Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

EIT Food MAKEitFRUVEG MAKEathon – zwycięzcy projektu

Kategoria: Biznes

Na Uniwersytecie Warszawskim w dniach 14, 20-21 i 26 listopada 2020 r. odbył się internetowy EIT Food MAKEitFRUVEG MAKEathon.

MAKEathon był międzynarodowym wydarzeniem, które zgromadziło ponad 30 uczestników z 21 krajów z różnych środowisk, którzy wspólnie pracowali nad nowymi pomysłami biznesowymi i koncepcjami produktów, które mogłyby pomóc w bardziej zrównoważonym spożyciu owoców i warzyw nie tylko podczas COVID-19, ale także w przypadku przyszłych zakłóceń, takich jak zmiany klimatu i inne pandemie.

Podczas MAKEathonu sześć zespołów pracowało nad koncepcjami i prototypami produktów, które mają potencjał złagodzenia różnych problemów i mogą wywrzeć wpływ na społeczeństwo na dużą skalę, zapewnianym przez kilka podmiotów z sektora owoców i warzyw, które stanowią podstawę tego szerszego wyzwania.

Jak przebiegał projekt EIT Food MAKEitFRUVEG MAKEathon

MAKEathon rozpoczął się 14 listopada sesją wprowadzającą, która miała na celu wprowadzenie do wyzwania i utworzenie zespołów. W dniach 15–19 listopada odbył się cykl warsztatów Insightful fabrication organizowanych przez Robisz.to Association na temat technik i urządzeń do prototypowania, takich jak: elektroniczna symulacja w Tinkercad, modelowanie 3d, drukowanie 3d, projektowanie 2d i cięcie laserowe. Następnie 20 i 21 listopada odbyły się sesje ideowe i koncepcyjne, w których uczestniczyli: dr Katarzyna Świąder z SGGW Warszawa, Miguel Sánchez z JBT FoodTech, prof. Krzysztof Klincewicz i Piotr Nawrocki z Uniwersytetu Warszawskiego. Wymienieni mentorzy udzielili uczestnikom MAKEathonu niezbędnego wsparcia i inspiracji w zakresie rozwiązań. A w dniach 22–24 listopada pomoc w projektowaniu i zdalnym prototypowaniu zapewnili również Maciej Naskręt, Karolina Guzek i Abdullatif Albaroudi z Robisz.do. Jury w składzie: Wojciech Łukasiewicz z Jerónimo Martins, Aintzane Esturo z IFU International Fruit and Vegetable Juice Association, Amir Zaidman z The Kitchen FoodTech Hub oraz Philippe Binard z Freshfel Europe 26 listopada ogłosiło zwycięskie zespoły, którymi zostały: All in a NUT shell, Fruggie i FRUITZOBOX.

Zwycięski zespół

Zespół All in a NUT shell, w całości żeński, otrzymał pierwsze miejsce w konkursie EIT Food MAKEitFRUVEG MAKEathon. W nagrodę zespół będzie miał okazję zaprezentować swój projekt na Maker Faire Rome 2020, największej w Europie imprezie poświęconej twórczości, innowacji i kreatywności, w której spodziewanych jest ponad 100 000 uczestników. Są to członkowie zespołu: Engelinda Janse van Rensburg (kierownik ds. jakości w Ceres Fruit Processors Ltd - RPA), Begüm ÖNAL (doktorant w AZTI - Turcja), Rada Dinkova (główny adiunkt na Uniwersytecie Technologii Żywności w Plovdivie - Bułgaria), Faiza Wahab (urzędnik ds. administracji i finansów w Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH - Pakistan) oraz Marta Szumiata (technolog żywności - Polska).

Zwycięskie i wyróżnione projekty w EIT Food MAKEitFRUVEG MAKEathon 

Miejsce 1. - All in a NUT shell: Rozwiązanie "one stop" dla lokalnych gospodarstw i firm, które chcą być konkurencyjne poprzez dostarczenie pudełek, które zapewnią kontrolowane warunki dostawy.

Miejsce 2. - Fruggie: jest to pudełko, które zawiera świeże owoce i warzywa przeznaczone do spożycia przez dzieci. Pudełko angażuje dzieci do większej konsumpcji owoców i warzyw, ze względu na zabawny sposób ich konsumpcji.

Miejsce 3. - FRUITZOBOX: Tekturowe pudełko, w którym co tydzień dostarczane są owoce klientom, przyciągając ich uwagę wkomponowanymi w opakowanie nowymi grami planszowymi i puzzlami.

FRUITOBOX: Jest to alternatywny produkt do przekąsek zbożowych, wykonany z wytłoków i rozdrobnionego miąższu owocowego.

Healthy Juices with Eco-friendly Bamboo Container: Soki owocowe i warzywne wzbogacone o zioła wzmacniające odporność. Dostarczane w pojemniku bambusowym wielokrotnego użytku (mocny pojemnik o działaniu antybakteryjnym).

Polish Apple Valley: Innowacyjny produkt w postaci musu jabłkowego, którego zamknięcie stanowi nakrętka będąca zabawką w kształcie jabłka. Ponadto zakrętka będzie kompatybilna z klockami Lego Duplo.

 

Projekt współfinansowany przez Uniwersytet Warszawski i EIT Food prowadzony przez University of Cambridge, umożliwiający przedsiębiorcom z branży rolno-spożywczej odkrywanie, pielęgnowanie i skalowanie pomysłów.

EIT Food MAKEit na Uniwersytecie Warszawskim: http://timo.wz.uw.edu.pl/makeit/

Autor:EIT Food
Udostępnij
Facebook
Twitter/X
LinkedIn
e-mail
Whatsapp
Link

Przeczytaj także

Wybierz temat: Owoce i warzywa

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.