Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

Czy możemy ufać żywności?

Kategoria: Bezpieczeństwo Żywności , Biznes

Wartość rynku wykrywania zafałszowań

Według raportu opublikowanego przez Allied Market Research ( "Food Authenticity Market by Target Testing, Technology, and Food Tested: Global Opportunity Analysis and Industry Forecast, 2018-2025) światowy rynek wykrywania zafałszowań żywności wyceniony został na 5,3 mld dolarów w 2017 roku i szacuje się, że osiągnie 9,8 mld dolarów do 2025 r., tym samym roczny wskaźnik wzrostu (CAGR) zmieni się 8.1% od 2018 do 2025. Segment PCR stanowi ponad jedną trzecią udziału całkowitego na rynku żywności autentycznej.

Rodzaje oszustw

Zafałoszowanie następuje, gdy żywność zostaje zmieniona w celu uzyskania korzyści finansowych oraz zwodzenia konsumentów lub klientów. FSA (Food Standards Agency) określa dwa główne rodzaje oszustw w branży spożywczej:

-sprzedaż produktów niezdatnych do spożycia i potencjalnie szkodliwych,

-umyślny, niewłaściwy opis żywności

Produkty zafałszowane w Polsce i Uropie

Zapraszamy do zapoznania się z co miesięcznym zestawieniem zafałszowań wykrytych i opublikowanych przez Komisję Europejską oraz IJHARS:

Link: Zafałszowania żywności - przegląd maj 2018 

Link: Zafałszowania żywnosci - przegląd czerwiec 2018

Większe możliwości

W dzisiejszych czasach badania autentyczności żywności są nie tylko narzędziem do identyfikacji oczywistych zafałszowań w takich produktach jak: whisky, konina czy oliwa z oliwek. Obecnie możliwe jest wykrycie różnic między walijską lub szkocką jagnięciną, łososiem hodowlanym lub dzikim czy czystym lub słodzonym sokiem owocowym.

W krajach wysoko rozwiniętych, ze względu na dużą konkurencję wśród producentów żywności coraz więcej regulacji prawnych dotyczących bezpieczeństwa żywności, skupia się na tematyce zafałszowań żywności oraz zafałszowań ekonomicznych (ang. Economically Motivated Adulterations), co silnie napędza rynek do kontroli autentyczności żywności.

Jednak wysokie koszty utrzymania autentyczności żywności, dostępność tańszych zamienników oraz prawo antydumpingowe (zakazujące sprzedaży towarów nadwyżkowych na rynkach zagranicznych po cenach niższych, niż na rodzimym rynku producenta) mogą hamować rozwój tego trendu.

W 2017 r. segment żywności przetworzonej był głównym źródłem przychodów dla światowego rynku wykrywania zafałszowań żywności. Żywność przetworzona obejmuje bardzo liczną grupę produktó, takich jak np. mieszanki dla niemowląt, żywność pakowana, wino, wypieki i słodycze oraz inne produkty. Ilość produktów przetworzonych przekłada sie na zwiększenie szansy na oszustwa w danej branży.

Kluczowe wnioski z raportu:

  • W 2017 r. Europa zdominowała światowy rynek wykrywania zafałszowań żywności;
  • Szacuje się, że w regionie Azji i Pacyfiku najwyższy wzrost nastąpi w okresie prognozowanym (2018-2025);
  • Szacuje się, że segment badań PCR odnotuje najwyższy wskaźnik wzrostu pod względem przychodów;
  • Szacuje się, że segment wykrywania zafałszowań w braży mięsnej odnotuje najwyższy wzrost pod względem przychodów;
  • W 2017 r. przetworzona żywność była wiodącym segmentem, który zajmował około jedną trzecią udziału w rynku wykrywania zafałszowań

Zapraszamy także do zapoznania się z co miesięcznym zestawieniem zafałszowań wykrytych i opublikowanych przez Komisję Europejską oraz IJHARS:

Źródło: https://www.alliedmarketresearch.com/ 

Słowa kluczowe: zafałszowane produkty spożywcze, zafałszowanie żywności, food fraud

Autor:FoodFakty
Udostępnij
Facebook
Twitter/X
LinkedIn
e-mail
Whatsapp
Link

Przeczytaj także

Wybierz temat: Food Fraud

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.