu na środowisko naturalne i docelowo na życie każdego z nas. Jako firma odpowiedzialna społecznie staramy się przeciwdziałać negatywnym skutkom takiego stylu życia – komentuje Antczak – Rezygnacja z jaj z chowu klatkowego to nasz wkład w polepszenie dobrostanu zwierząt. Konsumenci dokonują świadomych wyborów, chcemy więc, by nasze produkty były postrzegane jako te, których produkcja nie jest okupiona cierpieniem zwierząt– podsumowuje.

Jak podkreślają przedstawiciele firmy Colian, decyzja o wycofaniu jaj klatkowych została pozytywnie przyjęta przez konsumentów, zwłaszcza że nie spowodowała ona wzrostu cen oraz żadnych zmian w wysokiej jakości wyrobów oferowanych przez firmę.
Na pytanie o to, czy inni producenci żywności powinni również dołączyć do trendu wycofywania jaj pochodzenia klatkowego, Andrzej Antczak odpowiada krótko:Każda zmiana na lepsze zawsze powinna być brana pod uwagę i w miarę możliwości szybko wprowadzana w życie.

Zakupy “cruelty-free” w internecie

Frisco.pl to spożywczy e-supermarket, który zobowiązał się do wycofania jaj “trójek” do roku 2025.  Ten cel, podobnie jak w przypadku firmy Colian, udało się jednak osiągnąć znacznie wcześniej. Frisco.pl  jako pierwszy e-supermarket w Polsce całkowicie wycofał jajka z chowu klatkowego z oferty już teraz, w 2019r.

– Ogłaszając dwa lata temu wycofanie jajek „trójek” nie spodziewaliśmy się, że tak szybko uda nam się osiągnąć ten cel– komentuje Tomasz Michalski, dyrektor ds. komercyjnych Frisco.pl. –Klienci Frisco.pl od dawna częściej wybierali jajka bio czy od kur z wolnego wybiegu. Jaja z chowu klatkowego nie stanowiły znaczącego udziału w sprzedaży na tle całej oferty, dlatego mogliśmy je wyeliminować bez większej straty– przyznaje.

Dyrektor z Frisco.pl zaznacza także, że w doborze asortymentu firma kieruje się zawsze filozofią „jak dla siebie”, co oznacza, że wprowadza do sklepu tylko te produkty, które pracownicy sami kupiliby dla siebie i swojej rodziny. Frisco.pl zależy na tym, by dostępne w ofercie produkty były jak najwyższej jakości, a ich producenci stawiali dobro środowiska na pierwszym miejscu.

Los kur niosek jest w naszych rękach

Chów klatkowy kur niosek wiąże się nierozerwalnie z ich ogromnym cierpieniem. Zwierzęta te nie mają dostępu do świeżego powietrza ani naturalnego światła,  a całe życie spędzają na powierzchni wielkości kartki A4. 

Działania firm Colian i Frisco.pl mają ogromny i pozytywny wpływ na sposób pozyskiwania jajek w Polsce i warunki hodowlane kur niosek. Zmianę tę wymuszają także świadome wybory zakupowe i oczekiwania konsumentów.
Według badania IBRiS z lutego ubiegłego roku aż 82,4% Polaków uważa, że hodowla klatkowa kur nie zapewnia im odpowiednich warunków. 58,4% społeczeństwa jest z kolei zdania, że producenci żywności, restauracje i sieci handlowe powinny wycofać jajka z chowu klatkowego. Przeczytaj o tym więcej tutaj: https://panel-otwarteklatki.ok.k8s.dance/co-polacy-sadza-o-hodowli-klatkowej/
Im większa świadomość wśród konsumentów i im większa ich liczba będzie aktywnie okazywać wsparcie firmom, które stają po stronie zwierząt, tym szybciej i skuteczniej nastąpi usunięcie z rynku jaj pochodzących z hodowli klatkowej.

Cieszymy się, że deklaracje firm zaczynają już teraz realnie wpływać na los kur.
Postawa firmy Colian i Frisco.pl to zdecydowanie przykład dla pozostałych graczy na rynku, którzy jeszcze zastanawiają się nad wprowadzeniem polityki wycofania jaj “trójek”.

 

>> Przeczytaj cały raport o wycofaniu jaj z chowu klatkowego (podsumowanie zmian w branży spożywczej i na rynku jajecznym) <<

 

Źródło: Otwarte Klatki

Wybierz temat: Przemysł mięsny

Autor:Otwarte Klatki
Udostępnij
Facebook
Twitter/X
LinkedIn
e-mail
Whatsapp
Link

Przeczytaj także

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.