Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

Europejski rynek białek alternatywnych odnotuje dalszy wzrost w 2022 r., w tym więcej „mięsnych alternatyw”

Kategoria: Składniki Żywności

Zapraszamy do zapoznania się z trzecią częścią trendów na rok 2022 pochodzących z zestawienia trendów przygotowanego przez EIT Food czyli części Europejskiego Instytutu Innowacji i Technologii. Zobacz też: Część 2

W ramach prognoz trendów żywieniowych na 2021 r. stwierdzono, że rynek białek alternatywnych będzie nadal zyskiwał na popularności wśród konsumentów. Prawdopodobnie trend utrzyma się również w 2022 r., kiedy zarówno obecni, jak i nowi gracze będą pracować nad udoskonaleniem „mięsności” alternatywnych białek, aby dotrzeć do szerszego grona konsumentów, którzy do tej pory nie identyfikowali się jako wegetarianie, fleksitarianie czy weganie. Dzięki temu na półkach supermarketów i w menu restauracji pojawi się więcej pozycji oferujących alternatywy dla mięsa.

Znaczące inwestycje w alternatywne białka prawdopodobnie wzrosną również w 2022 r., czego przykładem jest niedawny przykład aktora Leonardo DiCaprio, który zainwestował w dwa startupy w ramch EIT Food RisingFoodStars skupiające się na mięsie hodowlanym komórkowo – Mosa Meat i Aleph Farms. Przedstawiciele Mosa Meat powiedzieli, że firma zamierza wprowadzić hodowane hamburgery na rynek europejski w pierwszej połowie 2022 r. (7).

W podcaście Food Fight Ed Bergen zwrócił uwagę na fakt, że same firmy mięsne również zaczynają więcej inwestować w start-upy i technologie mięsa hodowlanego (5). Inwestycje te można odczytać jako wyraz powszechnego przekonania, że ​​mięso hodowane komórkowo jest rzeczywiście kierunkiem, w którym podąża branża, a współpraca między tymi sektorami będzie miała kluczowe znaczenie dla przyszłości zrównoważonej dywersyfikacji białka.

„Nie ma znaczenia, czy konsumenci są weganami, czy nie, ale ważne jest, czy dostępne alternatywy dobrze smakują, dobrze się gotują, są naprawdę tańsze i szybciej trafiają na rynek” – powiedział Ed. „Jeśli dotrzemy do miejsca, w którym stek z półki, który został zrobiony w laboratorium, ma taką samą cenę, jak stek zrobiony z zabicia krowy, konsumenci zmienią swoje wybory. Dlatego przemysł mięsny może być kluczowym graczem w rozwiązywaniu tego problemu”. (5)

Wraz z rosnącym zapotrzebowaniem na zrównoważone alternatywy dla tradycyjnych produktów spożywczych, trend ten wykracza również poza mięso. Zgromadzenie Ogólne Narodów Zjednoczonych ogłosiło rok 2022 Międzynarodowym Rokiem Rzemieślniczego Rybołówstwa i Akwakultury, aby uczynić produkcję owoców morza bardziej zrównoważoną, co jest wspierane przez wzrost innowacji w zakresie opracowywania alternatywnych składników i produktów z owoców morza. Pierwsza połowa 2021 r. przyniosła rekordowe inwestycje w wysokości 116 mln USD w alternatywne produkty z owoców morza, przewyższając łączne inwestycje w 2020 r. (8). Liczba firm na całym świecie tworzących alternatywne składniki i produkty z owoców morza również wzrosła z około 29 w 2017 r. do ponad 87 w połowie 2021 r. (8). Niedawny przykład obejmuje wprowadzenie na rynek całego pokrojonego fileta z łososia na bazie roślin przez izraelski start-up Plantish.

 

Źródła

 

Źródło EIT: https://www.eitfood.eu/blog/post/top-5-european-food-trends-in-2022

 

 

 

 

Autor:EIT Food
Udostępnij
Facebook
Twitter/X
LinkedIn
e-mail
Whatsapp
Link

Przeczytaj także

Wybierz temat: Plant-based

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.